trenger hjelp!
trenger hjelp!
Hei. Har en gammel Honda CBR 600F 87'. Ting fungere teknisk som den skal men motoren kutter etter 25/30 kilometer. For å få start på den igjen må jeg vente 30 minutterstid. Deretter vil den ikke gå mer enn 20/30 kilometer til. Har fjernet dritt fra forgasserne og helt oppi kodensfjerner . Det har ikke fjernet problemet. Noen som kan tenke seg hva dette skyldes?
-
- Posts: 789
- Joined: 07 Apr 2008 23:24
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Re: trenger hjelp!
Første som slo meg var at du har skit i bensintanken din, som etter en tid blokkerer inntaket til forgasserne. MEn siden du kan kjøre videre etter en liten halvtime, så er det nok ikke det heller.
I mitt hode høres det ut som det er bensin-relatert, siden den bare stopper uten noe forvarsel. Hatt av bensinkran og sjekket den? Bensinfilter? Byttet dette?
I mitt hode høres det ut som det er bensin-relatert, siden den bare stopper uten noe forvarsel. Hatt av bensinkran og sjekket den? Bensinfilter? Byttet dette?
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: trenger hjelp!
Vil tippe at den går varm, og så kjøler den ned når du venter og kan gå til den går varm igjen?
- Swellpretty
- Posts: 337
- Joined: 02 Jul 2010 17:14
- MC: Multistrada V4S
- Location: Oslo
Re: trenger hjelp!
+1supermons wrote:Vil tippe at den går varm, og så kjøler den ned når du venter og kan gå til den går varm igjen?
Er vel en termostat som sier at nok er nok, når temperaturen blir for høy?
...eller?
Re: trenger hjelp!
Først det obligatoriske spørsmålet: Er du sikker på at avluftinga på bensintanken fungerer som den skal?
Rent umiddelbart kan det høres ut som motoren trekker vacuum på bensintanken din iløpet av de 25-30 kilometrene den går. At du så må vente 30 minutter kan være tiden det tar for å utligne undertrykket.
Å åpne tanklokket etter den stopper kan være nok til å identifisere problemet.
Teorien om skitt på tanken og eller i filter/krane er også høyst sannsynlig.
Det er ingen termostat som sier at "nok er nok".
Å kjøre en firtakter til den stopper av varmgang som en foreslår her, er bare å se bort i fra. Varmskjæring på en firtakter tar mer enn 30 minutters venting på å helbrede.
Rent umiddelbart kan det høres ut som motoren trekker vacuum på bensintanken din iløpet av de 25-30 kilometrene den går. At du så må vente 30 minutter kan være tiden det tar for å utligne undertrykket.
Å åpne tanklokket etter den stopper kan være nok til å identifisere problemet.
Teorien om skitt på tanken og eller i filter/krane er også høyst sannsynlig.
Det er ingen termostat som sier at "nok er nok".
Å kjøre en firtakter til den stopper av varmgang som en foreslår her, er bare å se bort i fra. Varmskjæring på en firtakter tar mer enn 30 minutters venting på å helbrede.
Re: trenger hjelp!
Takk for mange gode svar. skal se nærmere på dette til uka. Håper det vil gjøre susen!
-
- Posts: 570
- Joined: 19 Mar 2007 22:32
Re: trenger hjelp!
Bortsett vra vakumteorien som jeg er helt enig i må du nok se nærmere på det elektriske. Coiler som ikke tåler varmen er typiske kandidater, men også pickup bak venstre motordeksel. Disse komponentene kan feile når de ting utvider seg pga varmen. Noe dritt å finne ut av. 
