Karmerautstyr

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
varaderoVestfold
Posts: 3
Joined: 07 Jul 2012 10:49
MC: Honda Varadero 1000

Karmerautstyr

Post by varaderoVestfold »

Synes det er litt greit å kunne ta bilder og filme når en får så mye fine motiver ute på tur..
Tenkte det kunne være greit med en tråd hvor man kan komme med tips og triks til montering og bruk av kamera/foto/video utstyr montert på sykkelen.

Selv har jeg lyst til å teste ut
- Gopro HD Hero2 Motorsport edition
Virker som om denne har medfølgende monteringsutstyr som kan egne seg til formålet på en MC :)
I tillegg er jeg virkelig spent på den nye Wifi/fjernkontroll ad-on som skal gjøre det mulig å streame info til f.eks. Iphone.
Det virker da som man kan velge mange artige vinkler på kameraet og se bildet på Iphone på styret og fjernstyre bilde/video-opptak :)
Eller om det allikevel er bedre med ekstern skjerm tilknyttet kameraet...

Ser Gopro selges fornuftig priset både hos http://www.Japanphoto.no og http://www.Elefun.no

Ellers ønskes gode innspill til fornuftig plassering og montering av kameraet med "treg" men enkel vinkling av kameraretning.. Slik at kameraet kan rettes dit man ønsker bilde tatt mens man fremdeles kan holde øya på veien mens bilder tas.

Regner med at det finnes få løsninger for montering av litt tyngre speilreflekskameraer som f.eks. en Nikon D300 ?? \:D/
Meeen. om noen har testet ut og funnet ut noe lurt - så tips away :D
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Karmerautstyr

Post by supermons »

Jeg har Motorsportutgaven av GoPro HD1, og den funker kjempegodt. Har gode resultater med sugekoppfestet på tanken og tapefestet som jeg festet på hjelmen.

Stillbilde fra Horneten til en kompis:
Image

Feste:
Image

Video fra når jeg har filmet med hjelmen.

Bare kreativiteten som setter grenser på vinkler og fester :)
varaderoVestfold
Posts: 3
Joined: 07 Jul 2012 10:49
MC: Honda Varadero 1000

Re: Karmerautstyr

Post by varaderoVestfold »

Ja nettopp :)

Ser behovet for feste kameratet da bruk av Iphone ut av lomma og løst KAN være både trafikkfarlig og by på relativt stor risiko for å miste den ;)

Her tatt med Iphone av en kompis forrige dagen.. men ser at det er mye fine bilder man kan ta i artige vinkler om man har rette festeutstyret :D

Image
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Karmerautstyr

Post by 1352cc »

Kjøpte meg Contour+ og er fornøgd med det. Er bluetoth på slik at eg kan bruke mobilen til søker og stille kamera oppsettet fra der.
Linsa kan en vri slik at bildet er altid beint og det følger med roterbar hjelm feste (oppned vist det er festet på siden). Er GPS tracker innebygd som viser ruten din på Contour sit program, blir framvist i googel lignades kart, der en får høgden og farten vist i tall og.
En får kjøpt et 360graders feste til hjelm men den har eg ikkje.
Her er en snutt fra første prøveturen, kameraet er ikkje gjort noke med uten om å stille det på overskyet men som en ser mot slutten så kom solen fram. På 4.40min så blir der ørlite gran meir fres og friskare musikk der en ser ka en 1352cc drar fra 4000odm i 4gir.
Eg satt og liekte meg med moviemaker på mutterns 2000kr lenova lapptop så for å få det til å kunne spelast på skiten honas, så måtte eg komprimere noke så innforjæ... Men funker greit nok.
PS: eg bur ikkje heim ho hu mor, eg var på besøk.
http://www.youtube.com/watch?v=Tia9b-Ai ... ture=g-upl
[youtube][/youtube]
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Karmerautstyr

Post by JohnnyTh »

Jeg har montert et vanlig RAM feste med kamera feste. Tar både kompakt og speilrefleks kameraer. Vanskelig å justere under kjøring men ellers greit å ta bilder og film med. Flott til å bruke som kamrastativ når man stopper.

Image
Post Reply