Og en annen ting. Jeg har en Aprilia Classic 125 med 130 bakdekk originalt. Kan man øke en dimensjon eller to her? Bare lurer jeg...

Ser slik ut nå:

Dette er diskutert i denne tråden: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=1488rc-marcus wrote:Ja 150 ekke noe problem når det gjelder klaring.
Men bare lurer på om 150/80 blir for bredt for felgen, eller om det kan ska vere sann...
Opprinnelig var det på grunn av syklenes konstruksjon. Rammen, layouten på demperene og demperenes konstruksjon på de klassiske cruiserene er ikke tilpasset dagens hastigheter, og løsningen var derfor å benytte dekk med mer flex i sideveggene for å få en del fjæring/støtdemping allerede i dekket.rc-marcus wrote:Jeg lurer på hvorfor mange custom/cruiser-sykler har ballongdekk? Tynne felger og dekk som er ganske runde i kanten.
Står ingenting om hvilke dekk jeg kan ha på min felg der. Hvem kan man spør slikt om?Keihin wrote:Dette er diskutert i denne tråden: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=1488rc-marcus wrote:Ja 150 ekke noe problem når det gjelder klaring.
Men bare lurer på om 150/80 blir for bredt for felgen, eller om det kan ska vere sann...
Jeg er rimelig sikker på at dette er akkurat likt som ved felgbytte. _Kun_ de som står i vognkortet vil bli godtatt i en teknisk kontroll. Ser du i http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1997 ... 8-001.html pkt. 5.6 og 5.7 så stemmer nok det.Winalot wrote:De dekkdimensjonen som står på vognkortet trodde jeg var de mest optimale dimensjonene eller tar jeg feil?