Sist helg med et forferdelig trist høstvær over Østlandet brukte jeg noen timer til mimring av sesongen 2016. Og hyggelig da at det kom en tråd hvor minnene kunne deles.
Januar 2016 på 60 års dagen min bestilte jeg meg ny Ducati. Ny modell Multistrada Enduro. "Gamle" sykkelen min 2013 modell ble hentet av Artic Tiger hjemme hos meg en kald vinterdag i januar. Salget gikk fort å greit innen 2 uker var sykkelen solgt
Nå var det bare å vente på leveransen av nysykkelen. Avtalen var at den skulle leveres før Pølsetreffet i Andebu.
Hente dag skulle være 26.april samme dag som Andebu treffet. Jeg hadde vært på en 10 dagers USA tur og AT holdt meg løpende orientert om status på sykkelen min da han stadig var innom Løvaas.
Jeg landet på Gardermoen kl. 14 etter en 26 timers tur hjem fra USA, i taxien hjem kontakter jeg Lordshaft som er på tur og skal overnatte til lørdagen hos oss. Han er på kaffebesøk hos Mekkern og kommer litt senere opp til oss.
Lørdag er det avreise på Lordshaft sin SA 1290 for å dra til Løvaas for å hente sykkel.
Og her er babyen bare noen timer gammel.
Etter bare noen uker tok jeg et førerutviklingskurs på Rudskogen, sykkelen ennå ikke fult innkjørt.
Dårlig vær og var like før jeg la den ned i en sving, hadde vært kipt med ny sykkelen, men ting kjøpes for å brukes.
Prehøst i august var også en minnerik langhelg, men som Snikkeren skrev i et forferdelig regnvær. Jeg tok en feil høyresving og havnet på en 3 mils omvei i forhold til de andre. Og selv om himmelen prøvde å forklare oss at vi hadde kjørt feil med styrtregn / tåke og null sikt så fant vi ikke ut at vi hadde kjørt feil før Ojda syns dette ikke kunne være riktig.
Så ble det Grustreff i øst som for min del var sesongens høydepunkt, jeg gru / gledet meg i mange uker til dette treffet. Dra en 250 kg's ny sykkel ut på grustreff kan høres sprøtt ut, men det ble en skikkelig høydare. Selv om jeg tror at Ojda skulle ta i en for feilkjøringen jeg gjorde på Prehøst, da han dro oss inn i skogen på smale bomstengte veien noen mil før vi kom fram til treffplassen.
Traff både kjente og nye forummedlemmer på dette treffet, og jeg slapp heldigvis å legge sykkelen ned.
Så sesongen endte på 7 500 km. ikke så mye i forhold til langsturs medlemmene, men for meg en av de bedre sesonger jeg har hatt. Håper 2017 skal bli en like om ikke bedre sesong. Gleder meg allerede.