Dagbok/Roadtrip-blogg-nettside - Under utvikling!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Dagbok/Roadtrip-blogg-nettside - Under utvikling!

Post by Havers »

Hei,

Startet nå å utvikle en ny tjeneste rettet mot motorsyklister på tur, en reiseblogg!

I overkant av et år etter planleggingsfasen har jeg faktisk startet å gjøre litt! Jeg har fått tak i design og har startet med resten av siden :)

Jeg planlegger som så:

Det skal være en menyknapp "Reiser" hvor man får opp alle reisene sine og kan legge til nye. Når du oppretter en reise skal du ha muligheten til å definere en rute (når jeg finner ut hvordan man gjør det :P ). Når du går inn på en reise får du opp alle innleggene i den reisen, og mulighetene til å legge inn nye innlegg. Et innlegg tenkte jeg skal kunne inneholde tekst, bilder, video og et kart over hvor du er nå, hvor du har kjørt, og hvor langt du har kjørt etc.

Tenkte også en del hvor jeg publiserer artikler (blandt annet sponsede artikler for å finansiere litt her).

Noen som har innspill å komme med?


Sniktitt! (bilde)
Last edited by Havers on 11 Aug 2012 01:50, edited 5 times in total.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Liten dagbok for dine turer

Post by Northman »

Godt tiltak, har selv brukt blogspot til et par sånne, men er fryktelig dårlig til å følge opp...

Moro å se hva du får til, hvis man får inn bilder, og tekst, så er nok mye gjort :D
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Liten dagbok for dine turer

Post by Lord Erik »

Det hadde vært flott dersom du skrev siden i HTML5 slik at den kan brukes som en "app" på iPhone og Android-telefoner. Med HTML5 trenger du ikke gå gjennom iTunes eller Google Marked e.l. Hadde vært fint om bloggen støttet opplasting av bilder direkte fra mobil også.
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Liten dagbok for dine turer

Post by Havers »

Jeg tenkte å lage to sider. En rettet mot nettlesere i full oppløsning, og en rettet mot håndholdte enheter. Jeg er usikker på hvordan det gjøres med bildeopplasting fra mobilen, men det skal jeg absolutt få til!
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Liten dagbok for dine turer

Post by frode »

Blir spennende å se resultatet. Planer om (mc-)forumintegrasjon, eller?

Hvem driver egentlig mc-forumet for tiden?
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Liten dagbok for dine turer

Post by Havers »

I overkant av et år etter planleggingsfasen har jeg faktisk startet å gjøre litt! Jeg har fått tak i design og har startet med resten av siden :)

Jeg planlegger som så:

Det skal være en menyknapp "Reiser" hvor man får opp alle reisene sine og kan legge til nye. Når du oppretter en reise skal du ha muligheten til å definere en rute (når jeg finner ut hvordan man gjør det :P ). Når du går inn på en reise får du opp alle innleggene i den reisen, og mulighetene til å legge inn nye innlegg. Et innlegg tenkte jeg skal kunne inneholde tekst, bilder, video og et kart over hvor du er nå, hvor du har kjørt, og hvor langt du har kjørt etc.

Tenkte også en del hvor jeg publiserer artikler (blandt annet sponsede artikler for å finansiere litt her).

Noen som har innspill å komme med?

Sniktitt! (bilde)


Hva slags informasjon ønsker dere at skal bli lagret om dere som brukere? Har til nå kun navn, e-post og passord. Tenker at kanskje kjøretøy hadde vært noe? Ønskes det isåfall mulighet for å registrere flere kjøretøy? Hva annet burde registreres?
Post Reply