Helt enig i at funksjon prioriteres høyere enn designtshansen wrote:Nei, går du etter i sømmene, ser du at potten er en akrapovic variant som også er "lik" bare designet annerledes på 901. Det er en opp borret 790 motor med samme dempere som kommer i Rally versjonen til 790. Jævlig dyre dempere, og en smule overkill på en slik sykkel... men de koster 60.000,- å oppgradere til. så tipper det gjør litt med prisen til en eventuell 901. Bremser, og alt annet av komponenter er så å si identisk, samme med bremser og motor. At husquarna vil gjøre noen egne endringer fram til 2021 er liten tvil om. Men en kjapp sammenligning av 701 og 690 ser du hvor mye som faktisk er helt likt. Hvorfor kan man gjerne stille seg spørsmål til?kvase wrote: Den nye 890 duken har 121hp den 901 consept har 105/120 hp ? ut i fra kilder Deler på denne siden
KTM Club Scandinavia
Den konsept mc skal vist komme ut i 2021 syns den ser lovende ut
Går du de litt mer etter i sømmen så er det en god del forskjeller - dempere-bremser- en del motor teknisk -
Men ja det er mye likt også men klart er man produsent av et merke å kjøper opp et annet så må det bli noe som dras over med en rask kamm rundt slik noe
Spent på om det kommer en arvtager til 1090... Noen er veldig overbevist om at det blir å komme en ny 990 etterhvert. Men der igjen har vi size, vekt og behov.
Det tok noen uker og ikke minst muligheten til å se den live før jeg ble fortrolig med utseendet til 790. Den så jævlig rar ut med en gang. Det kan jeg være helt enig med deg i, men smaken er som baken. Det er ikke nødvendigvis den kuleste sykkelen som er blitt laget. men designet er kanskje ikke det som står høyest i fokus når folk velger sykkel i dette segmentet? eller er det det?knutk wrote:
Ikke for å snakke ned 790, men personlig syntes jeg, basert på det ene bildet, at Husqvarna'n ser bedre ut enn KTM varianten. Det dreier seg selvsagt om smak og behag, men for undertegnede virker den mer attraktiv. De ubesvarte spørsmålet blir selvsagt, hva gjør det med vekten. Det vil vise seg.
Angående Carplay vs Garmin. I bilene har jeg mulighet for både den innebygde GPS eller Android Auto. Fordelen med telefonvarianten er at det er enklere å finne steder som ikke er forhåndsprogrammert, men bilen kan også kobles til nett og man kan laste inn samme veipunkt. Førstnevnte løsning er kabelbasert. mens sistnevnte løsning er trådløs.
Ser poenget med lisenspenger. Men om man ønsker å benytte Apple CarPlay koster det kunden ca kr 2 500. (Mange produsenter har allerede dette inkludert i prisen) Android koster ingen ting.
Dritten (i bil) med å benytte telfonbasert navigasjon er at navigator beslaglegger hele skjermen og man mister mye av info som ellers er vist på skjermen. Tipper sistnevnte er et forbigående problem som blir løst på fremtidige modeller.
Å få en solid egnet enhet man enkelt kan bruke guru maps, google maps osv er for meg en langt bedre løsning enn noe av det garmin har prestert å komme med i senere tid. Pr dags dato er garmin den enkleste og beste løsningen... Men hjelpe meg så tungrodd det er i forhold til digitale, app baserte løsninger
Angående Garmin vs røkla så må jeg innrømme at sammenligning med bil ikke blir helt relevant, da man i bil benytter samme skjerm for begge deler, mens på telefon erstatter tlf. en dedikert GPS, som ellers ikke har noe annet info enn navigasjon (med mindre man kjører BMW)
Forøvrig svever der ubekreftede rykter om at BMW jobber med en kombiløsning med kun èn stor avtagbar skjerm, hvor alt er integrert i den ene skjermen. Vet ikke hvem som lanserer noe slikt først, men om man tar en iPad/Android brett og bygger inn en CANbus leser så er resten kun programvare..
Uansett, Garmin og tilsvarende har all grunn til å skjerpe seg