Page 1 of 1

Ducati MultiStrada 1200, K1600GT el. VFR1200X

Posted: 15 Nov 2010 11:06
by kverna@start.no
Har en BMW K1200GT -07 som jeg er veldig fornøyd med (nær perfekt etter mine standarder)... men forandring fryder..

Det som er viktig for meg er nok power/sportslighet!.. lyd, komfort på langturer.... og elsker teknikk/gadsets...

Kjører i snitt 10 mil pr. dag,- pendling til oslo med "lanesplitting"

Trenger noen innspill slik at jeg får likevekt i venstre og høyre hjernedeler..

1. Har prøvekjørt en Ducati Multistrada 1200 (2 cyl 150hk), og synes den var svært lettkjørt med høy moro faktor... MEN.. holder spagettimaskinen?!..

2. Har sett litt på Honda VFR1200 med dobbeltclutch,,- men nå leser jeg at de kommer med en ny variant neste år med
litt "høyere" sykkel... Er vel crossover de kaller den.. VFR1200X eller noe... Beholde GT, og vente ?!!?

3. ..Eller satse på den nye K1600GT ... (selv om det koster flesk!)


Å oppgradere koster meg ca. 1: 50` 2: 100`3: 150`

Re: Ducati MultiStrada 1200, K1600GT el. VFR1200X

Posted: 15 Nov 2010 11:46
by inunf
Av disse tre hadde jeg gått for nr. 1 uten tvil. Har ingen grunn til å tro at Ducati skal være noe verre enn BMW kvalitetsmessig.

Er ikke sikker på alternativ 2, tror det var VFR 800 som skulle bli crossover, ikke 1200.

Med kriteriene dine så kan det kanskje være verdt å se nærmere på BMR R1200GS Adv. Den får du med elektronisk justerbar demping. Ganske artig og lettkjørt sykkel.

Re: Ducati MultiStrada 1200, K1600GT el. VFR1200X

Posted: 15 Nov 2010 12:01
by Joachim
Jeg hadde også gått for Multistrada'n av disse tre, uavhengig av prisforskjellene. Men så er jeg svak for italienere og har et veldig godt øye til den.

Jeg vil også lansere et annet alternativ, KTM 990 Adventure. Enda mer lettkjørt enn GS 1200, og også veldig rapp og fin på gassen. Den er også nydelig på grus, om det er interessant.

Re: Ducati MultiStrada 1200, K1600GT el. VFR1200X

Posted: 16 Nov 2010 11:31
by kverna@start.no
inunf wrote:Av disse tre hadde jeg gått for nr. 1 uten tvil. Har ingen grunn til å tro at Ducati skal være noe verre enn BMW kvalitetsmessig.

Er ikke sikker på alternativ 2, tror det var VFR 800 som skulle bli crossover, ikke 1200.

Med kriteriene dine så kan det kanskje være verdt å se nærmere på BMR R1200GS Adv. Den får du med elektronisk justerbar demping. Ganske artig og lettkjørt sykkel.

vedr. alternativ 2,- så leste jeg i det nye nr. av BIKE om at de vurderer vfr1200 i crossoverversjon.. gjenstår å se, men tror den kunne blitt festlig..

Re: Ducati MultiStrada 1200, K1600GT el. VFR1200X

Posted: 16 Nov 2010 11:34
by kverna@start.no
vedr. GS1200adventure, så er den på mange måter helt rå,- men synes kanskje 105hk er et stykke fra multistradaen som kommer orginalt med 150hk,-
og med fullanlegg og chip så skulle den gå over 160hk... ....liker at jeg ikke kjenner "enden" på draget før jeg bremser ned :)

Re: Ducati MultiStrada 1200, K1600GT el. VFR1200X

Posted: 09 Feb 2011 23:26
by kverna@start.no
...da endte det med en BMW K1600GT... usett og uprøved!.. vel blir spennende..

Re: Ducati MultiStrada 1200, K1600GT el. VFR1200X

Posted: 09 Feb 2011 23:33
by inunf
Jeg har sett (og hørt) den. Det er nok utvilsomt den nye kongen i touringklassen.