Ducati 1199 Panigale
Ducati 1199 Panigale
Kan dette være bilde av den nye 1200 racing sykkelen som ducati har på trappene?

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Ducati 1200 R

Her er ett bilde over hvordan noen tror den blir. Jeg får virkelig håpe at dette ikke er tilfelle for da driter de seg kraftig ut!!!!

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Posts: 298
- Joined: 09 Oct 2010 05:56
- MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod - Location: Bergen
Re: Ducati 1200 R
ja... dette var ikkje mye Ducati look... 

Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
Re: Ducati 1200 R
Nei men det nederste bildet er en tegning, du ser jo klart forkjell fra den som blir testkjørt å det de trodde det kunne bli seende ut som
Så får håpe de går i riktig retning 


I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Ducati 1200 R
*shrug*
Jeg skal innrømme at det er mange modeller fra Ducati som jeg ikke likte første gangen jeg så dem, blant dem 916/748/996/988, Monster og til dels 848/1098/1198. Design som jeg i dag liker veldig godt. Selv 999 har begynt å opparbeide seg en egen gruppe av forelskede fans, selv om jeg selv ikke er en av dem og designet ikke akkurat skriker "Ducati". Med andre ord, uansett hva de kommer med, så er jeg forberedt på å måtte vente ett år eller to før jeg liker/forstår designen.
Jeg skal innrømme at det er mange modeller fra Ducati som jeg ikke likte første gangen jeg så dem, blant dem 916/748/996/988, Monster og til dels 848/1098/1198. Design som jeg i dag liker veldig godt. Selv 999 har begynt å opparbeide seg en egen gruppe av forelskede fans, selv om jeg selv ikke er en av dem og designet ikke akkurat skriker "Ducati". Med andre ord, uansett hva de kommer med, så er jeg forberedt på å måtte vente ett år eller to før jeg liker/forstår designen.

- Kristian V.
- Posts: 249
- Joined: 22 Feb 2011 20:29
- Location: Tvedestrand
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Re: Ducati 1200 R
En ting er hvordan den kommer til å se ut,en annen ting er motoren.Har hørt noen rykter om 190hk og 15000rpm....kjenner jeg er spent på den lyden 

2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
- Kristian V.
- Posts: 249
- Joined: 22 Feb 2011 20:29
- Location: Tvedestrand
Re: Ducati 1200 R
Noen sier det var snakk om at det kunne bli V4 denne gangen, men at det ble V2 fortsatt med annen blokk og bedre veivlagere osv.
Begynner jo å bli mye effekt når man nærmer seg 100hk pr sylinder.
Men det blir spennende å se hva som dukker opp. Håper de klarer å holde seg på rett spor ang design!
Begynner jo å bli mye effekt når man nærmer seg 100hk pr sylinder.
Men det blir spennende å se hva som dukker opp. Håper de klarer å holde seg på rett spor ang design!

Re: Ducati 1200 R
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Ducati 1200 R
Ja, blir veldig spennende det der. Kan vel snart begynne å sikle etter ny sykkel. 

- Kristian V.
- Posts: 249
- Joined: 22 Feb 2011 20:29
- Location: Tvedestrand
Re: Ducati 1200 R
Motoren i nye Ducati 1199 Panigale er ikke av den svake sorten! 195hk og 2 syl... japsene burde skamme seg 
[youtube]H7SKvsW_0qo[/youtube]

[youtube]H7SKvsW_0qo[/youtube]
- Kristian V.
- Posts: 249
- Joined: 22 Feb 2011 20:29
- Location: Tvedestrand
Re: Ducati 1200 R
Bilde av nye Ducati 1199 Panigale rett fra fremvisningen:

Fler bilder:
http://www.motocorse.com/news/mercato/3 ... rubate.php

Fler bilder:
http://www.motocorse.com/news/mercato/3 ... rubate.php
Re: Ducati 1200 R
*legger 1098en på finn.no* 
Ser deilig ut! Er spent på å lese de kommende testene, for ikke å snakke om å se hvordan holdbarheten er etter noen år.

Ser deilig ut! Er spent på å lese de kommende testene, for ikke å snakke om å se hvordan holdbarheten er etter noen år.
- Kristian V.
- Posts: 249
- Joined: 22 Feb 2011 20:29
- Location: Tvedestrand
Re: Ducati 1200 R
Er litt spent på den holdbarheten jeg og.. de begynner å tyne mye effekt ut av de to sylinderne nå!
På de bildene jeg har sett syntes jeg fronten forfra ser rar ut, men får nok vente på noen skikkelige bilder før jeg gjør meg noen mening.
Spørs om ikke det kommer mange 1098/1198 for salg til våren!
Kunne igrunn godt levd med en 1198 istedenfor 1199'en jeg altså..
På de bildene jeg har sett syntes jeg fronten forfra ser rar ut, men får nok vente på noen skikkelige bilder før jeg gjør meg noen mening.
Spørs om ikke det kommer mange 1098/1198 for salg til våren!

Kunne igrunn godt levd med en 1198 istedenfor 1199'en jeg altså..
Re: Ducati 1200 R
Ja, nå som jeg har sett litt flere bilder av den, så er jeg ikke helt sikker på hva jeg syntes. Skal selvsagt vente til jeg har sett bedre og flere bilder av sykkelen før jeg uttaler meg for sterkt, men syntes kanskje den var blitt litt mer "main stream" enn 848/1098/1198.
Det er kanskje den retningen de må gå for å overleve. Hvis de skal holde seg i teten, så må de muligens gi opp noen av de særegne løsningene sine. Det er ikke mange andre supersportsykler med tørrclutch, desmoventiler og to stempler. Nå kan det se ut som om tørrclutchen forsvinner (848 var også med våtclutch), og Desmosedici kjører så vidt jeg vet på fire stempler. Riktignok ikke på rekke, men likevel. Det sikkert begrenset hvor mye kraft de kan få ut av to bøtter under kåpene.
Personlig syntes jeg det var litt trist at pottene forsvant. Potter under setet syntes jeg har vært karakteristisk for Ducatis supersportsykler, og det er en estetisk viktig detalj. Sykkelen blir mye mer anonym nå som pottene er integrert, og skiller seg mindre ut. Tror jeg holder meg til 1098en min enn så lenge. Det blir nok en bølge av dem på markedet til våren, men jeg håper på at de blir populær igjen innen jeg skal selge min.
Det er kanskje den retningen de må gå for å overleve. Hvis de skal holde seg i teten, så må de muligens gi opp noen av de særegne løsningene sine. Det er ikke mange andre supersportsykler med tørrclutch, desmoventiler og to stempler. Nå kan det se ut som om tørrclutchen forsvinner (848 var også med våtclutch), og Desmosedici kjører så vidt jeg vet på fire stempler. Riktignok ikke på rekke, men likevel. Det sikkert begrenset hvor mye kraft de kan få ut av to bøtter under kåpene.
Personlig syntes jeg det var litt trist at pottene forsvant. Potter under setet syntes jeg har vært karakteristisk for Ducatis supersportsykler, og det er en estetisk viktig detalj. Sykkelen blir mye mer anonym nå som pottene er integrert, og skiller seg mindre ut. Tror jeg holder meg til 1098en min enn så lenge. Det blir nok en bølge av dem på markedet til våren, men jeg håper på at de blir populær igjen innen jeg skal selge min.
