Page 1 of 1

Honda SFX bytte omdreving

Posted: 23 Jul 2010 22:18
by jrh
Noen sier man må ha trimsylinder fordi motoren ikke er sterk nok originalt, noen sier det motsatte. Hva er fakta?
Har et kundo fra mc-deler (+15% ?)

Hvor mye aks. vil jeg evt. miste? Vil det bli hardere å kjøre bakker?

Re: Honda SFX bytte omdreving

Posted: 23 Jul 2010 23:19
by Jarle
Nå skriver du ikke hvor du har tenkt å dreve om og om det er bak eller foran.. Drever du opp foran blir den svakere i bakken. Men en tann kan være nok til litt mer hastighet og fortsatt holde god fart i bakken. Hva slags avtale har du som er +15%? Hørtes ikke veldig bra ut ;-)

Re: Honda SFX bytte omdreving

Posted: 24 Jul 2010 06:53
by jrh
Hehe,

har nok blitt skikkelig lurt ;-) Enda bra jeg ikke lot meg skikkelig rævkjøre av SS Maskin her om dagen, som skulle ha 700 for ei brukt framre bremsepumpe...

Bak/foran? Må innrømme at der datt jeg av. Min første tohjuling dette, og kunnskapene om motor var ikke så gode fra før av. Jeg lærer underveis og sluker det jeg får fra dere :-)

Tipper det er 3 og 8 på denne tegningen jeg holder på med : Evt. så er skiva nr. 5 eller 7, men det ser jeg vel :-)
http://www.hondaoriginalparts.com/honda ... ck_03=4198

Min "teori" hittil er at denne sitter rett under variatoren...?
Om dette er fremre eller bakre får du nesten fortelle meg :-)