Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar Ikke skuffet over den gamle Voyageren!!!

Post by Desmo »

Det går ikke an å forlese seg på JBT. ;-) Synd at det ikke har kommet ut fler hefter her i landet.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar Ikke skuffet over den gamle Voyageren!!!

Post by Jalmar »

Image
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Jalmar Ikke skuffet over den gamle Voyageren!!!

Post by Juliet »

Siden dere er inne på Joe Bar Team, er det noen som vet hvor den baren ligger hen i Frankrike...? I tegneserien altså..? :-k
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Re: Jalmar Ikke skuffet over den gamle Voyageren!!!

Post by Guido Brasletti »

Jalmar wrote:Image
Her må det da mangle noe?
Har du jobba [med] svart?
Sandblåst, lakkfjerner, albuefett?
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Jalmar Ikke skuffet over den gamle Voyageren!!!

Post by Josie »

Siden bildet av styrekrona eller øvre brygge som noen sier, lagt ut av kjekkasen med Voyager, vil jeg tro at det er snakk om sleggefett, mye sleggefett og ikke albuefett Guido Brasletti.

Juliet, nei jeg vet faktisk ikke hvor Joes bar er. Desmo virker til å vite sånt, han savna jo flere av de seriene.
Avataren jeg bruker, er jo henta derfra, og det er barjenta Josie. Fikk bildet av en kunde som mente at det ligna på en prikk. Veel, kunne jo styre meg for den sammenligninga, både på ene og andre måten :roll:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar Ikke skuffet over den gamle Voyageren!!!

Post by Jalmar »

Får vel skrive en liten avskjedshilsen her i bloggen. Det har blitt mange sider siden oppstarten. Men nå har jeg gått tom for replikker. Og det virker som om de fleste jeg satt pris på å utveksle villblogging med har trekt seg tilbake, mer eller mindre stille og rolig. Det har vel lett for å bli at man går lei etter noen år.

Mye kan jo skrives om den siste tiden og utviklingen her på forumet. Etter min mening var det mer moro før. Det var ikke så mange som brukte tid på å sjekke om og når de andre medlemmene var/hadde vært logga på, vi var mer opptatt av å forsøke å få til den gode replikken. Før gikk det også an å skrive mc-relatert uten at enkelte tok det opp som ironisk kritikk. Men ting forandrer seg, og i og med at jeg ikke forandrer meg i samme takt, er det bare å trekke seg tilbake å heller kjøre sykkel og skru. :D

Vil også ønske de nye moderatorene lykke til. Tror det blir bra. Syns det var trist at Gixxer trakk seg på den måten han gjorde, men forstår han godt. Forumet var hans ide fra starten, og dessuten var han artig å mobbe. ;-)

Videre håper jeg at Tage får realisert ideen om "Milslukeren". Og at han tar prosjektet utover rammene som dette forumet setter. Det er en opplegg som burde være for alle, og det er vel slik det er tenkt også tror jeg. Dette forumet trenger flere kilometer, så hvis prosjektet til Tage kan få folk her til å øke kjørelengden i løpet av sesongen har han oppnådd noe. Min erfaring er at de som kjører langt og har interesser i den retning har lett for å bli møtt med sure kommentarer av enkelte som av forskjellige grunner ikke kjører så mye selv. Jeg ser på en tur Oslo-Trondhjem-Oslo som en passe dagstur. Og jeg har denne sesongen passert 42000 km og har ikke tenkt å gi meg ennå. Venter på piggdekk, og så er det ut å kjøre igjen. Lengste dagstur denne sesongen er Skibotn-Oslo. 165 mil. Får vel se om det blir noen lengere turer neste sesong når jeg tar ut Voyageren igjen.

Ønsker og håper at alle får en fin vinter. Selv satser jeg på å jobbe litt, og selvfølgelig kjøre sykkel. Det er som regel bare en selv som setter grenser for egen aktivitet.

Nei, får vel ta meg en Braastad og planlegge vinterens sykkel-aktiviteter...
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Jalmar ***pause***

Post by NoName »

Tror nå ikke du trekker deg så langt tilbake da... Jeg er jo er ;)
Forøvrig så er det min menig at du stiller med den beste bloggen her på forumet.

Tar meg en Braastad jeg også, før det blir pakking av koffert og en dusj.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Jalmar ***pause***

Post by RH racing »

vel.. blei tørst av denne alkohol lesningen.. men i mangel på Braastad åpnet jeg en flake ekte skottsk whiskey... *smatte litt* .... godt det snart er helg...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Jalmar ***pause***

Post by Baron von Waffel »

Vel, jeg kommer til å savne deg. Men pause er et begrep i slekt med "det er von i hangande snøre". Håper du kommer tilbake med ny motivasjon for å delta her. Og at du i mellomtiden har dokumentert det du fyller tiden med.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: Jalmar Ikke skuffet over den gamle Voyageren!!!

Post by TageSK »

Jalmar wrote:Videre håper jeg at Tage får realisert ideen om "Milslukeren". Og at han tar prosjektet utover rammene som dette forumet setter. Det er en opplegg som burde være for alle, og det er vel slik det er tenkt også tror jeg.
Den som lever får se.

Kjør forsiktig.

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Jalmar ***pause***

Post by SoloTwin »

Med litt rødvin innabords er jeg nå jeg tilbake til forumet og "bloggingen" - tror jeg...
Og med det tenkte jeg å gi deg en link angående "dekkvalg" jeg leste i Ulvinne bloggen.
Du kan kjøre med de "utslitte" dekkene du har - vel, nesten, og gjøre som Fidel:
http://www.mc-addict.com/aguidetowinterriding.htm
Litt lenger ned på siden finner du det som angår vinterkjøring og "dekk" ;)
Jeg har ikke prøvd...
Lykke til! :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Tenkte det kunne være greit å tørke litt støv av bloggen min igjen. Er ikke så veldig sktiv noe sted på internett om dagen. Det blir mest kjøring, skruing og jobb. \:D/

Har fått meg en grussykkel i tillegg til de to gamle Kawaene. Fikk tilbud om en grei Honda TransAlp 600, og tenkte det kunne være greit å prøve. Og det er kjempemoro. Både Voyageren og Gamle var helt greie på grus, men det er jo en helt annen verden å kjøre med en sykkel som veier lite og som har skikkelige knastedekk.

Funderte en stund på det der med dekkvalg til en slik sykkel. Kjøpte sykkelen mens det enda var snø, så valget falt på Heidenau K60. Og det har jeg ikke angret ett sekund. Fantastiske dekk med god slitestyrke, og godt grep på allslags underlag.

Image

Siste rest av vinteren og våren blei selvfølgelig brukt på de dårligste veiene som kunne oppdrives, og det var veldig moro \:D/ . Her er et knippe bilder:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

\:D/
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Valfar »

Jalmar jo! Hyggelig at du titter innom :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Valfar wrote:Jalmar jo! Hyggelig at du titter innom :)
Takk. Må jo innom og oppdatere litt vettu. :D Og se åssen det går her på forumet. Sist jeg tenkte å oppdatere litt lå forumet nede, men nå var det jo full fart.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Det har vært en fin helg denne gangen. Bra vær og fine turer både lørdag og i dag. :D

I går blei det en tur over til Ørje via rv 120 til Elvestad og E18 videre. På Statoilen i Ørje blei det kaffe og boller, før ferden gikk nedover mot Halden på rv 21. Kjørte ikke helt til Halden, men tok av over på rv 106 mot Nössemark. Fulgte veien langs Stora Le ned til Ed. Derfra blei det hovedveien opp forbi Bengtsfors og til Årjäng. Så valgte jeg E18 mot Norge igjen. Traff på en av forumets medlemer på E18 rett etter Årjäng, og det er jo alltid artig å treffe folk og skravle litt. :D

Etter pausa fortsatte jeg på E18 forbi Töcksfors. Tok så av mot Elovsbyn og videre på den veien. Derfra tok jeg av mot Rømskog og kjørte videre til Bjørkelangen. Fra Bjørkelangen blei det straka vegen Fetsund - Lillestrøm, og så hjem til Lørenskog. Fin tur på noen-og-førti mil. :D

I dag har det blitt en tur oppover og innover. Først opp til Skedsmokorset, så rv 120 til Nannestad. Derfra gikk ferden langs Hurdalssjøen og videre på rv 180 over toppen og ned til Minnesund. Så blei det rv 33 til Skreia og videre til Lena. Fra Lena kjørte jeg til Reinsvoll og videre til Raufoss. Der tok jeg rv 33 til Dokka. Så blei det nedover langs Randsfjorden på Bjoneroa-sia. Ved Jevnaker tok jeg veien over til Roa, og derfra blei det gamleveien over skauen til Maura. Så blei det rv 120 ned igjen til Skedsmokorset, og E6 hjem til Lørenskog.

Fine turer med fint vær, bortsett fra at jeg møtte regnet ved Djupdalen på vei hjem i dag. Bilder har det dessverre blitt litt dårlig med. Er ikke så flink til å fotografere for tiden. Men regner med at jeg kan få til noen bilder fra turene etter hvert.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply