Page 1 of 1

virago 125 vx

Posted: 03 Oct 2015 15:02
by Th3
Hei, jeg har en 125 virago vx, som jeg har lyst på mer kraft i. Hvordan dyse burde jeg ha når jeg fjerner plomberinga i gasser og potte. Nytt luftfilter og større innsug? Hvor fort vil den ca gjøre på sletta?

Re: virago 125 vx

Posted: 08 Oct 2015 13:12
by mc@norge
Du bør kanskje tenke deg litt om før du går der.
Vær klar over at forsikringen ikke dekker skader du påfører andre ved en ulykke når du trimmer


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: virago 125 vx

Posted: 08 Oct 2015 18:06
by Norse
Er det så mye å hente på trimming av en Virago?? Har undersøkt litt når det gjelder Varadero (samme motor), men det eneste jeg har funnet er noen som hevder at endring av drev gjør susen. Andre igjen hevder at det ikke har så mye for seg (- har kun minimal effekt). Skal bli interessant å se hva du ender opp med i tilfelle du finner ut noe.
Vær obs på at forgasser-sync skal være forskjellig på sylinderne, og at det visstnok har sammenheng med motstand i eksosanlegget...

Re: virago 125 vx

Posted: 11 Dec 2015 20:03
by mekkern
Fixet opp en virago 125 for en arb kollega sist vinter-Det er INGENTING å hente på disse motorene.
Fant ingen plomber heller...
det er forøvrig bare 1 forgasser så det er ikke noe synk problem..

Bakre blanke "eksosrør" er forøvrig bare en "dummy" da det egentlige røret går rett ned på baksiden..

noe av de daueste 125 på markedet...mulig en kan hente 5-10kmh med større drev og ligge flatt på sykkelen..

ramma er forøvrig sammensveist av 2 pressede platebiter ala suzuki ac 50 fra 70 tallet og like stiv....
kollegaen ble så skuffet av kjøreopplevelsen at han ser på 125 scootere nå.. :-#