Trenger litt kjøpsråd.

Prat om tung MC.
Post Reply
Con

Trenger litt kjøpsråd.

Post by Con »

Hei, jeg er visst ganske ny her :) Har akkurat begynt på lappen etter å ha utsatt det ALT for lenge! Oppkjøring til våren.

Jeg tenker å få kjøpt meg en sykkel i løpet av høsten/vinteren siden prisene er litt lavere på denne tiden.
Har ikke voldsomme summer til rådighet enda så tenker det må bli noe i 20000 kroners klassen. Er mekaniker, så litt mekking er ikke noe problem.

Det jeg lurte på etter å nesten ha sett meg blind i den jungelen med brukte sykler som er på markedet, er hva som passer best, og hvilken sykkel som gir best valutta for pengene.
Har sett på sykler som Suzuki GSX 750 ES, Honda CB 750..og annet i lignende klasse. Har også sett litt på GSX 600 F..
Er 190cm høy. og har en koselig grei "hansaball" som vi kaller det her i Bergen :) (pondus) Og er vel ellers greit storvokst. Lang i beina!

Har prøvesatt mye forskjellige sykler, men klarer ikke helt finne ut av det.. Jeg vet jo ikke hvordan noen av de vil være på lengre turer...osv... Så tar i mot tips og råd med takk!

Skal brukes både til og fra jobb, og på noen lengre turer. Passasjerplass prioteres ikke. Trenger ikke gå noe voldsomt heller. Og R sykler er ikke aktuelt. Liker helst litt eldre "nakne" sykler.
Hvilke sykler bør jeg se nærmere på?
im not as think as you drunk i am
ToreLo
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Trenger litt kjøpsråd.

Post by ToreLo »

Å nei! Enda en bergenser! ;P Neida.. Velkommen! \:D/

Denne var litt vrien.. Siden du er mekaniker så er det jo god valuta å finne en gammel Honda og restaurere den, men jeg mistenker at du kanskje har lyst til å kjøre mer enn å mekke den første sesongen din med lappen? Så.. Honda CB750, CBX750, VF1000, VF750 er jo fine...
Ellers siden du er ganske stor så tenker jeg kanskje Honda Transalp og Yamaha Super Tenere fra 80 tallet. Ikke pene og se på, men når du kjører ser du ikke sykkelen ;)
Con

Post by Con »

Transalph er omtrent like vakker som en båt med hull i :)

CB 750 er vel ganske aktuell tenker jeg.. Liker de, og man får mye for pengene har jeg forstått :)
ToreLo
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008

Post by ToreLo »

hehe enig.. Første sykkelen til pappa var en cb750f 78 modell.. nydelig sykkel syns jeg. Så finner du noe slikt innenfor budgettet så go for it! De blir sikkert ikke mindre verdt nei!
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Velkommen til forumet! Antar vi ser deg i turtråden for oss Bergensere ila neste sesong da. Vi har en SMS-tjeneste og greier som gjør det enkelt å foreslå/få med seg når gjengen har tenkt seg en tur. :-)
Con

Post by Con »

Er alltids klar for tur da ja :) Har ett par utrolig late kompiser med mc som jeg også må prøve å slite ut dørene!
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Få dem inn her de også. ;-)

Vi begynner ihvertfall å bli en relativt stor og trivelig gjeng med folk fra Bergen her nå, men det skader ikke med flere. Turer blir som oftest planlagt i denne tråden her.
ToreLo
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008

Post by ToreLo »

Con

Post by Con »

Tviler på jeg klarer å lure de inn her, men ut på tur skal jeg nok klare :)

Yamaha blir det ikke..! Pga div dårlige erfaringer, og XJ har jeg kjørt endel uten at det falt i smak :) Begynner faktisk å lure litt på Transalp.. o.O Pen er den ikke, men tanken er jo å kunne reise på lange turer.. Treff o.l. Og ser jo at man kan få ganske mye "bang for the buck" der!
ToreLo
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008

Post by ToreLo »

Syns transalp høres ut som et bra valg! Som jeg sa tidligere så ser du ikke sykkelen når du kjører :)
Post Reply