Forslag til olje, 20w50 del-syntetisk

Prat om tung MC.
Post Reply
Northman

Forslag til olje, 20w50 del-syntetisk

Post by Northman »

Som emnet sier, noen som har noen forslag?

Nye gamlemoppa bruker litt olje, ble rådet til å gå for del-syntetisk da denne skulle være kompatibel begge veier hvis man ikke skulle få tak i hel-syntetisk.

Tittet litt i manualen
Image

Ut i fra miljøet jeg kommer til å kjøre i virker da 20w50 mest riktig.

Noen som har noen meninger/synspunkter på det?

Forslag til hvor man kan få kjøpt? Venter på tilbakemelding fra lokale mc-sjappa nå, hadde vært greit om de hadde noe i 4L størrelsen, regner med å ta med meg en kanne på tur :)
It is better to exist unknown to the law.
fikse
MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125

Re: Forslag til olje, 20w50 del-syntetisk

Post by fikse »

Forstår ikke helt hvorfor du absolutt må ha delsyntetisk. Har du oljeforbruk er det som regel pga for mye skitt ymse steder, evt defekte tetninger. Tyder på enten for dårlig olje eller for lange skiftintervall, varmkjøring elns. En delsyntetisk vil SVJV ikke hjelpe på slikt.
Har hatt stor suksess med å bruke Royal Purple sin Max-Cycle. Får den i flere viskositeter, også den du ser etter. Men den er helsyntetisk, de lager ikke noe annet. MEN, den er rå til å rengjøre, og få ting til å fungere som det skal igjen. Har brukt denne oljen på flere misbrukte maskiner, og samtlige har fått "en ny sjanse" :)
Livet er en lek - Lek det!

Bentus
Northman

Re: Forslag til olje, 20w50 del-syntetisk

Post by Northman »

Greia med delsynt var et tips jeg fikk, om at det var bedre enn helsyntetisk hvis man ikke fikk tak i helsyntetisk.

Endte opp med motul 15w50, og den virka grei nok, fikk etter mye om, og men, tak i MC olje i Marokko også.

Kjøpte også to 4litere anbefalt (og usett) olje av bmw utleiern i Malaga... Det viste seg å være god gammel traktor olje :D

Så at du anbefalte den RP olja, skal gi den en sjangs.

Krysser fingrene :)
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply