Har nå endelig råd til sykkel igjen, og etter å ha kjørt bak Inunf's RSV falt valget raskt på en lignende sykkel!

En Aprilia Rsv Factory R 06/07 mod.
Etter mye om og men, leting på Finn og AutoDB bestemte jeg meg for å sjekke utenlands. På mobile24.de fant jeg jo mange sykler, men ikke noen av de som helt slik jeg ville ha de, og gjerne dyrere enn for eksempel italia. Sær som jeg er vil jeg ha det jeg leter etter, istedenfor å "gå for den med blå felger" som er helt lik, fant jeg drømmesykkelen på Moto.it (autodb i Italia) Visste jo at dette ville gjøre importen noe vanskeligere, iogmed at de fleste importfirmaer gjerne kun importerer fra tyskland, og fra forhandlere.
http://www.moto.it/moto-usate/aprilia/r ... sg=3637836
En kamerat av meg kjenner en italiener som bor i Norge og han har da følgelig flere venner i Italia. En kamerat av ham igjen, har sjekket sykkelens stand i register (jobber i vegvesenet i italia) og faktisk kjørt 3(!) timer for å se den på ekte. Italienern som jeg kjenner gjennom kompisen min har hatt vært svært vennelig og hatt kontakt med selgeren og fått bilder, rammenummer, bilder av originale deler osv. Sykkelen er i tipptopp stand og dette er sykkelen jeg kommer til å kjøpe en gang i neste uke. Alle papirer medfølger, sett bilder av vognkort og dokumentasjon osv. MEN!
Er det noen som har peiling på om det lønner seg å hente sykkelen selv? Har henvendt meg til mange firmaer som enkelt og greit sier de ikke kan hente den, SELVOM de kjører forbi med 50 vogntog med stykkgods, i uka.
Må den da i tilfelle momses inn på grensa? Enkelt å ordne tollskilt slik at jeg får sykkelen helt hjem til Ålesund?
Er det noen som har erfaringer med import av sykkel fra privat selger i det store utland?

Kom med forslag og innspill;) Blir satt meget stor pris på!