Hei
Er ny her på forumet, og har nylig gått til innkjøp av en Gsxr 750 k8. På denne står det nå et Yoshimura gp evo 3 eksosanlegg som jeg egentlig ikke er helt fornøyd med utseendemessig. Har derfor sett litt på Akrapovic racing 2 hexagonal(https://www.motomummy.com/full-exhausts ... g-exhaust/)
Noen her som har erfaring med å handle eksos fra utlandet? Tips til nettsider osv..
Kanskje noen som har denne eksosen og har noe positivt eller negativ å fortelle?
Kjøpe eksos i utlandet?
- ToreLo
- MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Re: Kjøpe eksos i utlandet?
Jeg kjøte anlegg her en gang http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/
Var ikke noe problem det. Men de forhandler ikke Akra så da er du vel like langt
Generellt sett er jeg ikke noe mer skeptisk til utenlandske nettbutikker enn norske.
Men det gjelder alltid å bruke nettvettet. Bruk gjerne mastercard om du har det i steden for visa da det er enklere å få tilbake pengene om du blir lurt.
Var ikke noe problem det. Men de forhandler ikke Akra så da er du vel like langt

Generellt sett er jeg ikke noe mer skeptisk til utenlandske nettbutikker enn norske.
Men det gjelder alltid å bruke nettvettet. Bruk gjerne mastercard om du har det i steden for visa da det er enklere å få tilbake pengene om du blir lurt.
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Jeg kjøpte fra Delkevic i fjor, direkte fra produsenten. Snille priser og rask service. Men ikke Akra som du spør etter.
Hvis du er skeptisk til en bestemt forhandler, så kan du jo sjekke om firmaet finnes i det aktuelle landet med lokale gule sider, registrert telefonnr, bransjeregister osv. Du kan også spørre på et diskusjonsforum for akkurat DIN motorsykkel om det er noen som anbefaler en butikk.
Hvis du er skeptisk til en bestemt forhandler, så kan du jo sjekke om firmaet finnes i det aktuelle landet med lokale gule sider, registrert telefonnr, bransjeregister osv. Du kan også spørre på et diskusjonsforum for akkurat DIN motorsykkel om det er noen som anbefaler en butikk.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Sjekk ut motomummy.com, de har akra. Stor selger, så de skal være til å stole på.
Takker for svar!
Får prøve å lete litt til, men ser de har denne eksosen rundtom. Satser på det blir en del rimeligere å handle på denne måten selv med tollavgift..
Får prøve å lete litt til, men ser de har denne eksosen rundtom. Satser på det blir en del rimeligere å handle på denne måten selv med tollavgift..
-
- MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000 - Location: Ã…lesund
Kjøpte selv fra Motomummy, og såvidt jeg husker tok det bare 7-10 dager til det var hjemme hos meg.
Hadde samme sykkel som deg, men likte egentlig ikke noen av pottene som er å få til k8 + katalysator er kjipt
Satte derfor på Yoshi k6/k7 potte
https://www.motomummy.com/yoshimura-sli ... c-slip-on/
Neeesten samme mål og festepunkt. Kappa rett foran katten og sveisa på slipon! Eneste som var kjipt var o2 sensor som blir defekt, og måtte fjerne "alarmen" fra displayet. Men etter å ha fått på PC-V var det null prob!
Hadde samme sykkel som deg, men likte egentlig ikke noen av pottene som er å få til k8 + katalysator er kjipt

Satte derfor på Yoshi k6/k7 potte
https://www.motomummy.com/yoshimura-sli ... c-slip-on/
Neeesten samme mål og festepunkt. Kappa rett foran katten og sveisa på slipon! Eneste som var kjipt var o2 sensor som blir defekt, og måtte fjerne "alarmen" fra displayet. Men etter å ha fått på PC-V var det null prob!
Hvordan blir det med toll og avgifter på eksos man handler utenlands?
Jeg kjøpte Yosimura TRC anlegg fra http://www.surfsidemoto.com
Veldig godt fornøyd! Pakken ble sendt kjapt, det eneste som tok tid var gjennom tollen. Måtte sende inn kvittering til posten for å dokumentere prisen. (det er visst en del triksing og miksing på priser når det kommer til MC utstyr/deler)
Uansett, ingen toll på MC deler, men du må betale moms! 25% av prisen på varen inkl frakt. Videre måtte jeg betale et gebyr på 200 kr for at posten skulle fortolle varen...
MEN, potta fikk jeg til halvpris i forhold til priser i Norge!

Veldig godt fornøyd! Pakken ble sendt kjapt, det eneste som tok tid var gjennom tollen. Måtte sende inn kvittering til posten for å dokumentere prisen. (det er visst en del triksing og miksing på priser når det kommer til MC utstyr/deler)
Uansett, ingen toll på MC deler, men du må betale moms! 25% av prisen på varen inkl frakt. Videre måtte jeg betale et gebyr på 200 kr for at posten skulle fortolle varen...
MEN, potta fikk jeg til halvpris i forhold til priser i Norge!

Da fikk jeg noen bedre svar ja:)
Mange gode svar her... Ble til at jeg kjøpte eksos gjennom non-stop.no til slutt, betaler nok en smule mer men skitt au.. Skal ha skryt for kort leveringstid for vare som ikke var på lager og i tillegg ble bestilt rett før jul, en god måned så lå det i posten 
Da gjenstår det å få solgt gamle eksosen

Da gjenstår det å få solgt gamle eksosen