Forslag til ny\brukt street mc med v-twin motor?

Prat om tung MC.
SuPerManN81
MC: 1999 Ktm 400 Lc4

Forslag til ny\brukt street mc med v-twin motor?

Post by SuPerManN81 »

Hei. Jeg er på jakt etter en ny eller brukt mc med v-twin motor. Jeg har lett litt blandt leverandørene her i byen, og det eneste jeg har funnet er en suzuki sv 650. Hvor har det blitt av sv 1000 modellen?

Har noen noen andre tips til en pålitelig street sykkel med v-twin motor? Har et tenkt budsjett på 150 000, men det kommer litt ann på hvor fristet man blir da.. :D

Mvh Terje.
ToreLo
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Forslag til ny\brukt street mc med v-twin motor?

Post by ToreLo »

Truls
MC: '09 Husqvarna SMR 510

Post by Truls »

Buell er aldri feil :twisted:
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
SuPerManN81

Post by SuPerManN81 »

Begge de syklene er temmelig råe ja. Men det er nok ikke store service intervallene på noen av de akkurat. :D Kunne tenkt meg noe litt mer moderat men med den herlige lyden og bunndraget.
Men tusen takk for gode forslag altså. :P
Night Rider
MC: F800S 2007

X Suzuki SV 650 K3

Post by Night Rider »

Honda VTR1000 (RC51) er vel et brukbart alternativ til TL/SV1000.
ToreLo
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Post by ToreLo »

Hva med BMW R 1200 S? Ikke akkurat en V-Twin, men en twin :P Bunndraget vet jeg ingenting om og det er sikkert mange som ikke syns den ser bra ut, men jeg syns den er tøff. Du har råd til den med budgettet og jeg vil tro at den er driftsikker. Lyden er heller ikke værst.
rerell

Post by rerell »

Ducati S2R 1000 kanske?

Fint pris på denna:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28629003

Image

Står en i Tvedestrand också:
http://desmodromene.com/forums/t/5370.aspx

Image
SuPerManN81

Post by SuPerManN81 »

Hei igjen. Nå kom det masse gode forslag her ja. :P Honda VTR 1000 er en mc jeg aldri har bitt merke i en gang, motoren virker herlig, og sykkelen ser sporty og fin ut. Må holde et øye med finn.no etter en slik som er gått lite tror jeg. :D

Bmw 1200 S er nok en god mc, men jeg falt ikke helt for utseende egentlig. Desverre..

Ducatien er nok en av drømmesykkelene mine, men som så mye annet så frykter jeg drømmen er bedre enn realiteten. Spesiellt for en kar på rett over 1.90 som veier 115kg.. :D I tillegg er de vel litt kjent for å ha en del mekaniske problemer?

Ellers har jeg faktisk sett på en ny Kawasaki versys også. Den er fin for en som er høy som jeg er. Det hadde vært morro å kjøpe noe nytt for første gang, lurer bare på om motoren blir i slappeste laget kanskje?
RockeRolf

Post by RockeRolf »

For en mann av dine proposjoner er Aprilia RSV Mille/RSVR evt. Tuono aldri feil.

Tenker du i baner VTR 1000, så gå for SP2! Vurderer selv å finne meg en sånn. En kommende klassiker.
VTR 1000 Firestorm er også en artig sykkel (du får to til den prisen du nevner). Men de er tørste og har liten tank.
rerell

Post by rerell »

RockeRolf wrote:VTR 1000 Firestorm er også en artig sykkel (du får to til den prisen du nevner). Men de er tørste og har liten tank.
Detta vill jag gärna skriva under på och dra 3 streck under. Min Firestorm drar 0,8 och reservlampan tänder vid runt 150 km efter full tank. De fick större tank 01 (eller däromkring tror jag).

Men trots en milt sagt dassig bränsleekonomi, svampig dämpning fram och en något ryckig gång på låga varv så är det en knallhoj, imo. Bra klipp i motorn, fint ljud, bekväm sittställning. Fin all-rounder. Vanliga fel är dålig regulator och kamkedjesträckare, utöver det är det inte mycket att tänka på vad jag vet. Man får en för 40-70k och det är mycket MC för pengarna.

Ser TS är från Kristiansand - det står en nära dig:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28883239

Image
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

SuPerManN81 wrote:Hei igjen. Nå kom det masse gode forslag her ja. :P Honda VTR 1000 er en mc jeg aldri har bitt merke i en gang, motoren virker herlig, og sykkelen ser sporty og fin ut. Må holde et øye med finn.no etter en slik som er gått lite tror jeg. :D
Hvorfor skal du være på vakt etter en som har gått lite? Det er mye bedre at en sykkel har gått jevnt hvert år, og at alle servicer er fulgt. Enn at de har stått stille i en garasje i mange år. Ikke heng deg så fryktelig opp i km stand. Finn en sykkel som har vært servet regelmessig.
Er en kar her i bergen som kjører rundt på en sykkel som har bikket 200.000 km! Riktig nok en bud sykkel, men den går like fint den dag i dag.

Bmw 1200 S er nok en god mc, men jeg falt ikke helt for utseende egentlig. Desverre..
BMW har litt vannskelig design etter min smak! Er ikke alle som liker den, men det skal være veldig gode sykler.

Code: Select all

Ducatien er nok en av drømmesykkelene mine, men som så mye annet så frykter jeg drømmen er bedre enn realiteten. Spesiellt for en kar på rett over 1.90 som veier 115kg.. :D I tillegg er de vel litt kjent for å ha en del mekaniske problemer?

Jeg er selv 200cm høy og veier ca 115kg selv, å jeg sitter mye bedre på ducatien en jeg har gjort på andre sykler. Da speseillet sport-tourere. Det har vært litt problemer i de tidligere årene. Men å si at de sliter med mekansike problemer er bare tull!
Ellers har jeg faktisk sett på en ny Kawasaki versys også. Den er fin for en som er høy som jeg er. Det hadde vært morro å kjøpe noe nytt for første gang, lurer bare på om motoren blir i slappeste laget kanskje?
Hvor mange sykler har du prøvesåtte? Du er såpass høy at du kommer nok til å finne deg til rette på veldig mange sykler. Jeg har ikke noe problem hvertfall.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
SuPerManN81

Post by SuPerManN81 »

Jeg har sjekka litt forsikringspriser i dag på VTR 1000 og en ducati. Det var ikke akkurat oppløftende. Av en eller anna grunn er det kun if og et gjensidige til som vil tegne forsikring på mc på meg, selv om jeg har 60% bonus som det er nå. Prisen på disse mcene ble også ekstremt høy. 18000 i året for kun ansvar, mot 3000 i året for full kasko på en mer moderat sykkel. :shock:

Derfor tror jeg at jeg må droppe drømme mcene nå og heller få meg noe artig, men som har et stykke under 100 hk.. :roll:

Men jeg holder stadig et øye med finn.no i tilfelle det skulle dukke opp noe jeg MÅ ha. :D

Edit: Lordshaft, tror du gir noen gode råd. Det er vel bare meg som er redd for å få et problembarn av en sykkel. :D Men det trenger det nok absolutt ikke å være. Jeg har bare ikke noen erfaring med mcer som er gått langt. Lengste mine har gått er 15 000.

Jeg har ikke prøvesittet så mange mcer, har vel kjørt en 6-8 stk til sammen. Blandt annet en BMW 650 GS tror jeg det var. Den var fæl i svingene. :D Hadde selv en liten kawasaki er-5 som første mc. Den var ikke god på dagsturer, men nydelig i svingene. Som sammenligning er ktm-en jeg har nå ordentlig høy, men salen der er også fryktelig hvis man kjører mer enn 2-3 timer.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Det har seg desverre slik at forsikrings-selskapene har alt for mye makt, å setter kunstig høy premie på diverse sykler.
Mitt råd til deg er å skifte forsikringsselskap hvert halv år. Da får du 10% ekstra i bonus når du bytter selskap. Gjør du dette klarer du å spare opp 20% i året i stede for 10 ;-)
Ja dette er fullt mulig, men ikke så mange som benytter seg av, desverre.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
SuPerManN81

Post by SuPerManN81 »

Oppdatering: Har nå kjøpt en ny kawasaki versus etter å ha lest diverse tester og undersøkt forsikring og slikt. Fikk en god innbyttepris på ktmen og en utstyrspakke med på prisen, så da måtte jeg bare slå til. :) Gleder meg til neste uke!
rerell

Post by rerell »

Grattis! Kanske vi ses på vägarna (vi bor i samma by). :)
Post Reply