Har prøvd å google meg til dette men finner ikkje noe...
Kjøpte meg eg SV 1000 S 06' modell for ikkje så lenge siden, den er oppgitt med 78kw på vognkortet, noe som skulle være omtrent 105hk. Når eg kjøpte sykkelen var den avatert som en sykkel med 120++ hk.
Nå spiller ikkje de siste 15hk noen stor rolle for meg, men hvor ligger denne reduksjonen?
Viss den er "blitt" fulleffekt nå, hvordan kan eg se det? Er det mod?
Kan eg putte en powercommander på denne og bruke maps fra produsent? Regner med at dette med lav effekt er en mer eller mindre særnorsk sak så har ikkje klart å google meg til svaret på det heller.
SV 1000 S Full effekt // Lav effekt?
Re: SV 1000 S Full effekt // Lav effekt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV1000
Her står det at sykkelen har 89 kW. Noe som skal være omtrent 120 hk.
Kan det være at vognkortet står oppgitt hvor mange kW som er på bakhjulet? Står det noe om? Du kan slå av mellom 15 og 20 hk fra motor å bak på hjulet.
Ellers så har jeg ikke hørt om noe blombering som gir den så lite redusert kraft?
Kanskje noen andre her inne kan komme med ett bedre svar
Her står det at sykkelen har 89 kW. Noe som skal være omtrent 120 hk.
Kan det være at vognkortet står oppgitt hvor mange kW som er på bakhjulet? Står det noe om? Du kan slå av mellom 15 og 20 hk fra motor å bak på hjulet.
Ellers så har jeg ikke hørt om noe blombering som gir den så lite redusert kraft?

Kanskje noen andre her inne kan komme med ett bedre svar

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: SV 1000 S Full effekt // Lav effekt?
Hadde en SV650 S mellomklasse før, der var plomberingen elektronisk.
Man måtte klippe en ledning (om jeg ikke husker feil), og gjøre noen triks med "dashen".
Mulig det er på samme måten med SV1000.
Det er ofte litt vanskelig å finne utav slike ting på google, da det kun gjelder for noen land i Europa.
Importøren sitter dog med svaret, og har lov å gi det til deg. I verste fall kan du levere inn sykkelen og la de gjøre det, men da må du også betale for effektøkningen.
Man måtte klippe en ledning (om jeg ikke husker feil), og gjøre noen triks med "dashen".
Mulig det er på samme måten med SV1000.
Det er ofte litt vanskelig å finne utav slike ting på google, da det kun gjelder for noen land i Europa.
Importøren sitter dog med svaret, og har lov å gi det til deg. I verste fall kan du levere inn sykkelen og la de gjøre det, men da må du også betale for effektøkningen.
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
x Suzuki SV650S
- quantumduck
- Posts: 247
- Joined: 25 Aug 2006 13:20
- MC: Hayabusa
- Location: Nesodden
Re: SV 1000 S Full effekt // Lav effekt?
Litt usikker på hvorfor sv1000 hadde 106hk på det norske markedet. Muligens pga. utslippskrav? Mange ble nok likevel «modda» av forhandler slik at det ble drøye 120hk, det er vel nesten innenfor de marginene man har før det trengs omregistrering...