Honda Shadow eller Yamaha Dragstar?

Prat om lett MC.
Post Reply
Mr.Stian
Posts: 4
Joined: 30 Jun 2012 02:37
MC: Jeg har en Honda Rebel

Honda Shadow eller Yamaha Dragstar?

Post by Mr.Stian »

jeg har akuratt fått lett mc lappen og eier en Honda rebel. Den er veldig god å kjøre, men sliter med pasasjerer. jeg har forstått det slik at Dragstaren er 13 Hk og Shadowen er 15Hk. jeg liker utsenede til Dragstaren best, men er det noen stor forskjell på de to syklen jeg har nevnt med tanke på pasasjerer?

Stian 16 år (Første gang på forum)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Honda Shadow eller Yamaha Dragstar?

Post by Mr. Magelius »

Har sotte på med en Shadow 125 2002 mod. Dro godt med begge to på (ca. 70-80 kg hver). Kom opp i 105 km/t i en passe bratt oppoverbakke :P Vet ikke med dragstaren, men har hørt den går dårlig i forhold til motorkraften. Men det er bare noe jeg har hørt, mulig den drar kjempebra :)
Mr.Stian
Posts: 4
Joined: 30 Jun 2012 02:37
MC: Jeg har en Honda Rebel

Re: Honda Shadow eller Yamaha Dragstar?

Post by Mr.Stian »

ok :) takk for svar :) men jeg har ikke så god greie på selve motorsykkler. så kan jeg kjøpe en Dragstar og trimme den slik at den blir 15Hk? er det lov og trimme? og hvordan gjør man det? :)
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Honda Shadow eller Yamaha Dragstar?

Post by jontosen »

Du har ikkje lov å gjere noko endringa på effekten. Står det 13hk på vognkortet og du har 15hk på sykkelen so er det som å trimme.
Også kjem det til det å faktisk trimme ein firetakts sykkel. Det er ikkje som på 2taktane at du berre kan hive på eit effektanlegg og plutselig ha dobbelt so mange hesta. Du må truleg til med større syllinder (om det er noko som passa til sykkelen), og vist du har innsprøytining, istaden for forgasser, må den programerast slik at du får riktig mengde bensin/luft til det nye syllinderet
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Mr.Stian
Posts: 4
Joined: 30 Jun 2012 02:37
MC: Jeg har en Honda Rebel

Re: Honda Shadow eller Yamaha Dragstar?

Post by Mr.Stian »

ok :) da tror jeg at jeg bare glemmer den ideen. litt synn for jeg syntes dragstaren er så fin... men då går jeg for Shadowen... er kanon fin den også :)
takk for tilbakemeldinger :)
Post Reply