Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Hei!
I fjor kjøpte jeg nye dekk til min Suzuki TL1000S på XLMoto. Valget falt den gang på Michelin Pilot Power 2CT, og jeg betalte da 2399,- for både foran og bak ferdig levert på døra. Vi snakker da 190/50-17 og 120/70-17 i dimmensjon. Har bestilt dekk fra XLMoto i alle år mens jeg har hatt MC, og det har vært knallpriser.
Gikk inn for å sjekke nå, og da koster det samme bakdekket som jeg kjøpte for 1299,- i fjor nå 5999,-!!!! Framdekket skal de ha latterlige 4059,- for, som før kostet 999,-!!
Hva skjer med at dekkprisene på et år har gått opp med 600%? Ser jo at dekkpakken de solgte til 2000,- i fjor med Michelin Pilot Road 3 nå koster 9999,-!!
Disse folka har jo priset seg HELT ut!
I fjor kjøpte jeg nye dekk til min Suzuki TL1000S på XLMoto. Valget falt den gang på Michelin Pilot Power 2CT, og jeg betalte da 2399,- for både foran og bak ferdig levert på døra. Vi snakker da 190/50-17 og 120/70-17 i dimmensjon. Har bestilt dekk fra XLMoto i alle år mens jeg har hatt MC, og det har vært knallpriser.
Gikk inn for å sjekke nå, og da koster det samme bakdekket som jeg kjøpte for 1299,- i fjor nå 5999,-!!!! Framdekket skal de ha latterlige 4059,- for, som før kostet 999,-!!
Hva skjer med at dekkprisene på et år har gått opp med 600%? Ser jo at dekkpakken de solgte til 2000,- i fjor med Michelin Pilot Road 3 nå koster 9999,-!!
Disse folka har jo priset seg HELT ut!
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Jeg har handlet litt fra dekkonline, men ved flere anledninger har jeg fått steingamle dekk. Kjøpte først Pilot Power derifra, men i 2015 fikk jeg da dekk som var produsert i 2012.... Det gidder jeg virkelig ikke.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Mange som sier det samme på facebook Må være noe feil?
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Jeg har som regel fått tilsvarende nye dekk fra Dekkonline, bestilte senest et sett i dag.
Over til XLmoto så er det noen jeg ALDRI skal handle fra igjen. Lang leveringstid og dårlig kundeservice..Er nok noe feil med prisene nå da.
Over til XLmoto så er det noen jeg ALDRI skal handle fra igjen. Lang leveringstid og dårlig kundeservice..Er nok noe feil med prisene nå da.
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
XLMoto mistet all tillit som seriøs butikk for meg etter at jeg handlet det totalt ubrukelige Proworks kjedeverktøyet der... og de fortsetter faktisk å selge dritten (med villedende reklame ser det ut som) selv etter jeg har forklart dem ganske tydelig hvor ubrukelig det var...
Virker forøvrig som om XLMoto og 24MX har noe felles - veldig like websider og produktutvalg.
DRC kjedeverktøy som Motorspeed selger er 50kr billigere, mye lettere (alu istedenfor kinesisk støpejern) og 10x bedre i bruk
Selv bruker jeg motorsykkeldekk.com for dekk. Ingen negative erfaringer.
Virker forøvrig som om XLMoto og 24MX har noe felles - veldig like websider og produktutvalg.
DRC kjedeverktøy som Motorspeed selger er 50kr billigere, mye lettere (alu istedenfor kinesisk støpejern) og 10x bedre i bruk
Selv bruker jeg motorsykkeldekk.com for dekk. Ingen negative erfaringer.
Last edited by RuneMC on 14 Apr 2017 09:29, edited 1 time in total.
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
XLMoto og 24MX er akkurat samme butikken ja. Det er bare at 24MX er Crossutgaven av butikken, og XLMoto er for gatesyklene.
Før var det i alle fall sånn at når man gikk inn på XLmoto.no så fikk man valget om å trykke på en gatesykkel eller en crossykkel. Trykket man på gatesykkelen kom den vanlige XLmoto siden opp, mens trykket man på Crossykkelen havnet man på 24MX, med helt likt design.
Før var det i alle fall sånn at når man gikk inn på XLmoto.no så fikk man valget om å trykke på en gatesykkel eller en crossykkel. Trykket man på gatesykkelen kom den vanlige XLmoto siden opp, mens trykket man på Crossykkelen havnet man på 24MX, med helt likt design.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Hiver meg med på den Bestilt derfra flere ganger.RuneMC wrote: Selv bruker jeg motorsykkeldekk.com for dekk. Ingen negative erfaringer.
Nå har jeg handlet fra Xlmoto noen få ganger og alt har vært orden til meg da. Når det gjelder prisene nå så er det nok en feil et sted. Som nevnt over her så ser jeg det er mange som klager bl.a. på facebook.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Er jo selvfølgelig noe riv ruskende feil med prisene vel.. Må vel være web-ansvarlig som har smaket på påskedrammen
Var inne på sidene deres nå, og offroad-dekk og visse gatedekk var det jo fortsatt veldig gode priser på.
Feks. dekksett med Dunlop Sportmax Roadsmart II foran og bak i den vanlige dimensjon 120/70 0g 180/55 for 2399,- : https://www.xlmoto.no/dekksett-dunlop-s ... mart-ii#?p
Var inne på sidene deres nå, og offroad-dekk og visse gatedekk var det jo fortsatt veldig gode priser på.
Feks. dekksett med Dunlop Sportmax Roadsmart II foran og bak i den vanlige dimensjon 120/70 0g 180/55 for 2399,- : https://www.xlmoto.no/dekksett-dunlop-s ... mart-ii#?p
- ole m.
- Posts: 1294
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Det verktøyet er vel det samme som Biltema selger (linken din har en "l" for mye til slutt, tror jeg.). Har brukt det til å kutte og klinke mange kjeder, og det har fungert uten problemer for meg. Det har en dårlig bruksanvisning, så det tar litt tid å skjønne hvordan man skal bruke det. Jeg har derfor en mistanke om at du har brukt det feil, siden du ikke er fornøyd. Ubrukelig er det i alle fall ikke, og jeg ser ingen grunn til at de skal trekke tilbake et produkt fordi du ikke fikk til å bruke det, når andre er fornøyd.RuneMC wrote:XLMoto mistet all tillit som seriøs butikk for meg etter at jeg handlet det totalt ubrukelige Proworks kjedeverktøyet der... og de fortsetter faktisk å selge dritten (med villedende reklame ser det ut som) selv etter jeg har forklart dem ganske tydelig hvor ubrukelig det var...
Virker forøvrig som om XLMoto og 24MX har noe felles - veldig like websider og produktutvalg.
DRC kjedeverktøy som Motorspeed selger er 50kr billigere, mye lettere (alu istedenfor kinesisk støpejern) og 10x bedre i bruk
Selv bruker jeg motorsykkeldekk.com for dekk. Ingen negative erfaringer.
- ole m.
- Posts: 1294
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Dekk som er lagret ubrukt i tre år er ikke "steingamle", men kan fint brukes uten problemer. Dette er fortsatt dekk med egenskaper som nye.Monstr wrote:Jeg har handlet litt fra dekkonline, men ved flere anledninger har jeg fått steingamle dekk. Kjøpte først Pilot Power derifra, men i 2015 fikk jeg da dekk som var produsert i 2012.... Det gidder jeg virkelig ikke.
Det er visst mange som har hørt at dekk er "ferskvare", og som overdriver dette med produksjonsdato. Nedbrytingen starter primært når dekket tas i bruk, og spesielt ved eksponering for UV-stråler. Etter at de er tatt i bruk bør man vurdere bytte etter ca. fem år, avhengig av lagring, eller dersom man merker at det får dårligere egenskaper. Står sykkelen ute blir det kortere levetid på dekkene enn om den parkeres i garasje.
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Takk for at du sa fra om linken, ble visst kluss i editeringen. Fikset nå. Jeg tror faktisk Proworks som er XLmoto sitt eget kina-merke er en nyanse dårligere enn BT sitt! Det som konkret manglet var delen som klinker pins i størrelse passende for 525/530 kjede (var kun inkl 1 stk for det jeg antar er 420-428 str kjede - dette kan også rime med at det på selve den røde hardplast-boksen står MX-Twenty - dvs noe beregnet for motorcross kjeder. Gjengene virker dårlige (glir ikke lett og har for bratt "stigning") => kreves mye kraft.ole m. wrote:Det verktøyet er vel det samme som Biltema selger ...
Del for å dytte ut pins fra master link ved splitting av kjede brakk. Virket å være veldig sprøtt metall, men kan jo evt være brukerfeil
At det ikke fulgte med del passende for å klinke diameteren på pinnene som brukes på 525 kjede er jeg sikker på. Kun 1 stk klinke-del fulgte med.
Klinke-delen er den som jeg har markert med rød sirkel under. Ingen andre deler var inkludert som kunne klinke.
Pins'ene som jeg har satt røde firkanter ved er helt flate i begge ender og kun beregnet på splitting av kjede ved å dytte ut pin.
Bildet er identisk med produktfoto som XLMoto har liggende ute nå (bortsett fra mine røde sirkler/firkanter).
Fra min blogg på en annen side.. her er nærbilde av den eneste klinke-delen som fulgte med og når diameteren på verktøydelen og pinnediameteren matcher, så sier det seg selv at man ikke får klinket pinnen
Mitt klare råd: Ikke kjøp XLMoto sitt Proworks kjedeverktøy!
=====
DRC Pro verktøyet har hult håndtak av aluminum med lokk hvor pins kan lagres. Gjengene er presisjonslaget og har mindre bratt "stigning" som gjør det til en lek mhp at det krever mye mindre kraft. Det blir også mer presis. Når verktøyet i tillegg koster 50 kr mindre så er det en "no-brainer".
Flare-pin på DRC verktøyet passer 420-530 pins
[youtube][/youtube]
Last edited by RuneMC on 14 Apr 2017 16:46, edited 1 time in total.
- ole m.
- Posts: 1294
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
Det ser nøyaktig likt ut:
Er nok bare du som har kløna det til.
Er nok bare du som har kløna det til.
Re: Hva i alle dager har skjedd med XLMoto?
@ole m. Ja, ser veldig likt ut, men hvordan er dimensjonen på den delen som klinker ? Var vel kanskje 0,01mm å gå på ift pinnediameteren som skulle klinkes (525 kjede) - og tuppen bør jo brettes litt mer ut for å sikre mothold.
DRC Pro verktøyet inkluderer to "klinke-pinner" (dvs dobbelt funksjon for de snus for å dytte ut pin ved splitting av kjede) for forskjellig størrelse pin diameter uten denne idiotiske begrensnigen.
De ser sånn ut:
Biltema verkøtyet koster jo faktisk 899,- så det vil jo være total idioti å kjøpe det når man får et merkeprodukt som DRC Pro til 449,- med vesentlig bedre kvalitet og funksjonalitet !
Var også en på det andre forumet (Dexter) som kjøpte Proworks verktøyet og oppdaget litt for sent min advarsel. Han fikk heller ikke klinket et 530 kjede (tror jeg det var... til Honda CBF1000F)
DRC Pro verktøyet inkluderer to "klinke-pinner" (dvs dobbelt funksjon for de snus for å dytte ut pin ved splitting av kjede) for forskjellig størrelse pin diameter uten denne idiotiske begrensnigen.
De ser sånn ut:
Biltema verkøtyet koster jo faktisk 899,- så det vil jo være total idioti å kjøpe det når man får et merkeprodukt som DRC Pro til 449,- med vesentlig bedre kvalitet og funksjonalitet !
Var også en på det andre forumet (Dexter) som kjøpte Proworks verktøyet og oppdaget litt for sent min advarsel. Han fikk heller ikke klinket et 530 kjede (tror jeg det var... til Honda CBF1000F)