Jeg er ganske sikker på at også du må svelge disse ordene når tiden er inne. Derfor så siterte jeg posten din, da denne skal dras frem den dagen den trengsJK95 wrote:Er litt det samme jeg tenker, både om forskjellene på Speed og Street, og Speed og S1000R
Er og helt enig i at svingete vestlandsveier er mer moro enn å grisekjøre ned E6, HPR alene på 600ccRR i regn vil alltid være en bedre opplevelse enn å kjøre Rv3 i perfekt solskinn Motorsykkel er best i sving,og i de aller fleste svinger er 160hk på hjulet ubrukelig Men jeg skal ikke si de super-naked sakene ikke frister
JK's Svenskeblogg
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Du har helt sikkert rett, men per akkurat nå, og sikkert de neste fem årene, har jeg neppe råd til noen ny og fancy megamaskin, så du får bare vente og glede deg Selv om jeg sliter med å forstå hvordan du kan påstå at 160hk er nødvendig på svingete vegBjerknez wrote:Jeg er ganske sikker på at også du må svelge disse ordene når tiden er inne. Derfor så siterte jeg posten din, da denne skal dras frem den dagen den trengsJK95 wrote:Er litt det samme jeg tenker, både om forskjellene på Speed og Street, og Speed og S1000R
Er og helt enig i at svingete vestlandsveier er mer moro enn å grisekjøre ned E6, HPR alene på 600ccRR i regn vil alltid være en bedre opplevelse enn å kjøre Rv3 i perfekt solskinn Motorsykkel er best i sving,og i de aller fleste svinger er 160hk på hjulet ubrukelig Men jeg skal ikke si de super-naked sakene ikke frister
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Etter en sving kommer det alltid en sletteJK95 wrote:Du har helt sikkert rett, men per akkurat nå, og sikkert de neste fem årene, har jeg neppe råd til noen ny og fancy megamaskin, så du får bare vente og glede deg Selv om jeg sliter med å forstå hvordan du kan påstå at 160hk er nødvendig på svingete vegBjerknez wrote:Jeg er ganske sikker på at også du må svelge disse ordene når tiden er inne. Derfor så siterte jeg posten din, da denne skal dras frem den dagen den trengsJK95 wrote:Er litt det samme jeg tenker, både om forskjellene på Speed og Street, og Speed og S1000R
Er og helt enig i at svingete vestlandsveier er mer moro enn å grisekjøre ned E6, HPR alene på 600ccRR i regn vil alltid være en bedre opplevelse enn å kjøre Rv3 i perfekt solskinn Motorsykkel er best i sving,og i de aller fleste svinger er 160hk på hjulet ubrukelig Men jeg skal ikke si de super-naked sakene ikke frister
Å nei... jeg klarer ikke å temme alle kreftene. Akkurat som de fleste oslo folk som kjører dyre suv'er aldri kjører noe annet sted enn i Olso gryta. Gleden av å eie og viten om at man kan, skal man ikke undergrave
Last edited by Bjerknez on 28 Mar 2017 00:20, edited 1 time in total.
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Jeg må korrigere meg selv her, mente selvsagt "Street'en" var litt slapp
Slike utsagn kom IKKE etter å ha testet Onkels Speed
Selv om en på 600 kubikk (og sikkert mindre) lett hadde parkert meg på alle turer jeg kjører, så synes jeg fortsatt det er gøy å kjøre motorsykkel med litt større motor
Slike utsagn kom IKKE etter å ha testet Onkels Speed
Selv om en på 600 kubikk (og sikkert mindre) lett hadde parkert meg på alle turer jeg kjører, så synes jeg fortsatt det er gøy å kjøre motorsykkel med litt større motor
-
- Posts: 2526
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Her har du muligens for-skrevet deg litt Mottor-sykkel er jo best, uansett sving eller ikkje. Forstår ikke de som snakker om kjedelige veier når de kjører MC. Jeg koser meg jaffal hver eneste kmJK95 wrote:Er litt det samme jeg tenker, både om forskjellene på Speed og Street, og Speed og S1000R
Er og helt enig i at svingete vestlandsveier er mer moro enn å grisekjøre ned E6, HPR alene på 600ccRR i regn vil alltid være en bedre opplevelse enn å kjøre Rv3 i perfekt solskinn Motorsykkel er best i sving,og i de aller fleste svinger er 160hk på hjulet ubrukelig Men jeg skal ikke si de super-naked sakene ikke frister
Håper du får anledning til å prøve en 1200 Multi engang, så får du kjenne at 160 hk og svingete vei er .....ganske brukbart Og hva som er "nødvendig" er en helt annen disskusjon
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Med andre ord så var det på sin plass med en opprydding alikevel
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Jeg er ung og dum, hva pokker forventer dere? Jeg kommer nok til å gjøre mange av de samme tabbene som mange av dere har gjort før meg
Men selv om jeg liker å kjøre MC, og lett velger Rv3 forran toget, men pokker heller om Rv3 er mer enn transportetappe Lange strekker med kun 60-soner, og veiarbeid komstant, og E6 sørover er pokker ta meg det samme Det er kun et nødvendig onde, men jeg gjør det gladelig så lenge det er på to hjul
Men selv om jeg liker å kjøre MC, og lett velger Rv3 forran toget, men pokker heller om Rv3 er mer enn transportetappe Lange strekker med kun 60-soner, og veiarbeid komstant, og E6 sørover er pokker ta meg det samme Det er kun et nødvendig onde, men jeg gjør det gladelig så lenge det er på to hjul
-
- Posts: 2526
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
@JK: Det finnes alternativer til E6 og Rv 3 som er meget mc-vennlige, for eksempel Rv 30 Rendalen og 607 på østsida av Rena-elva (Rena-Tynset). Og 219 og 27 frå Atna til Folldal/Hjerkin er en fantastisk mc-vei. 319 på vestsida av Gudbrandsdalslågen (Lillehammer-Otta) er og fornøyelig på mc. For å nemne noen.
Last edited by ArcticTiger on 28 Mar 2017 00:45, edited 2 times in total.
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Jeg husker det enda, når jeg satt meg på cruiseren for første gang. Å dæven det gikk noe helt sykt! Så prøvde jeg street triple r. Å fy faen... helt insane og faktisk bedre enn cruiseren!! Jeg hadde ingen tro på at jeg trengte mer krefter enn dette...JK95 wrote:Jeg er ung og dum, hva pokker forventer dere? Jeg kommer nok til å gjøre mange av de samme tabbene som mange av dere har gjort før meg
Men selv om jeg liker å kjøre MC, og lett velger Rv3 forran toget, men pokker heller om Rv3 er mer enn transportetappe Lange strekker med kun 60-soner, og veiarbeid komstant, og E6 sørover er pokker ta meg det samme Det er kun et nødvendig onde, men jeg gjør det gladelig så lenge det er på to hjul
Men så ble det s1000r. Du villeste helvete for en dyrisk maskin. Jeg kjøper nå min andre s1000r og savner ikke mer power. Det burde vel si det meste...
Velkommen i klubben skal du være
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Har hørt om den første der før, har vært inne på tanken, men de fleste ganger jeg har kjørt både opp og ned har det vært litt tidsklemme Men det er et mål å få prøvd den i år Skal huske deArcticTiger wrote:@JK: Det finnes alternativer til E6 og Rv 3 som er meget mc-vennlige, for eksempel Rv 30 Rendalen og 607 på østsida av Rena-elva. Og 219 og 27 frå Atna til Folldal/Hjerkin er en fantastisk mc-vei. For å nemne noen.
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Takk for det, tiden vil vise hvor lang tid det tar for meg å nå ditBjerknez wrote:Jeg husker det enda, når jeg satt meg på cruiseren for første gang. Å dæven det gikk noe helt sykt! Så prøvde jeg street triple r. Å fy faen... helt insane og faktisk bedre enn cruiseren!! Jeg hadde ingen tro på at jeg trengte mer krefter enn dette...JK95 wrote:Jeg er ung og dum, hva pokker forventer dere? Jeg kommer nok til å gjøre mange av de samme tabbene som mange av dere har gjort før meg
Men selv om jeg liker å kjøre MC, og lett velger Rv3 forran toget, men pokker heller om Rv3 er mer enn transportetappe Lange strekker med kun 60-soner, og veiarbeid komstant, og E6 sørover er pokker ta meg det samme Det er kun et nødvendig onde, men jeg gjør det gladelig så lenge det er på to hjul
Men så ble det s1000r. Du villeste helvete for en dyrisk maskin. Jeg kjøper nå min andre s1000r og savner ikke mer power. Det burde vel si det meste...
Velkommen i klubben skal du være
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Har du skrevet over en ZZR1400se å trykket på lounch-knappen noen gangBjerknez wrote:Jeg husker det enda, når jeg satt meg på cruiseren for første gang. Å dæven det gikk noe helt sykt! Så prøvde jeg street triple r. Å fy faen... helt insane og faktisk bedre enn cruiseren!! Jeg hadde ingen tro på at jeg trengte mer krefter enn dette...JK95 wrote:Jeg er ung og dum, hva pokker forventer dere? Jeg kommer nok til å gjøre mange av de samme tabbene som mange av dere har gjort før meg
Men selv om jeg liker å kjøre MC, og lett velger Rv3 forran toget, men pokker heller om Rv3 er mer enn transportetappe Lange strekker med kun 60-soner, og veiarbeid komstant, og E6 sørover er pokker ta meg det samme Det er kun et nødvendig onde, men jeg gjør det gladelig så lenge det er på to hjul
Men så ble det s1000r. Du villeste helvete for en dyrisk maskin. Jeg kjøper nå min andre s1000r og savner ikke mer power. Det burde vel si det meste...
Velkommen i klubben skal du være
Du bare tror du er i himmelen Bjerkis men du er nok ikke riktig fremme enda
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Gleder meg til å se Bjerkiz på en turbomatet ZZR1400
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Nå vet ikke jeg om 1000XRèn til Mohammed og sykkelen din er tunet ca likt.
Men det var en trivelig maskin, det skal den ha
Å jeg må motvillig innrømme at jeg hadde ikke gitt bort en eneste hestekreft
om jeg hadde eiet en sånn
Men det var en trivelig maskin, det skal den ha
Å jeg må motvillig innrømme at jeg hadde ikke gitt bort en eneste hestekreft
om jeg hadde eiet en sånn
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: JK's Ikke lenger en Gixxerblogg "På bedringens vei"
Okei, hvor mye Caol Ila har det blitt siden du innrømmer slikt i Bjerkiz sitt nærvær?ojda wrote:Nå vet ikke jeg om 1000XRèn til Mohammed og sykkelen din er tunet ca likt.
Men det var en trivelig maskin, det skal den ha
Å jeg må motvillig innrømme at jeg hadde ikke gitt bort en eneste hestekreft
om jeg hadde eiet en sånn