Dellorto 34mm flatside
Dellorto 34mm flatside
Hei,
bare lurte på om noen som har litt peiling på forgassere til Honda NSR kunne svart på noen enkle spørsmål:
- Har fått tilbud om å kjøpe en ny Dellorto 34mm flatside gasser rimelig
+ Hvor mye hjelper dette og hvor?
- Innsug må tilpasses/byttes?
+ Kan noen svare på hva som må til?
- Andre ting
+ Noen andre ting som kreves ved en slik "modifikasjon"?
Kjører uplombert og med boyesen reeds + powerfilter.
bare lurte på om noen som har litt peiling på forgassere til Honda NSR kunne svart på noen enkle spørsmål:
- Har fått tilbud om å kjøpe en ny Dellorto 34mm flatside gasser rimelig
+ Hvor mye hjelper dette og hvor?
- Innsug må tilpasses/byttes?
+ Kan noen svare på hva som må til?
- Andre ting
+ Noen andre ting som kreves ved en slik "modifikasjon"?
Kjører uplombert og med boyesen reeds + powerfilter.
Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
Diverse arbeid utført (a)
- Har fått tilbud om å kjøpe en ny Dellorto 34mm flatside gasser rimelig
+ Hvor mye hjelper dette og hvor?
du får bede dreiemoment og mere Hk generelt utover hele turtallsregisteret
- Innsug må tilpasses/byttes?
+ Kan noen svare på hva som må til?
du kan benytte deg av et Nsr 250 innsug, det passer
- Andre ting
+ Noen andre ting som kreves ved en slik "modifikasjon"?
du må nok dyse den om, gi den mere bensin på topp, siden dette er en forgasser som gir mere luft, prøv 10 dysstørrelser på hoveddys, er det for mye går du ned noen nummer til du finner det perfekte![/b]
+ Hvor mye hjelper dette og hvor?
du får bede dreiemoment og mere Hk generelt utover hele turtallsregisteret
- Innsug må tilpasses/byttes?
+ Kan noen svare på hva som må til?
du kan benytte deg av et Nsr 250 innsug, det passer
- Andre ting
+ Noen andre ting som kreves ved en slik "modifikasjon"?
du må nok dyse den om, gi den mere bensin på topp, siden dette er en forgasser som gir mere luft, prøv 10 dysstørrelser på hoveddys, er det for mye går du ned noen nummer til du finner det perfekte![/b]
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
1)
Det regna jeg med
2)
Dette har jeg også fått med meg, noen steder man får kjøpt dette nytt eller må jeg på lete aksjon?
3)
Dette falt meg naturlig, kompis kjører denne gasseren på aprilia rs, da gikk det fint uten endringer. Får se hvordan min blir, tipper det går ganske greit med hoveddysa som følger med også. Får prøve med fram her.
Takk for svar
Det regna jeg med

2)
Dette har jeg også fått med meg, noen steder man får kjøpt dette nytt eller må jeg på lete aksjon?
3)
Dette falt meg naturlig, kompis kjører denne gasseren på aprilia rs, da gikk det fint uten endringer. Får se hvordan min blir, tipper det går ganske greit med hoveddysa som følger med også. Får prøve med fram her.
Takk for svar

Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
Diverse arbeid utført (a)
Har selv en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) og vil montere en større forgasser (37mm). Fikk rede på at NSR250-innsug vil passe men da jeg fant tegninger over NSR250-motoren så jeg at det innsuget er for to forgassere. Er det en bestent NSR250-modell som har innsug som passer?
Noen som vet om andre innsug som passer?
http://davidsilverspares.co.uk/ skaffer en god del deler til Honda. Ikke alt er i webshoppen så en bør kontakte de på mail.
Noen som vet om andre innsug som passer?
http://davidsilverspares.co.uk/ skaffer en god del deler til Honda. Ikke alt er i webshoppen så en bør kontakte de på mail.
jeg har montert 34 mm flatslide på min rs nå, jeg gikk opp 5 dysestørrelser fra uplombert, så nå har jeg 140# og nåla er helt nede, dette gir MIN sykkel en mer eller mindre perfekt blanding! 

Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
jeg kjøpte et brukt 28 mm innsug og "dreide" dette til, det funker fint.. men jeg ser meg om etter et 34 mm innsug, jeg tror det ikke har så mye å si men det sier jo seg selv at det gir bedre gjennomstrømning!
Sykkelen gikk bedre ja, mye bedre gassrespons og mye raskere opp på turtall!
men jeg synes aldri en 125 ccm kan gå bra, de kan bare gå bedre, men det kommer ann på hva man er vant til
Sykkelen gikk bedre ja, mye bedre gassrespons og mye raskere opp på turtall!
men jeg synes aldri en 125 ccm kan gå bra, de kan bare gå bedre, men det kommer ann på hva man er vant til

Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**
-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt
-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Du får ikke nødvendigvis større effekt med større gasser. Om du ikke porter opp sylindern osv får du kanskje til og med mindre bunndrag og bare bittelitt på toppen.
Får å regne ut optimal gasserstørrelse i mm ved et gitt turtall (maks effekt) kan du bruke denne formelen:
Gasser Ø i mm = Kvadratrota av (knV/1000)
der V er slagvolumet i cm3, n er turtallet og k er en konstant for hvor effektiv motoren er (mellom 0,6 og 1,0. Typisk for vanlige totaktere er vel 0,7)
På min 180cc motor har jeg kjørt med både 24, 28 og 30mm gassere og har vel landa på at 28mm er riktig størrelse med maks effekt mellom 6500 og 7000 rpm.
Jeg synes 37mm gasser hørtes vel stort ut for en 180cc malossi med mindre du bare vil ha effekt på toppen, fra 9000 rpm og oppover.
m.
Får å regne ut optimal gasserstørrelse i mm ved et gitt turtall (maks effekt) kan du bruke denne formelen:
Gasser Ø i mm = Kvadratrota av (knV/1000)
der V er slagvolumet i cm3, n er turtallet og k er en konstant for hvor effektiv motoren er (mellom 0,6 og 1,0. Typisk for vanlige totaktere er vel 0,7)
På min 180cc motor har jeg kjørt med både 24, 28 og 30mm gassere og har vel landa på at 28mm er riktig størrelse med maks effekt mellom 6500 og 7000 rpm.
Jeg synes 37mm gasser hørtes vel stort ut for en 180cc malossi med mindre du bare vil ha effekt på toppen, fra 9000 rpm og oppover.
m.
Tror kanskje det blir 34mm da. Er jo 28mm originalt til 124ccm sylinderen.
Har problemer med å få nok luft. Det er VELDIG liten åpning inn til luftfilteret på CRM. Tenkte på et form for "foam-filter" til å sette rett på forgasser. Synes de vanlige tynne "Power"-filtra blir tette så fort. Noen som vet hvor de har slike filtre?
Har problemer med å få nok luft. Det er VELDIG liten åpning inn til luftfilteret på CRM. Tenkte på et form for "foam-filter" til å sette rett på forgasser. Synes de vanlige tynne "Power"-filtra blir tette så fort. Noen som vet hvor de har slike filtre?