Fusking XT350
Fusking XT350
Har en -86 Yamaha XT350 som jeg sliter med at den begynner å rykke/fuske ved 4-5000 omdr. når den belastes. Kan virke som den ikke for nok bensin. Har byttet innsugsgummiende og renset forgassere, byttet flottørventil, sjekket flottørstand uten at det forandret noe. Har også flyttet opp begge dysenåler ett hakk. Begynner å gå tom for idèer nå. Vurderer større hovedddyser så lurer på hvilke dyser andre her på forumet med samme type mc kjører med. Min har nå standard norsk oppsett, 120 i venstre og 102 i høyre forgasser.
- mekkern
- Posts: 5129
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Fusking XT350
Luftfilter?
Rent og originalt?
Rent og originalt?
Re: Fusking XT350
Beklagerr, glemte å skrive det.....luftfilter er originalt og helt nytt.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Re: Fusking XT350
Hvis sykkelen har gått som den skulle før, og det ikke er endret på eksos/luftfilter, vil det å bytte dyser være å fikse symptomet, ikke problemet.
Har tanken skikkelig lufting, eller kan luftingen ha gått tett? Har du sjekket bensinkranen? Ofte har den små filter, disse kan også gå tett. Kan være verdt et forsøk å teste med kranen både i normal og på reserve, da det som regel er to forskjellige inntak med hvert sitt filter.
Det kan også være små filter i forgasserne der bensintilførselen kommer inn. Disse kan også gå tett.
Har du sett hvordan tennpluggen ser ut? Er den veldig lys kan det tyde på at motoren går for magert, er den våt/mørk kan det tyde på at motoren går for rikt eller at problemet ikke er relatert til bensintilførsel/blanding.
Har tanken skikkelig lufting, eller kan luftingen ha gått tett? Har du sjekket bensinkranen? Ofte har den små filter, disse kan også gå tett. Kan være verdt et forsøk å teste med kranen både i normal og på reserve, da det som regel er to forskjellige inntak med hvert sitt filter.
Det kan også være små filter i forgasserne der bensintilførselen kommer inn. Disse kan også gå tett.
Har du sett hvordan tennpluggen ser ut? Er den veldig lys kan det tyde på at motoren går for magert, er den våt/mørk kan det tyde på at motoren går for rikt eller at problemet ikke er relatert til bensintilførsel/blanding.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3208
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Fusking XT350
Jeg var borti at skitt i bensinkranen gjorde at XT 600'en min ikke ville gå skikkelig. Så det kanskje et sted å begynne,?
Jeg endte opp med å bytte bensinkranene på begge sider av tanken.
Jeg endte opp med å bytte bensinkranene på begge sider av tanken.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Fusking XT350
Tanken er renset og kran er sjekket, det renner med bra trykk ut fra den. Forgassere er renset og blåst med trykkluft så det skal ikke være noen hindringer der. Pluggen var hvit, men etter at jeg justerte opp dysenålene med ett hakk ble det nok sikker svart nok, men det kan også være p.g.a. at jeg justerte blandeskruen også så ikke helt sikker på hva som er årsaken til akkurat det.
Er bare et par mnd'r siden jeg kjøote sykkelen og den har vært slik helt siden jeg fikk tak i den.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Er bare et par mnd'r siden jeg kjøote sykkelen og den har vært slik helt siden jeg fikk tak i den.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Re: Fusking XT350
Om du har kontroll på bensin og luft, så blir det vel å sjekke strøm da?
Lading og spenning er på stell? Husker fra en eldre sykkel jeg hadde at dårlig regulator ga omvandrende feil som ikke var så lett å gjette til å begynne med.
Lading og spenning er på stell? Husker fra en eldre sykkel jeg hadde at dårlig regulator ga omvandrende feil som ikke var så lett å gjette til å begynne med.
- mekkern
- Posts: 5129
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Fusking XT350
Byttet plugg? Sjekket plugghette/coil for sprekker?
Re: Fusking XT350
Ladespenningen er sjekket, 14.3V. Ny plugghett og pkugg. Coil ser bra ut.
Er bare usikker på om det kan være at dyse(ne) er for små og/eller dysenålhøyden for høy eller for lav.
Har også sett på div. forum at denne oppførselen kan skyldes dårlig tennspole eller pick-up spole så det blir vel å sjekke det.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Er bare usikker på om det kan være at dyse(ne) er for små og/eller dysenålhøyden for høy eller for lav.
Har også sett på div. forum at denne oppførselen kan skyldes dårlig tennspole eller pick-up spole så det blir vel å sjekke det.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
- mekkern
- Posts: 5129
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Fusking XT350
Kjenner ikke XT/yamaha like godt som XL/Honda, men XL kan lide av dårlig stator og da blir den vanskelig å starte men funker på turtall.
Re: Fusking XT350
Akkurat.
Med min er det motsatt, starter rimelig greit.....
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Med min er det motsatt, starter rimelig greit.....
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Re: Fusking XT350
Hvis det er noen som har en fungerende pick-up coil og/eller tennspole (source coil) til salgs, er jeg interessert i å kjøpe.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk