Som du sikkert har forstått hittill så er ikke jeg verdens mest erfarne når det gjelder dette
Men greia var ihvertfall at dette var den første "større" sykkelen jeg prøvde, har kjørt 1200 før, men det var en harley, og kjørte veldig pent, ellers har jeg kjørt BMW F650GS og slikt, med rundt 50 gamp...
Slik at når jeg skulle se på denne så var den rimelig "rå" på en måte, om du skjønner

Han karen fyrte den opp for meg, og det var UTROLIG fet lyd i den, stod riktignok inne i garasjen også, men da jeg tøffet ut av gården følte jeg at jeg satt på et lite, eller litt større Beist

Lyd/sittestilling/omtale tatt i betraktning. Han ene dro f.eks. en historie om at han dagen før hadde lett dratt den opp i (var det 250 han sa? Husker nemlig ikke helt, men det bidro til følelsen).
Jeg kjørte ihvertfall nedover gata med 30km maks, og ble forundret over hvor lettkjørt den var i lave hastigheter/tettbebygd strøk.. forventet meg en litt mere uhåndterbar sykkel med turtall som must, men det var det tvert imot, virket som om den trivdes også der
Når jeg kom ut på en 80 vei med god strekke tenkte jeg å se litt hva den var god for så jeg vred om håndtaket, og det var krefter i MASSEVIS, grunnet min uerfarenhet etc. dro jeg ikke håndtaket i bunn heller, men jeg var FORT oppe i 160 km/t men følte det holdt der og da

Prøvde også på tilbakeveien, SVINGENE morsomt.
Jeg føler GPZ har endel mer RÅSKAP og ren kraft enn FZ'en jeg gikk for, den drar antakelig bedre på rette strekker, kanskje endel bedre også, og antakelig bedre toppfart på den (veldig sannsynlig). Fetere lyd i den, definitivt enn FZ'en. Den er egentlig i og forseg en Råere sykkel enn FZ'en som er litt mer raffinert.
Når det gjelder svingkjøring holder jeg en knapp på FZ'en som føltes noe tightere og "chassiet" enn GPZ'en.
Følte også bremsene var noe tamme på GPZ'en da jeg prøvde den.. du følte bremsene var noe tamme på FZ'en til kompisen din så kanskje dette er veldig "individuelt" mellom syklene.
Oppsummert, GPZ - råere, raskere rett frem, fetere lyd
FZ - litt raskere i svingene, "nyere følelse" (gjeler ihvertfall min)
Teknisk :
Nå irriterer det meg at jeg har så lite peiling, men vet ihvertfall at det dryppa olje og kjølevæske av den som du nevnte når jeg var der. Olja begynte ikke å lekke før etter at jeg hadde tatt den for en liten kjøretur. Så var litt glad jeg prøvde det. De snakka om at det kunne være pga at de hadde montert.. hmm en eller annen del kanskje det var powerfilteret og at dette sikkert kom av dette.
Ellers virka den såvidt jeg husker i god stand. men det var vel silk at han som hadde eid den før hadde røket hmm kamskjedet? På den også og kombinert med oljen som lakk så senket dette intrykket mitt noe.
Når jeg var og tittet på FZ'en så var denne i "perfekt" stand.. ingenting galt med den, og hadde litt lysere historikk enn denne, slik at jeg gikk for den isteden. Tror det var snakk om 29k når jeg var og tittet på GPZ'en også slik at jeg tittet på andre i samme prisklasse.
Men fikk du den for 20k så har du jo samtidig 9k å bruke på ting og tang

Så er du litt mer nevenyttig enn meg (meg med puselankene) så var det helt sikkert et helt kurant kjøp=) At sykkelen er fet er det ihvertfall ingen tvil om. Skikkelig fin i lakken og sånt også.
Skal ikke legge skjul på at jeg hadde SKIKKELIG lyst på den etter kjøreturen