lett lappen, når kan man ta tprøve?

Prat om lett MC.
Post Reply
aok
Posts: 10
Joined: 19 Aug 2011 12:05

lett lappen, når kan man ta tprøve?

Post by aok »

Hei, Ny her så håper ikke jeg har postet helt feil?
Beklager en ny tråd om dette her, har bladd i gjennom lett mc forumet til side 15, men fortsatt ikke funnet svar på det jeg lurte på så jeg våger å lage en til :lol:

Jeg har meldt meg på lett mc kurs, men det var ikke ledig før våren 2012 :shock: Og da vil jeg helst få det unna så fort som mulig når den tid kommer!!!
Jeg ha moped lappen, men vil ha lett mc også :D (ja, jeg vet jeg burde tatt lett lappen først, men gjort er gjort!)
Men til spørsmålet, er det mulig å ta teoriprøva nå (etter jeg har lest litt til), eller må jeg vente til jeg har hvert på kurs? Har lest at man kan ta den seks måender før oppkjøring, men må man ha kurset og først?
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: lett lappen, når kan man ta tprøve?

Post by herkit »

Teoriprøva kan du vel ta når som helst, men det kan jo være verdt å vente til etter kurset? Du har ikkje akkurat hastverk med mindre du regner med å stryke ørten ganger...
aok
Posts: 10
Joined: 19 Aug 2011 12:05

Re: lett lappen, når kan man ta tprøve?

Post by aok »

Hehe ja jeg har absolutt ikke noe hastverk, tenkte uansett å ta det når det nærmet seg, men det hadde liksom hvert greit å hvert ferdig med det :)
Men uansett, jeg fikk svar på det jeg lurte på! Tusen takk :)
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: lett lappen, når kan man ta tprøve?

Post by Havers »

Vil anbefalle deg å få det unnagjort så fort som mulig. Gjerne ta den i vinter, men kan være greit å ta den på en fridag på skolen ivertfall. Men ta den så fort du får en åpning, så slipper du stresse med det – jeg tenkte "null stress", og fikk først oppkjøring i juli.. Bursdag i april.
aok
Posts: 10
Joined: 19 Aug 2011 12:05

Re: lett lappen, når kan man ta tprøve?

Post by aok »

Takk for svar !

Sånn i forhold til alderen er det ikke noe problem for jeg har allerde mopedlappen, men jeg meldte meg så altfor sent på mc kurs :( Men er enig med deg om å få det unnagjort så fort som mulig!! :D Blir nok til at jeg tar den enten før jul eller rett etter ;)
aok
Posts: 10
Joined: 19 Aug 2011 12:05

Re: lett lappen, når kan man ta tprøve?

Post by aok »

Et lite spm jeg kom på i farta, må man søke om førekort kl. A1 FØR man tar teorien?
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: lett lappen, når kan man ta tprøve?

Post by Havers »

Ja
Post Reply