Hei. Kjøpte meg en 86 gpz 900r for noen uker siden. Fikk beskjed om at den ville starte om jeg justerte ventilene. Ventilene ble justert og sykkelen startet, faktisk ganske lettstartet, det eneste jeg reagerte på var at det kom noen små smell i eksosen en gang i blant, spesielt hvis jeg ruste den og lot den falle fort på turtallet. Jeg tok og varmet den opp, men oppdaget at den lakk olje fra toppdekselpakningen (den lakk også endel olje ned i det ene tennplugghullet), så jeg lot den stå en 2 ukers tid til jeg fikk kjøpt ny pakning. I dag var dagen hvor pakning skulle byttes, og motoren bli tett. Som jeg alltid pleier å gjøre før jeg begynner en skru økt er å starte kjøretøyet og sjekke at ting virker, men nå startet den fanken meg ikke, det driver bare og smeller fra potta en gang i bland. Etter som den startet sist gang uten problem så er jeg helt blank på hvor jeg bør begynne å feilsøke, så da håpte jeg at noen her inne kunne gi meg litt hjelpende veiledning.
- Kort oppsummert, sist gang jeg var i garasjen (ca 2 uker siden) så startet sykkelen og sveiv normalt (bortsett fra noen små smell i eksosen), i dag så startet sykkelen ikke, har ikke skurdd noe i mellomtiden den var urørt fra forrige gang. Når jeg forsøker og starte den så fyrer den ikke, det bare smeller litt i eksosanlegget.
Gpz 900R stater ikke, smeller i eksosanlegg
Re: Gpz 900R stater ikke, smeller i eksosanlegg
lekker litt i gasserne så den fyller opp i motoren? fuktige tennplugger? nok bensin? ikke slått av bensinkran?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!