nå har jeg nettopp kjøpt meg en hdtv men problemet et at jeg ikke finner noe hdtv "matriale" Er det noen som vet om det går ann å laste ned en film i hdtv slik at jeg får se hvordan det ser ut?eller om de selger noen dvd`er i hdtv..
Takker for hjelp!
Gixxerman wrote:Kan du forklare hva HDTV er i detalj, for en litt gammeldags kar som syntes 4:3 er helt knall Har hørt det mange ganger, men aldri satt meg inn i det
Ikke noe spesielt annet enn flere bildepunkter. Gjør at man feks kan se fjeset til fotballspillere i detalj, noe man har problemet med på vanlig oppløsning.
Det er dårligere oppløsniing enn det det er på en pc, men det er pga datamengden.
Gixxerman wrote:Kan du forklare hva HDTV er i detalj, for en litt gammeldags kar som syntes 4:3 er helt knall Har hørt det mange ganger, men aldri satt meg inn i det
Ikke noe spesielt annet enn flere bildepunkter. Gjør at man feks kan se fjeset til fotballspillere i detalj, noe man har problemet med på vanlig oppløsning.
Det er dårligere oppløsniing enn det det er på en pc, men det er pga datamengden.
Skjønner ikke helt hva du mener her? Selve apparatet har jo vel egentlig bare dårligere oppløsning fordi det er billigere?
Skjønner ikke helt hva du mener her? Selve apparatet har jo vel egentlig bare dårligere oppløsning fordi det er billigere?
AtW
Det er dyrt å overføre signalene fra tv -sentralen (eller hva det heter) til TV apparatet
Var på CeBit i Hannover i vår og så HDTV ved siden av skjermer med "vanlig" oppløsning. Da ser du virkelig hva det dreier seg om. Som å se bilder tatt med et Hasselblad kamera ved siden av et Kodak 1-gangskamera.
Banditbiker wrote:Var på CeBit i Hannover i vår og så HDTV ved siden av skjermer med "vanlig" oppløsning. Da ser du virkelig hva det dreier seg om. Som å se bilder tatt med et Hasselblad kamera ved siden av et Kodak 1-gangskamera.
Helt utrolig bra kvalitet og oppløsning.
Er nok 1080dpi det.
I Norge skal det ikke komme mer enn 720dpi pga kostnader, men det ser fint ut det også.
Er på praksis hver Torsdag på Solbergs elektiske i Sandnes og der kjører de en "test kanal" med hd oppløsning fra Canal Digital. Det er veldig forsjell på hvilke tv man har signalene på også. Har følelsen av at støy viser bedre på Philips sine skjermer.