Kjøpe eksos i utlandet?

Prat om tung MC.
Post Reply
steff1
MC: 08 Suzuki Gsxr 750

Kjøpe eksos i utlandet?

Post by steff1 »

Hei

Er ny her på forumet, og har nylig gått til innkjøp av en Gsxr 750 k8. På denne står det nå et Yoshimura gp evo 3 eksosanlegg som jeg egentlig ikke er helt fornøyd med utseendemessig. Har derfor sett litt på Akrapovic racing 2 hexagonal(https://www.motomummy.com/full-exhausts ... g-exhaust/)

Noen her som har erfaring med å handle eksos fra utlandet? Tips til nettsider osv..
Kanskje noen som har denne eksosen og har noe positivt eller negativ å fortelle?
ToreLo
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Kjøpe eksos i utlandet?

Post by ToreLo »

Jeg kjøte anlegg her en gang http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/

Var ikke noe problem det. Men de forhandler ikke Akra så da er du vel like langt :P

Generellt sett er jeg ikke noe mer skeptisk til utenlandske nettbutikker enn norske.
Men det gjelder alltid å bruke nettvettet. Bruk gjerne mastercard om du har det i steden for visa da det er enklere å få tilbake pengene om du blir lurt.
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Jeg kjøpte fra Delkevic i fjor, direkte fra produsenten. Snille priser og rask service. Men ikke Akra som du spør etter.

Hvis du er skeptisk til en bestemt forhandler, så kan du jo sjekke om firmaet finnes i det aktuelle landet med lokale gule sider, registrert telefonnr, bransjeregister osv. Du kan også spørre på et diskusjonsforum for akkurat DIN motorsykkel om det er noen som anbefaler en butikk.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Sjekk ut motomummy.com, de har akra. Stor selger, så de skal være til å stole på.
steff1

Post by steff1 »

Takker for svar!

Får prøve å lete litt til, men ser de har denne eksosen rundtom. Satser på det blir en del rimeligere å handle på denne måten selv med tollavgift..
Hchaugen
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000

Post by Hchaugen »

Kjøpte selv fra Motomummy, og såvidt jeg husker tok det bare 7-10 dager til det var hjemme hos meg.

Hadde samme sykkel som deg, men likte egentlig ikke noen av pottene som er å få til k8 + katalysator er kjipt ;)

Satte derfor på Yoshi k6/k7 potte
https://www.motomummy.com/yoshimura-sli ... c-slip-on/

Neeesten samme mål og festepunkt. Kappa rett foran katten og sveisa på slipon! Eneste som var kjipt var o2 sensor som blir defekt, og måtte fjerne "alarmen" fra displayet. Men etter å ha fått på PC-V var det null prob!
Mogge86
MC: Yamaha R6 2010mod

Post by Mogge86 »

Hvordan blir det med toll og avgifter på eksos man handler utenlands?
chanten
MC: Suzuki SFV650 Gladius

Post by chanten »

Jeg kjøpte Yosimura TRC anlegg fra http://www.surfsidemoto.com :D

Veldig godt fornøyd! Pakken ble sendt kjapt, det eneste som tok tid var gjennom tollen. Måtte sende inn kvittering til posten for å dokumentere prisen. (det er visst en del triksing og miksing på priser når det kommer til MC utstyr/deler)

Uansett, ingen toll på MC deler, men du må betale moms! 25% av prisen på varen inkl frakt. Videre måtte jeg betale et gebyr på 200 kr for at posten skulle fortolle varen...

MEN, potta fikk jeg til halvpris i forhold til priser i Norge! \:D/
Mogge86
MC: Yamaha R6 2010mod

Post by Mogge86 »

Da fikk jeg noen bedre svar ja:)
steff1

Post by steff1 »

Mange gode svar her... Ble til at jeg kjøpte eksos gjennom non-stop.no til slutt, betaler nok en smule mer men skitt au.. Skal ha skryt for kort leveringstid for vare som ikke var på lager og i tillegg ble bestilt rett før jul, en god måned så lå det i posten :)

Da gjenstår det å få solgt gamle eksosen :)
Post Reply