Jeg liker båter, biler og motorsykler for å nevne noe. Selv har vi hatt tresnekke og plastsnekke og kano. Jeg har ønsket med en cabincruiser i alle år men det har jeg aldri fått desverre.
Når det kommer til biler så liker jeg de med nostalgi og sjel, og det litt unike. Mercedes, BMW eller Skoda for eksempel faller ikke helt innunder min kategori Drømmebil. Ta heller for eksempel amerikansk veteran fra 3o-40 tallet og slutten på 60-tallet, og en god del av de nyere også.
Motorsykler har jeg alltid hatt interesse for. Motorsykkel. Ikke noe spesielt merke, men jeg skulle ha motorsykkel. Etterhvert som jeg ble eldre ble jeg mer bevisst på hvilken stil jeg foretrakk da en kamerat hadde en zr som var utrolig stilig. Det ble virago og savage før sportsteren og jeg har holdt meg til custom-stilen. Jeg skjønner ikke greia med kåper og fart og kneesliders osv. Mitt motto er at jeg vil nyte en god tur på to hjul og oppleve en ny tur i morgen uten å miste førerkortet eller livet. Men det er mitt ståsted. I familien min er jeg og en fetter de eneste som foretrekker custom av i alle fall 10 familiemedlemmer med sykkel. Det kan jeg ikke fatte og begripe, men sånn er det. Men det er ikke sånn at alle foretrekker 1000RR. Neida, alt i fra cafè racer til dirtbikes eller ducati, eller en snill 600F finnes på ønskelistene i familien. Og alle i familien min er normale snille familiemennesker i alle aldre uten hverken de ene eller andre ytterpunktene. Men vi har sansen for litt forskjellig stil på kjøretøyet. Og det er jo spennende synes jeg.
Poenget mitt med dette lange innlegget er derfor: Hva er det som ligger bak stadige angrep på de mødre og fedre, fettere og kusiner som liker Harley-Davidson? Det er skjelden man hører så krasse kommentarer om noe annet merke under mc-diskusjoner på ulike forum, som det HD-eierne får servert. Selvironi har man som regel nok av, men det ironiske er at de som slenger med leppa ser ut til å vite forbausende lite om hva dette med HD egentlig handler om for de fleste. For de fleste av oss så er dette drømmesykkelen. På lik linje som du kanskje drømmer om en Ducati eller BMW.
Man kan si mye rart om alle typer, men hvorfor gjøre det? Vi er alle ute på sjøen i samme ærend, samma åssen båter vi har

(Om du opplever en idiot som ikke kan legge til kai uten å drite seg ut hver gang så betyr ikke det at alle med den båt-typen er idioter...)