Hei brap!
Jeg kjører fra kompisen min på landevei allerede, selv om jeg bare har en bandit 400
Dette har nok mye å gjøre med at jeg har kjørt sykkel hver dag i over et år, mens kompisen min ikke har kjørt sykkel på en stund.
Men jeg blir selvfølgelig "blåst" på langstrekkene.
Uansett, Bandit'en er utrolig lett å føle seg trygg på. Holder følge med langt større sykler på svingete veier. Savner bare litt mer motor, og det er er flere grunner til dette. Bandit'en har en rendyrket turtallsmotor, hvilket kan være inspirerende til sitt bruk. Den har imidlertid ingenting å hente under 4000rpm, og sykkelen har følgelig en tettsteget girkasse. På 6.gir ligger nåla rett under 7000rpm i 100kmt..! DET blir litt slitsomt å høre på i lengden (hvertfall med effektanlegg)..
Så jeg ser etter en sykkel med litt mer "grunt" i bunn, og gjerne enda mer futt på toppen av registeret. Prøvde 750 FZ, den hadde et fantastisk bunndrag og var helt grei i øvre del av registeret også. Testet også en GSX750F 92 modell, og den var ganske annerledes. Virket ikke som den var like villig på lavt turtall, men det tok seg inn igjen på høyere turtall. Mye likt banditen med tanke på motorkarakteristikk. Var også en helt forskjellig fartsfølelse på de to syklene. På FZ'n var jeg nesten redd for å ramle av i 130kmt, mens jeg følte jeg kunne ligget i timesvis i 160kmt på GSX'en, uten å stresse. Merket hverken fart eller aksellerasjon noe særlig på GSX'en, men speedometeret talte sitt tydelige språk; Det gikk framover, for å si det sånn.
Og det er jo en god egenskap; at det ikke føles som om det går altfor fort når man drar på litt. Helt til onkel blå står og måler deg, men det er en annen problemstilling