hjelp sykkelen går ikke sikkelig med kn filter???

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
joppe85
Posts: 3
Joined: 28 Oct 2011 18:07
MC: 1982 suzuki gsx 750e

hjelp sykkelen går ikke sikkelig med kn filter???

Post by joppe85 »

hei kjøpte meg 4 single kn filter som jeg ville montere på min suzuki gsx 750e 1982 modell, for looken sin del. men når jeg drar på høres det ut som den drukner eller får få lite bensin.får ikke opp turtallet, noen forslag? pilot skruen(main jet 112.5) trenger jeg kanskje større? forslag til størelse?
forgasserne er synkronisert på nytt med kn filter,(ble ikke bedre,men den går kjempe fint på tomgang.. Den går som den skal når jeg monterer den orginale luft filter boxen..
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: hjelp sykkelen går ikke sikkelig med kn filter???

Post by maelling »

Du kjører nok altfor magert som følge av at for mye luft kommer inn, så du må følge opp med å dyse opp antageligvis. Min 125 går heller ikke spesielt bra i det hele tatt med powerfilter, og det blir det samme som om man går amokk med for stor innblanding av E85. Sjekk pluggene dine, så har du svaret. Tipper at pluggene dine er ganske hvite. Skulle du mot formodning kjøre rikt, vil de være mørke/svarte.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Einar J Skog
Posts: 47
Joined: 31 Oct 2005 22:55
MC: Kawa 750turbo 1984 mod.
810ccm ,,HPU-stage2

Re: hjelp sykkelen går ikke sikkelig med kn filter???

Post by Einar J Skog »

:D
Ville prøvd med 117,5 dyser dersom du har standard eksos, Hoveddysene styrer øvre del av gassvridninga (2/3 til 3/3)
122,5 dyser dersom du har effektanlegg.
Prøv deg frem med nålehøyden.nålene styrer mitterste området av gassvridninga (1/3 til 2/3 )
Pilotskruene stiller du 3 tørn ut Pilot jet systemet styrer nedre del av gassvridninga (0/3 til 1/3)
Allt dette er jo med overlappinger..

Dersom du går inn på Dynojet sine sider og sjekker din sykkel ,så vil du se at det er mye mer enn nåler og hoveddyser i settene


http://www.dynojet.com/pdf/3315.pdf :smt030
Kawasaki 750turbo.
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: hjelp sykkelen går ikke sikkelig med kn filter???

Post by MowZ »

k&n filter på forgasser motor er vel lite vits (uten modifikasjoner/justeringer vel og merke), taper vel heller effekt eller resulterer i at den ikke går...
BMW S1000RR, Simply the best!
Post Reply