Ducati ST2

Prat om tung MC.
Post Reply
renwick

Ducati ST2

Post by renwick »

Jeg går med planer om å kjøpe meg mc for første gang, og har sett på Ducati ST2, både fordi jeg er 191 cm lang, og ikke kan kjøre noen ekstrem racer, og at ST2'en er svært rimelig å forsikre. Men har svært liten erfaring med Ducati og mc generelt. Har noen erfaringer med Ducati ST2/4? Andre sykler i dette segmentet jeg bør vurdere? ser for meg å bruke mellom 60-80.000 kr. Ducatien jeg har sett på er en 2001 model til 70.000 kr
Kom gjerne med tips
EspenL
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.

Re: Ducati ST2

Post by EspenL »

Har vært litt nysgjerrig på de ST'ene selv.

Ellers er det en del som anbefaler Triumph Sprint ST som et alternativ til VFR (som jeg selv kjører). Har du kikket noe på dem?
Eller hva med Honda CBR 1100 XX?
havregr0t
MC: Aprilia RST Futura

Post by havregr0t »

Tenkte i de samme baner for omtrent 1 år siden da jeg kjøpte meg "ny" sykkel (altså brukt).

Endte til slutt opp med en Aprilia RST Futura mye fordi jeg leste i flere tester at den er passende for lange sjåfører (jeg er 198). Jeg kan ikke sammenligne den med ST2/4, VFR etc. fordi jeg aldri har kjørt disse, men jeg er helt strålende fornøyd med min RST. De ble produsert mellom 01-04 og jeg vil anta at hvis du finner en så vil den koste mellom 60 og 80.000. Antakeligvis noe over 80 hvis den er fra 03/04, velholdt og lite kjørt.

De er vanskelige å finne, men jeg ville utvilsomt ha hatt den på lista over aktuelle sykler - itilfelle det skulle dukke opp et eksemplar mens du er på leting.

Link til en liten test som sammenligner fem sykler som burde være aktuelle for deg:

http://www.sportrider.com/sportbike_pro ... index.html
renwick

Post by renwick »

EspenL wrote:Har vært litt nysgjerrig på de ST'ene selv.

Ellers er det en del som anbefaler Triumph Sprint ST som et alternativ til VFR (som jeg selv kjører). Har du kikket noe på dem?
Eller hva med Honda CBR 1100 XX?

Har faktisk kikket litt på Triumph Sprint ST, ser ut som en grei sykkel, men det finnes ingen som forhandler Triumph her i Haugesund, så har vegret meg litt av den grunn. Tenker på servicer o.s.v
Har ikke vurdert CBR 1100 XX, ser de finnes i hopetall på finn, men må ned i 1996-1997 for å finne noen i mitt pris segment..
renwick

Post by renwick »

havregr0t wrote:Tenkte i de samme baner for omtrent 1 år siden da jeg kjøpte meg "ny" sykkel (altså brukt).

Endte til slutt opp med en Aprilia RST Futura mye fordi jeg leste i flere tester at den er passende for lange sjåfører (jeg er 198). Jeg kan ikke sammenligne den med ST2/4, VFR etc. fordi jeg aldri har kjørt disse, men jeg er helt strålende fornøyd med min RST. De ble produsert mellom 01-04 og jeg vil anta at hvis du finner en så vil den koste mellom 60 og 80.000. Antakeligvis noe over 80 hvis den er fra 03/04, velholdt og lite kjørt.

De er vanskelige å finne, men jeg ville utvilsomt ha hatt den på lista over aktuelle sykler - itilfelle det skulle dukke opp et eksemplar mens du er på leting.

Link til en liten test som sammenligner fem sykler som burde være aktuelle for deg:

http://www.sportrider.com/sportbike_pro ... index.html

Foretok et søk på finn, og fant ingen, så det er trolig en ettertraktet sykkel, som man ikke finner overalt. Men dersom jeg kommer over en, så vurderer jeg den sterkt. En kul sykkel.
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Om økonomien tillater det ville jeg gått for en ST4. Er en mer "oppdatert" sykkel kontra ST2. Kommer en ut for salg snart vet jeg.
Post Reply