Kjøpe ny sykkel uregistrert?

Prat om tung MC.
Post Reply
Moses
MC: Suzuki GSX-R

Kjøpe ny sykkel uregistrert?

Post by Moses »

Først, gratulerer til meg som endelig er blitt en del av dere store gutta, jeg er endelig blitt motorsyklist. Besto oppkjøring i dag :D
Har meget dårlig økonomi for tiden, så jeg er og forblir en motorsyklist innesperret i en bil.

Så på denne annonsen:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28420937

Så da lurte jeg på, er det mulig å kjøpe en flunkende ny sykkel fra en MC forhandler uregistrert?
Hvis nei, hvordan har denne karen fått tak i sykkelen?

moses
Image
Northman

Re: Kjøpe ny sykkel uregistrert?

Post by Northman »

Gratulerer så mye med lappen! Håper du kommer deg på hjul fort :)

Det er mulig å få kjøpt uregga sykler, blir billigere siden man slipper unna med kun moms, men man har ikke lov til å kjøre den på vanlig vei, uten f.eks. prøveskilt.
It is better to exist unknown to the law.
Moses
MC: Suzuki GSX-R

Post by Moses »

Takk for det!
Tror ikke det blir noe sykkel med det første pga studier. Blir lite med penger da.

Så da er det bare å stikke inn til en forhandler og si jeg vil kjøpe en sykkel uregistrert?
Har alltid lurt på hvordan det blir med prøveskilt. Er det bare å komme til vegvesenet og spørre etter prøveskilt til en motorsykkel?
Hvordan blir det med forsikring i tilfelle uhellet skulle oppstå?
Image
herkit
MC: HD Softail Custom '08

Post by herkit »

Du bør ikkje basere deg på å kjøre på prøveskilt til daglig.
http://www.vegvesen.no wrote: Prøvekjennemerker tillates bare brukt på kjøretøy som ikke er registrert. De er videre bare lov å bruke til følgende formål:
  • Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet
  • Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet)
  • Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon av en ny type)
  • Kjøring i forbindelse med registrering
Prøvekjennemerke må ikke brukes til ordinær transport av personer og gods hvis ikke trafikkstasjonen har gitt tillatelse til dette og skrevet det på kjøreseddelen.
Uregistrerte sykler kan vel i utgangspunktet kun brukast på bane(?). Så om du kjøper en uregistrert sykkel må du registrere den og betale dei avgifter som kommer med dette.
Post Reply