Krasjet pga oljesøl i veien, min skyld?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Svinso
Posts: 34
Joined: 02 May 2005 17:01

Krasjet pga oljesøl i veien, min skyld?

Post by Svinso »

Da jeg var ute å kjørte på lørdag, lowsidet jeg i en høyresving og sklei over i motgående kjørefelt.
Jeg hadde god varme i dekkene, så jeg synes det var rart at det slapp. Jeg gikk tilbake til der det sklei og så at det lå en lang og god stripe med olje i veien som jeg ikke hadde sett.
Det jeg da lurer på; er dette kun min feil? kan jeg for eksempel anmelde Oslo kommune for manglende vedlikehold av veien, og slippe unna egenandelen på forsikringen?
Jeg vet at man alltid skal kjøre etter forholdene, men dette oljesølet var veldig vanskelig å se..
Jeg har dokumentert ulykkesstedet godt med bilder og film der man tydelig ser oljen.
Vil jeg komme noen vei med dette? eller stiller forsikringa seg på bakbeina og legger all skyld på meg?
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Krasjet pga oljesøl i veien, min skyld?

Post by Hawken »

Mon tro om det ikke er med oljesøl som det er med hull i veibanen, at statens vegvesen må ha visst om hullet/sølet og ha hatt minst en gitt tidsperiode på seg på å fikse dette?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Krasjet pga oljesøl i veien, min skyld?

Post by Rimol »

Trur nok ikke at du kommer noen vei her nei. vegvesnet må ha visst op oljesølet ei god stund før at de kan være skyldig i denne saken.
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Kvassheim
Posts: 53
Joined: 10 Jun 2009 00:49
MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250
Location: Grimstad

Re: Krasjet pga oljesøl i veien, min skyld?

Post by Kvassheim »

Vanligvis setter de opp fareskilt om oljesøl, kanskje du har en mulighet hvis dette skiltet manglet?
Men så kan vel vegvesenet bare si at de ikke var klar over sølet enda... :/
Post Reply