Book of joo...
Posted: 27 Jan 2019 19:19
Etter Sauetjuvens ødeleggende framferd og så Fotobøttas fall har jeg ikke gidda å bry meg så mye om å poste noe som helst på et par år.
Nå tenkte jeg imidlertid at det finnes et par sjeler her inne som liker å mekke på gamle sykler, eller nye sykler for den saks skyld? Så siden jeg dro nytt vinterprosjekt i hus for å ha litt å gjøre i mekkebua deler jeg noen bilder.
Servicen på de andre syklene var gjort på to dager, og jeg slo til på en god gammel boxer. Er litt over middels glad i tohjulinger med slike motorer, og da en 2v R80GS med storserva motor dukka opp ble det kjapt kjøp.
https://photos.app.goo.gl/roLAjiiDwnTyd6jUA
Har en Paris/Dakar-tank, men mangler sidevangene og instrumentkåpen til den. Det ultimate hadde vært å ha den i P/D, svart selvsagt. Får se hva man finner, bare å sjekke ebay og diverse andre plasser der sånt kan dukke opp. alternativt har jeg deler til å bygge den bumblebee, eller bare ha den standard som nå.
Den er ikke så pen som den ser ut... Der var lakkflikka litt grovt med sprayboks på tanken, men litt vannsliping og tosteg polering gjorde en stor forskjell. Ny lakk har ikke 1-pri nå.
Tenkte at i vinter skulle jeg fikse litt framme, samt få rensa forgasserne. Forgasserne fikk seg en time i ultralydbad og nye pakninger og O-ringer. Håper dette hjelper, den gikk ikke pent når den var kald. Håper det bare var den ene choken som var gæli.
Der er en del unødvendige slanger og rør rundt motoren. Fjerna oljekjøleren med de stygge slangene, skal bare få satt inn det korte filterrøret i bunnen av oljefilterkammeret så er det unnagjort.
Så var det SLS-systemet. Det er en masse ræl som skal slippe inn friskluft til eksosen rett etter eksosventilene. På bildet over er det røret som går inn i blokka under eksosen.
I tillegg ligger der ventiler i luftfilterboksen som styres av vacuumet på gasserne. (Bildet under) Alt ble fjernet, og med deler fra BMW ble alle hull blindet etter boka.
Nå blir det mer ryddig rundt motoren
Har aldri mekka så gammel BMW, men dette var for det meste så enkelt alt jeg skjønner hvorfor eventyrreisere liker disse så godt.
Nå tenkte jeg imidlertid at det finnes et par sjeler her inne som liker å mekke på gamle sykler, eller nye sykler for den saks skyld? Så siden jeg dro nytt vinterprosjekt i hus for å ha litt å gjøre i mekkebua deler jeg noen bilder.
Servicen på de andre syklene var gjort på to dager, og jeg slo til på en god gammel boxer. Er litt over middels glad i tohjulinger med slike motorer, og da en 2v R80GS med storserva motor dukka opp ble det kjapt kjøp.
https://photos.app.goo.gl/roLAjiiDwnTyd6jUA
Har en Paris/Dakar-tank, men mangler sidevangene og instrumentkåpen til den. Det ultimate hadde vært å ha den i P/D, svart selvsagt. Får se hva man finner, bare å sjekke ebay og diverse andre plasser der sånt kan dukke opp. alternativt har jeg deler til å bygge den bumblebee, eller bare ha den standard som nå.
Den er ikke så pen som den ser ut... Der var lakkflikka litt grovt med sprayboks på tanken, men litt vannsliping og tosteg polering gjorde en stor forskjell. Ny lakk har ikke 1-pri nå.
Tenkte at i vinter skulle jeg fikse litt framme, samt få rensa forgasserne. Forgasserne fikk seg en time i ultralydbad og nye pakninger og O-ringer. Håper dette hjelper, den gikk ikke pent når den var kald. Håper det bare var den ene choken som var gæli.
Der er en del unødvendige slanger og rør rundt motoren. Fjerna oljekjøleren med de stygge slangene, skal bare få satt inn det korte filterrøret i bunnen av oljefilterkammeret så er det unnagjort.
Så var det SLS-systemet. Det er en masse ræl som skal slippe inn friskluft til eksosen rett etter eksosventilene. På bildet over er det røret som går inn i blokka under eksosen.
I tillegg ligger der ventiler i luftfilterboksen som styres av vacuumet på gasserne. (Bildet under) Alt ble fjernet, og med deler fra BMW ble alle hull blindet etter boka.
Nå blir det mer ryddig rundt motoren
Har aldri mekka så gammel BMW, men dette var for det meste så enkelt alt jeg skjønner hvorfor eventyrreisere liker disse så godt.