Hvor store grupper foretrekker dere å kjøre i ?
Hvor store grupper foretrekker dere å kjøre i ?
Dette temaet kom opp i et annet forum jeg frekventerer og jeg lurer på hva dere mener?
Min samboer og jeg kjører hver vår sykkel, så vi er jo da som regel to.
Vi har lik type sykkel og er godt tilpasset til hverandre. Ingen av oss "holder igjen" den andre, eller "pusher" den andre for den saks skyld.
Vi foretrekker å være to maks 4.
De som kjører sammen bør ha noenlunde like sykler, kjørestil og erfaring.
Skal vi på treff har vi sluttet å avtale å kjøre sammen med noen. Det er som regel da så mange som skal i samme retning at vi treffer stort sett noen på de rasteplassene og bensinstasjonene som er på veien. Alle kjører sitt eget tempo uten å være redd for å miste noen på veien.
Da har vi gleden med å kjøre turen og får også det sosiale når vi tar pauser. Og vel fremme på treffstedet er det jo masse sosialt.
Det kan være ok å kjøre i større grupper, men da er vi ute på en helt annen type tur enn når vi kjører bare to. Det er mange hensyn å ta i en stor gruppe.
Da jeg var nybegynner foretrakk jeg å kjøre sammen med kun en.
Da hadde jeg kun den foran meg evt. bak meg å forholde meg til.
Slapp stresset med å skulle holde følge med en/de foran samtidig som jeg ble pushet av en som lå bak.
-FemIce-
Vi har lik type sykkel og er godt tilpasset til hverandre. Ingen av oss "holder igjen" den andre, eller "pusher" den andre for den saks skyld.
Vi foretrekker å være to maks 4.
De som kjører sammen bør ha noenlunde like sykler, kjørestil og erfaring.
Skal vi på treff har vi sluttet å avtale å kjøre sammen med noen. Det er som regel da så mange som skal i samme retning at vi treffer stort sett noen på de rasteplassene og bensinstasjonene som er på veien. Alle kjører sitt eget tempo uten å være redd for å miste noen på veien.
Da har vi gleden med å kjøre turen og får også det sosiale når vi tar pauser. Og vel fremme på treffstedet er det jo masse sosialt.
Det kan være ok å kjøre i større grupper, men da er vi ute på en helt annen type tur enn når vi kjører bare to. Det er mange hensyn å ta i en stor gruppe.
Da jeg var nybegynner foretrakk jeg å kjøre sammen med kun en.
Da hadde jeg kun den foran meg evt. bak meg å forholde meg til.
Slapp stresset med å skulle holde følge med en/de foran samtidig som jeg ble pushet av en som lå bak.
-FemIce-
-
- Posts: 8
- Joined: 11 Jan 2006 21:39
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
Kjører man gammelt så er 3 passe..
Men det har mest med at det kan oppstå "mindre justeringer" som vil binde opp alle sammen.
4 stykker kan gå..men tror 3 er enklere på mange måter. Og alle må forholde seg til alle. Med fire eller flere så kan det bli 2 (små grupper) og kommunikasjonssvikt, og ujevnt tempo.
Har kjørt lengre strekk med flere hundre sykler.. og det kan være både slitsom og farlig.
Og var også med på et "roadrun" i USA hvor vi tilslutt var noen hundre sykler. Det ble til at man fant seg en gruppe å kjøre i, og kjørte ikke i samlet flokk.
Men det har mest med at det kan oppstå "mindre justeringer" som vil binde opp alle sammen.
4 stykker kan gå..men tror 3 er enklere på mange måter. Og alle må forholde seg til alle. Med fire eller flere så kan det bli 2 (små grupper) og kommunikasjonssvikt, og ujevnt tempo.
Har kjørt lengre strekk med flere hundre sykler.. og det kan være både slitsom og farlig.
Og var også med på et "roadrun" i USA hvor vi tilslutt var noen hundre sykler. Det ble til at man fant seg en gruppe å kjøre i, og kjørte ikke i samlet flokk.
Pleier å kjøre i en gjeng på 4-6 stykker,tar det rolig,ingen vits å rushe,holder tempo men det er jo for morro man kjører.
Snakket med en fyr som hjalp meg litt med demper innstillinger her om dagen,har kjørt rr i 8 år og sa han aldri har hatt kneskrap på veien noen gang,er slitsomt å møte folk som har kjøpt brukte rr dekk og pussa knepucker som snakker om hvor langt ned de ligger i svingene,ofter blitt gsxr 1000 gutter siden det er vi på R1 som liksom har posør stempelet og kjører som gubber og kjører du gixx kommer man liksom unna med den.
Men til poenget,det jeg mener er at målet er ikke kneskrap men å komme seg gjennom svingen å ha det gøy samme om man kjører R1,gixx1000 eller hornet og å ha med seg sånne typer skaper bare stress i en gjeng som gjør dette for morro ikke for at vær sving skal være er en konkuranse,uuhhh.
Snakket med en fyr som hjalp meg litt med demper innstillinger her om dagen,har kjørt rr i 8 år og sa han aldri har hatt kneskrap på veien noen gang,er slitsomt å møte folk som har kjøpt brukte rr dekk og pussa knepucker som snakker om hvor langt ned de ligger i svingene,ofter blitt gsxr 1000 gutter siden det er vi på R1 som liksom har posør stempelet og kjører som gubber og kjører du gixx kommer man liksom unna med den.
Men til poenget,det jeg mener er at målet er ikke kneskrap men å komme seg gjennom svingen å ha det gøy samme om man kjører R1,gixx1000 eller hornet og å ha med seg sånne typer skaper bare stress i en gjeng som gjør dette for morro ikke for at vær sving skal være er en konkuranse,uuhhh.
2001 vRak6
Foretrekker meg og megselv, min fart, min kjørestil
[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Har kjørt mest alene. Men tror nok at en gruppe på to - tre som holder samme tempo og kjørestil vil kunne passe meg.
Var med på "Fjorden rundt" i fjor vår, og da streika hodet ettter ca 2/3 av ruta. Klarte ikke å holde samme fart som resten av kolonna. Var vel 100+ sykkler og det ble for mye for meg å forholde meg til. Tror det var et gjeng fremst som dro opp tempoet endel, og koste seg sikkert med det, mens jeg med lite erfaring syns det ble for hardt og lot gjengen kjøre. Jeg ville ha en tur hvor jeg trivdes, ikke hvor jeg stressa med å holde plassen, og dermed miste kjøregleden.
Var med på "Fjorden rundt" i fjor vår, og da streika hodet ettter ca 2/3 av ruta. Klarte ikke å holde samme fart som resten av kolonna. Var vel 100+ sykkler og det ble for mye for meg å forholde meg til. Tror det var et gjeng fremst som dro opp tempoet endel, og koste seg sikkert med det, mens jeg med lite erfaring syns det ble for hardt og lot gjengen kjøre. Jeg ville ha en tur hvor jeg trivdes, ikke hvor jeg stressa med å holde plassen, og dermed miste kjøregleden.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 8
- Joined: 11 Jan 2006 21:39
Det er bare å roe ned og la ting skje i eget tempo. Det er greiest og la de karravårrne gutvåttan sitte i garasjen og slipe knepuckene sine med vinkelsliper. Kjørte mye sammen med gjengen som hadde slitte pucker tidligere uten og kunne minnes hvordan de hadde blitt slitt langs veiene. Det vil bli feil og si at alle bruker sliperen men heller en del tror jeg bruker vinkelsliperen. Har nok en mistanke om at en blir betegnet som en stut uten baller i visse miljøer hvis en kommer med pucker som ikke er oppskrapet.Ragnhild wrote:Har kjørt mest alene. Men tror nok at en gruppe på to - tre som holder samme tempo og kjørestil vil kunne passe meg.
Var med på "Fjorden rundt" i fjor vår, og da streika hodet ettter ca 2/3 av ruta. Klarte ikke å holde samme fart som resten av kolonna. Var vel 100+ sykkler og det ble for mye for meg å forholde meg til. Tror det var et gjeng fremst som dro opp tempoet endel, og koste seg sikkert med det, mens jeg med lite erfaring syns det ble for hardt og lot gjengen kjøre. Jeg ville ha en tur hvor jeg trivdes, ikke hvor jeg stressa med å holde plassen, og dermed miste kjøregleden.
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os