Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Borg
Posts: 1688
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

Tenkte å være der i 10 -11 tia. Kan være i oslo mellom 9:30 - 10:00.
9:30 så er man på plass til de åpner..
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Borg wrote:Tenkte å være der i 10 -11 tia. Kan være i oslo mellom 9:30 - 10:00.
9:30 så er man på plass til de åpner..
Kan godt møte deg i Oslo 9:30, jeg har hotel rett ved Oslo S, du får si hvor det er passelig å møte deg så skal jeg stille opp [emoji846]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
Borg
Posts: 1688
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

Spiritofwinter wrote:
Borg wrote:Tenkte å være der i 10 -11 tia. Kan være i oslo mellom 9:30 - 10:00.
9:30 så er man på plass til de åpner..
Kan godt møte deg i Oslo 9:30, jeg har hotel rett ved Oslo S, du får si hvor det er passelig å møte deg så skal jeg stille opp [emoji846]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Da sier vi Oslo S 9:30 :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: RE: Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Borg wrote:
Spiritofwinter wrote:
Borg wrote:Tenkte å være der i 10 -11 tia. Kan være i oslo mellom 9:30 - 10:00.
9:30 så er man på plass til de åpner..
Kan godt møte deg i Oslo 9:30, jeg har hotel rett ved Oslo S, du får si hvor det er passelig å møte deg så skal jeg stille opp [emoji846]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Da sier vi Oslo S 9:30 :thumleft
[emoji106]



Akkurat nå har jeg ankommet hovudstaden å sjekket inn på hotellet. Helt greit hotellrom, kan godt sove her. Men først skal jeg ut å finne mat og øl [emoji481]


Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Nettopp tatt første biten av frukosten på kaffebrenneriet, skal snart møte Borg og kjøre til Lillestrøm å se om det er noe spennende på MC-messen [emoji846]
Image

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Akkurat nå sitter jeg og Snikkeren på Grotli på vei hjem fra MC-messen. Det er -7 grader ute, el-bilen har nesten tomt batteri og hurtigladeren er ute av drift... Skulle kjørt dieselbil i dag...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Spiritofwinter wrote:Akkurat nå sitter jeg og Snikkeren på Grotli på vei hjem fra MC-messen. Det er -7 grader ute, el-bilen har nesten tomt batteri og hurtigladeren er ute av drift... Skulle kjørt dieselbil i dag...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Da er jo neste spørsmål, får dere ladet der oppe på annet vis?
For meg som IKKE er spesielt elbil-fan er det nesten (men bare nesten) litt morsomt å lese...
Mer morsomt ville det vært om det ikke var venner som blei rammet av slike ting.
Lykke til :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Kant1 wrote:
Spiritofwinter wrote:Akkurat nå sitter jeg og Snikkeren på Grotli på vei hjem fra MC-messen. Det er -7 grader ute, el-bilen har nesten tomt batteri og hurtigladeren er ute av drift... Skulle kjørt dieselbil i dag...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Da er jo neste spørsmål, får dere ladet der oppe på annet vis?
For meg som IKKE er spesielt elbil-fan er det nesten (men bare nesten) litt morsomt å lese...
Mer morsomt ville det vært om det ikke var venner som blei rammet av slike ting.
Lykke til :thumleft
Fant heldigvis en (veldig)treg lademulighet så vi fikk et par ekstra km. Kom oss bort til krysset som går mot Geiranger og mer eller mindre trillet bakkene nedover til Hjelledalen der det står en hurtiglader. Litt hjerte i halsen på veien videre, men det gikk [emoji846]

Gleder meg til å komme hjem til dieselbilen min...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Hahaha, dette er jo helt nydelig :-P Som om ikke rekkviddeangsten min var ille nok fra før :thumleft Bra det løste seg, selv om det skulle blitt noen artige gjenfortellinger av historien når "pinky and the brain" skulle over fjellet i el-bilen :lol: :erte
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Å akkurat når vi omtrent kan se hjem, så er der en tunnel som er stengt for vedlikehold, neste kolonne igjennom er om 2 timer, den lette omkjøringen er stengt grunnet rasfare. Rundt Austefjorden så fort el-bilen klarer for å rekke siste ferge, neste ferge etter det går om 6 timer og el-bilen har ikke nok strøm til å kjøre tilbake til kolonnekjøringen.

Man kan si mye rart om det å kjøre el-bil på langtur, men kjedelig er det ikke... Ihvertfall ikke med Snikkeren bak rattet [emoji12]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
knutk
Posts: 2369
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

Spiritofwinter wrote:Å akkurat når vi omtrent kan se hjem, så er der en tunnel som er stengt for vedlikehold, neste kolonne igjennom er om 2 timer, den lette omkjøringen er stengt grunnet rasfare. Rundt Austefjorden så fort el-bilen klarer for å rekke siste ferge, neste ferge etter det går om 6 timer og el-bilen har ikke nok strøm til å kjøre tilbake til kolonnekjøringen.

Man kan si mye rart om det å kjøre el-bil på langtur, men kjedelig er det ikke... Ihvertfall ikke med Snikkeren bak rattet [emoji12]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
He he...
Som relativt fersk folkevogn-kjører kjenner jeg meg litt igjen. Nå bor jo jeg midt i smørøye med hensyn til tilgjengelig ladesteder, så jeg har ikke opplevd tilsvarende.

Prøvde å kjøre folkevogna til Vestlandet (Nordfjord) for en måned siden, og det gikk greit. Men jeg er for fersk i gamet til å kunne gi råd til andre.
Dog ser jeg jo at samtale tema neste gang man møtes kanskje kan inneholde litt strøm historier og diskusjoner :D
User avatar
mekkern
Posts: 5123
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Selv om jeg valgte bort "Drill" denne gangen så tror jeg nok at i det daglige så funker EL helt greit, ser det samme med ELbilen jeg har brukt på jobben.men en kommer borti litt ukurrante greier innimellom i det litt kuperte og værharde landet vårt.
Men ser at jeg ikke savner EL bilen i det private,mest pga at jeg ikke trenger planlegge noe pga rekkevidde når jeg kjører tur(spesielt i utlandet), har heller ikke "gleden" av masse bommer til/fra jobb.

når/hvis rekkevidde/lading/tilgjengelighet eller andre løsninger materialiserer seg for forbrukere så får jeg se.. men har 10+ år å se an utviklingen..
i mellomtiden kjører jeg "bensin-gokart`n" og nyter MC... 8)

Etter jobben så får jeg stikke å hente Duke`n på Lierskogen.
User avatar
intruder
Posts: 4293
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Sitter her og lurer på om det er noen som kan bidra med en APRILSNARR :thumleft [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5123
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

intruder wrote:Sitter her og lurer på om det er noen som kan bidra med en APRILSNARR :thumleft [-X
Njaaaa... skremte vettet av guttungen med at de hadde rygget på sykkelen hans i butikken da de satte inn ting fra MC-messa... :lol: :lol:
han syntes ikke det var morro da jeg avslørte spøken heller... :smt003
User avatar
intruder
Posts: 4293
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Spiritofwinter wrote:Å akkurat når vi omtrent kan se hjem, så er der en tunnel som er stengt for vedlikehold, neste kolonne igjennom er om 2 timer, den lette omkjøringen er stengt grunnet rasfare. Rundt Austefjorden så fort el-bilen klarer for å rekke siste ferge, neste ferge etter det går om 6 timer og el-bilen har ikke nok strøm til å kjøre tilbake til kolonnekjøringen.

Man kan si mye rart om det å kjøre el-bil på langtur, men kjedelig er det ikke... Ihvertfall ikke med Snikkeren bak rattet [emoji12]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Det likner litt på kjerringa mot STRØMMEN dette :mrgreen: :-({|= ..nesten som å kjøre bensintomt..
Er glad for at det neppe blir slike tilstander her i Brumunddal,stedet Gud glemte og Fanden forlot.... etter at de jaget Blitzerne innatti Oslo =D>
se Myrdalspetakkelet---
Post Reply