Valg av sykkel
- pelle
- MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Valg av sykkel
Hei jeg har ennå ikke tatt lappen på tung sykkel men skal gjøre det til våren. Men så lurer jeg på om det er noen som kan gi meg tips om hvilke merke jeg bør kjøpe. jeg skal ha en custom og lurer på hvilken av disse jeg bør velge Honda Shadow 1100, Suzuki Intruder 1400 eller Yamaha virago 1100
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2003 Ford Focus 1,6
-
Alle disse maskinene har vært produsert i en mannsalder så en skulle tro at kvaliteten bør være grei på samtlige. Det jeg mener er at det finnes så mye info vedrørende disse syklene at en skulle tro at PELLE finner bedre svar andre plasser på nettet enn her. Hva skal en svare på denne type spørsmål ???? Suzukien har god sittekomfort men håpløst 2ndre gear, Hondaen har god bakbrems ............. osv.
Ja, feks, jeg skjønner ikke helt problemet med å spørre om slike ting? Noen prøver jo å være litt rasjonelle i det minste.KØLLA wrote:Alle disse maskinene har vært produsert i en mannsalder så en skulle tro at kvaliteten bør være grei på samtlige. Det jeg mener er at det finnes så mye info vedrørende disse syklene at en skulle tro at PELLE finner bedre svar andre plasser på nettet enn her. Hva skal en svare på denne type spørsmål ???? Suzukien har god sittekomfort men håpløst 2ndre gear, Hondaen har god bakbrems ............. osv.
AtW
Nettopp, Kølla. Andres erfaringer er kjekke å høre på når man skal vurdere f.eks. hva slags sykkel man skal kjøpe. Så slipper man å kjøpe alle sammen selv for å erfare det andre allerede vet noe om. Det er jo en av de fine tingene med et forum. I tillegg til opplysninger fra andre steder på nettet, burde det gi verdifull info som gjør det lettere å velge.KØLLA wrote:Alle disse maskinene har vært produsert i en mannsalder så en skulle tro at kvaliteten bør være grei på samtlige. Det jeg mener er at det finnes så mye info vedrørende disse syklene at en skulle tro at PELLE finner bedre svar andre plasser på nettet enn her. Hva skal en svare på denne type spørsmål ???? Suzukien har god sittekomfort men håpløst 2ndre gear, Hondaen har god bakbrems ............. osv.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Ser fortsatt for meg at pelle er såpass oppegående at han klarer og finne denne type artikler/tester selv. Synes det blir noe meningsløst når denne type spørsmål om hva som er best av ditt og datt. Hadde derimot pelle vinklet om spørsmålene sine og heller spurt om synspunkter om de aktuelle syklene så hadde jeg hatt en helt annen forståelse for saken.
http://www.motorcycle.com/mo/mcyam/96_virago11.html
http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/Aero02/
http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/intruder14/
http://www.motorcycle.com/mo/mcyam/96_virago11.html
http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/Aero02/
http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/intruder14/
Det er jo som Jalmar sier, derfor vi har et forum. Og hadde ikke Pelle skrever i forumet, så hadde han heller ikke fått linkene du ga ham.
Men la oss ikke diskutere hvordan man bruker et forum.
Finn heller svar på spørsmålene som blir stilt
Jeg har ingen erfaring med noen av syklene du ser på Pelle, men det er jo mulig at det er noen andre her som har det da...
Men la oss ikke diskutere hvordan man bruker et forum.
Finn heller svar på spørsmålene som blir stilt
Jeg har ingen erfaring med noen av syklene du ser på Pelle, men det er jo mulig at det er noen andre her som har det da...

- pelle
- MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Takker for alle svar. Ser at noen mener at spørsmålet mitt ikke høre til her, men jeg trodde at dette var et forum hvor nybegynnere kunne få svar ut av noen som har erfaring med ting som nybegynnerne ikke har erfaring med, og jeg har lært at det ikke finnes dumme spørsmål. For det er bare når en stiller spørsmål at en kan få svar. Men jeg ser også at spørsmålet mitt kunne hvert stilt på en annen måte. Slik som Kølla sier, for det var deres synspunkter på disse syklene jeg ønsket. Takker for alle svar jeg får og håper at det ikke blir masse krangling på forumet fordi at jeg spør. For er det noen her på dette forumet som ikke liker at folk spør om alt de kunne tenke seg å få svar på, så skjønner jeg ikke hva dette forumet er til for. hvis ikke det er til for bare å prate om fartsovertredelser og annet tull. Men igjen så vil jeg takke deg kølla for linkene du gav meg.

Last edited by pelle on 15 Nov 2005 22:25, edited 1 time in total.
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2003 Ford Focus 1,6
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2003 Ford Focus 1,6
vi har noen særinger i forumet
no offence!!
jeg har selv ingen erfaringer med disse syklene, men personlig så synes jeg Honda Shadow er den peneste å se til
er en som hadde en 125 versjon av den der jeg bor, steike den var fin
men ellers er jeg blank på hvordan disse syklene er å kjøre :oops: er race frelst!
som sagt, det finnes ikke dumme spørsmål
er bare noen som ikke liker folk som formulerer sine spørsmål feil, og gjerne blir litt sære, istede for å prøve å tolke spørsmålene.

som sagt, det finnes ikke dumme spørsmål

Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Jeg ser du helst vil ha custom. Men det finnes andre alternativ hvis en bare skal kose seg på rolige turer. Jeg fikk være med og teste en sånn sykkel i høst. Moto Guzzi V1100 Breva. Nå er jo det en ny modell,så det finnes vel ikke brukte. Om det er det du er ute etter. Hvis den blir for dyr, finnes den også som 750. Og der har vi ei på forumet som er eier,og har kjørt ganske mye. Hun heter Gruzzi,og kjørte forresten custom før.
Her kan du lese hva MC Journalen skriver om 750'n: Breva 750
Eller det de skriver om 1100'n;V1100 Breva
Og for å skryte litt av mine "ferdigheter"
som testfører,et bilde av meg på "jobb".

Her kan du lese hva MC Journalen skriver om 750'n: Breva 750
Eller det de skriver om 1100'n;V1100 Breva
Og for å skryte litt av mine "ferdigheter"

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Virago syntes jeg var en problemfri og behagelig sykkel. Har eid de fleste av disse modellene inntil 750. På de eldre modellene er det masse dårlig krom å se. Ikke så rare bakbremsa på de og bensinkrana kan gi deg bensin på steder du ikke vil ha bensin
Enkel å skru på.
De andre du nevner av denne typen er sikkert bra de også,men kjenner ikke til de i særlig detaljer

De andre du nevner av denne typen er sikkert bra de også,men kjenner ikke til de i særlig detaljer