Må ikke ha egen banesykkel for lisens/RR-trening, fullt mulig å preppe den du har for dette, ikke all verdens jobb. MEN spørsmålet er om du vil risikere sykkel med skilter for slik bruk med tanke på risikoen for velt. Dekkes ikke av forsikring og du får ikke igjen avgiftkronene om du ødelegger sykkelen (selv om noe bedre siden mellomeffekt). Så egen banesykkel er ikke så dumt, nei, de koster ikke all verden. Borstett fra at man nok i praksis fort investerer i kassebil+++ da
Hvis du ikke skal satse på RR så er nok derfor banedager litt greiere, ja, men sjekk med forsikringsselskap om dekker f.eks, senior.
Kompis med GSXR1000 ble fulgt av politiet til han stoppet hjemme hvor de sjekket om den var regget som fulleffekt. Kan tyde på at politiet er klar over Erling Sandes liberale holdning til effekt og avgifter så får du selv avgjøre om du vil ta sjansen. Men har du bare lappen på mellomtung så kan du jo havne i problemer utover avgifter. Vil tro du har en nokså dårlig sak men loddet ledning eller bryter...
Kjøreutstyr er egentlig ikke noe problem, skikkelig utstyr, ryggskinne og skinndress (lovlig med 2 delt hvis glidelåskobling i Norge også i roadracing) kreves men dette ville jeg hatt uansett hvis skal kjøre på bane. Senior og andre banedager krever vel ikke skinn men ikke tenk på å bruke noe annet.
Men bare å komme seg på bane, kjempemoro og lærerik (bare ikke ta med deg kjøringen tilbake på landeveien...been there, done that :oops: ) Ikke tenk så mye på effekt, bare en fordel å begynne med mindre, mer krevende å kjøre med høy effekt. Med lav effekt så lærer du deg å holde høyere kurvehastighet...alle kan gi full gass rett frem. Rossi og gutta begynte jo med 125 og de har klart seg bra
