PÃ¥ tide med 110, 120 eller 130 soner i norge?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

PÃ¥ tide med 110, 120 eller 130 soner i norge?

Post by Trulso »

Nå som veinettet her i Norge(visse steder) begynner å ha en høy standard, er det påtide med høyere fartsgrenser? Nå kan ikke jeg uttale meg om resten av landet, men vet at vi i Tr.heim godt hadde tålt litt høyere fartsgrenser, e39, e6 osv. dette er veier som godt hadde tålt høyere fart? Jeg synes personlig vi hadde klart 110, og vet at resten av veinettet nedi oslo området kunne tålt mer. Eller bør vi alle bare kjøre bli og fornøyd i 80? :wink:
motormats
Posts: 35
Joined: 22 Aug 2005 18:10

Post by motormats »

det er jo så fort mange (kanskje til og med de fleste) Kjører den dag idag...
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Velkommen etter =)

Husker jeg ikke feil så er alle klasse A motorveier godkjent for 120 eller 130 km/t i hht. EU standard...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nå har vi "nettopp" fått 100-soner enkelte strekker, så da tror jeg vi får ta til takke med det i første omgang før vi starter og mase om mer. 110km/t er jo kjempefort :shock:
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

uansett hvilken fartsgrense de setter her i landet så vil det alltid være noen som vil at den skal bli høyere.

eneste veiene i norge som er gode nok til å ha fart over 100 er her i oslo området. kjørte selv i tr.heim i sommer og må si at veiene der oppe er langt fra så gode som her nede.
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

motormats wrote:det er jo så fort mange (kanskje til og med de fleste) Kjører den dag idag...
Kjører mye på motorvei og vet selv at du bygger fort opp kø om du ikke kjører i 90-100 i 80 sonene.. mens i 90 sonene er det faktisk ikke så ille.
Gixxerman wrote:Nå har vi "nettopp" fått 100-soner enkelte strekker, så da tror jeg vi får ta til takke med det i første omgang før vi starter og mase om mer. 110km/t er jo kjempefort :shock:
Viss du surfer litt på nettet, finner du at de kansjer faktisk drøfter og innføre 110 på noen av norges/oslo's beste veier :) Er jo framgang i vert fall
medic1136 wrote:uansett hvilken fartsgrense de setter her i landet så vil det alltid være noen som vil at den skal bli høyere.

eneste veiene i norge som er gode nok til å ha fart over 100 er her i oslo området. kjørte selv i tr.heim i sommer og må si at veiene der oppe er langt fra så gode som her nede.
Selvfølgelig ikke, det er jo nesten alt av penger til veitnett som går til oslo-området.. Men de nye veiene som er og blir byggd er av god standar til og være utenfor oslo
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Er bare nye E39 og den nye delen av E6 som ville ha kvalifisert seg som mulige "over 100-soner" her i Tr.heim. Ellers er det nok litt for dårlige veier.. :?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Ved fartsgrense 130 ville jo de fleste originale lettmotorsykler/4t lettmotorsykler slite grundig med og holde 130 hele tia.... Så det er et litt dumt forslag...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg vil heller at de skal øke hastighetene på de veiene som er gode nok for det til 100 før de begynner å øke alle de veiene som har 100, til så mye mer. Utrolig ergelig at alle slike forsøk skal foregå i Oslo og omegn. Sier ikke at vår motorvei er god nok for 110 ++, men 100 skal den fint klare :roll:
Image
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Ifra Helltunnelen og til kvislabakken her i stjørdal så kan det godt bli 120kmt fartsgrense etter at nyvegen kommer :P :P
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

NeoNxiX wrote:nyvegen kommer :P :P
Kommer det ny vei der også? Følger ikke helt med jeg tydeligvis :P
Når er den ferdig da?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Sirupsnapp
Posts: 81
Joined: 19 May 2005 18:40
Location: Eid - S&F - Vestlandet

Post by Sirupsnapp »

TDK wrote:Ved fartsgrense 130 ville jo de fleste originale lettmotorsykler/4t lettmotorsykler slite grundig med og holde 130 hele tia.... Så det er et litt dumt forslag...
Ja man burde neste senket alle landets fartsgrenser til 50 slik at moppedistene også kan holde følge... :P

Den fornuftige delen av meg synest at 120 burde være max, noe over der får man heller bare se på som småkriminelt, men vi er vel alle litt småkriminelle? Er vi ikke :roll:
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata

Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Hvem bryr seg om fartsgrenser uansett?
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

R wrote:Hvem bryr seg om fartsgrenser uansett?
De uten lommebøker....
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Håvi wrote:
R wrote:Hvem bryr seg om fartsgrenser uansett?
De uten lommebøker....
Synd for dem... det koster å få lov å kjøre fort.
Post Reply