Hei og velkommen til forumet!
Hvor mye har du tenkt å bruke? Ny eller gammel? Min første sykkel som også var en A2 sykkel var en 2015 modell KTM 690 Duke R som jeg kjøpte ny. Noen få av disse har hatt problemer med oljeforbruk og vippearmer som ryker. Dette ble forbedret på 2015 modellen. Jeg kjørte min 17000km uten store problemer. Det som skjedde med min var en misfarget triple clamp og en eksoslekkasje. Det var ikke noe problem å kjøre langt på den sykkelen, til tross for ingen vindskjerm i det hele tatt. Dagsturer på 40-50 mil var ingen problem og det lengste jeg hadde var vel 82mil på vei til Polen. Det eneste jeg angrer på med den sykkelen var at jeg solgte den. Hvordan det er å sitte bakpå vet jeg ikke..
For øyeblikket har jeg en 2001 modell BMW F650GS Dakar som er A2 registrert. Den ser jo ikke akkurat sportslig ut, men den kan kjøres nokså aggresivt den og etter en oppgradering av fjæring. Denne hadde jeg på alpetur i sommer. Eneste plassen den sleit var på Autobahn, her var 140 km/t mer enn fort nok. Den vibrerer jo godt på såpass høyt turtall, men vis du har dame med så blir det garantert noe på deg..
Du har jo også Triumph Street Triple. Tøffe sykler med rå lyd, men har ingen erfaring foruten om jeg prøvekjørte en Speed Triple en gang. Motoren i den var i alle fall helt rå.
Ducati Hypermotard 1100 skal det vel også være mulig å få nedregistret som A2. Kan anbefale å sjekke
http://greybikes.no/. De har en liste over sykler hvor de kan levere nedregistreringskit. Dette må monteres av godkjent MC verksted og deretter visning på Vegvesenet så det er en fordel å ha alle originaldeler tilgjengelig.
Det finnes også en del japs, men der kan nok noen andre komme med bedre svar enn meg.