Er det lov å dreve om en lett mc for mer toppfart?
Er det lov å dreve om en lett mc for mer toppfart?
Er det lov å dreve om en lett mc for mer toppfart? eller blir det regnet som trim?
-
- Posts: 18
- Joined: 08 Aug 2011 18:24
- MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125 - Location: Akkerhaugen, Telemark
Re: Er det lov å dreve om en lett mc for mer toppfart?
Må vel greit det, en original lett-mc gjør jo mer enn maks fartsgrense her i Norge uansett
(Dessuten er det ingen regler for maksfart på lett-mc som det er på moped..) EDIT: jo, er visst det

(Dessuten er det ingen regler for maksfart på lett-mc som det er på moped..) EDIT: jo, er visst det

Last edited by Ådne95 on 13 Aug 2011 17:13, edited 1 time in total.
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
Re: Er det lov å dreve om en lett mc for mer toppfart?
I vognkortet til de fleste (alle??) står det maks konstruert hastighet. Det stod i min gamle rs at det var maks konstruert hastighet 120 km/t, selv om den originalt kjørte lett disse 120.
Re: Er det lov å dreve om en lett mc for mer toppfart?
Står i vognkort at å skifte utveksling eller øke effekt ikke er tillatt.
Honda CB 100 N (1983)
Husqvarna SMS 125 (2005)
X: Yamaha XT 125 (2006)
X: Honda NSR 125 (2003)
X: Yamaha FZ 750 (1987)
Husqvarna SMS 125 (2005)
X: Yamaha XT 125 (2006)
X: Honda NSR 125 (2003)
X: Yamaha FZ 750 (1987)