Hei. Jeg har bestilt en m-unit for å bygge nytt ledningsnett på sykkelen min. Har sett videoer på youtube og koblingsskjema om hvordan man gjør det, men det er et par ting jeg ikke finner svaret på etter mye googling. Hvor kobler jeg "Ignitor" "Diode" og "Throttle position sensor" i det nye M-unit ledningsnettet?
https://www.classiccycles.org/media//DI ... ffe417.pdf
Sykkelen er en Yamaha Virago XV1100 97
Nytt ledningsnett med Motogadget M-unit.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Nytt ledningsnett med Motogadget M-unit.
Det ser ut som TPS går rett inn i ignitor, så den må ikke inn i M-unit. Men både ignitor og Diode har koblinger inn. Får håpe noen her har gått elektro og kan bistå litt mer enn megtobiassen wrote:Hei. Jeg har bestilt en m-unit for å bygge nytt ledningsnett på sykkelen min. Har sett videoer på youtube og koblingsskjema om hvordan man gjør det, men det er et par ting jeg ikke finner svaret på etter mye googling. Hvor kobler jeg "Ignitor" "Diode" og "Throttle position sensor" i det nye M-unit ledningsnettet?
https://www.classiccycles.org/media//DI ... ffe417.pdf
Sykkelen er en Yamaha Virago XV1100 97

Re: Nytt ledningsnett med Motogadget M-unit.
Jeg har ikke gått elektro, men det er ikke noe problem for ting som er under 50V.
TPSen skal rett inn i ECU, og ikke over en buss. De to andre vet jeg ikke hva er fra beskrivelsen.
Når man har en enkel motorsykkel så har den ofte et enkelt ledningsett, og det er verdt å ta videre.
Jeg har sett noen som har installert M-junit på gammel Triumph, det blir jo bare mer komplekst enn hvis han hadde forenklet det som var.
Tenke seg om før man installerer m-junit, må ha noen passasjerer på bussen før det er drivverdig.
Kanskje også være lurt å stille samme spørsmål på BAN, der finnes det kompetanse på dette.
TPSen skal rett inn i ECU, og ikke over en buss. De to andre vet jeg ikke hva er fra beskrivelsen.
Når man har en enkel motorsykkel så har den ofte et enkelt ledningsett, og det er verdt å ta videre.
Jeg har sett noen som har installert M-junit på gammel Triumph, det blir jo bare mer komplekst enn hvis han hadde forenklet det som var.
Tenke seg om før man installerer m-junit, må ha noen passasjerer på bussen før det er drivverdig.
Kanskje også være lurt å stille samme spørsmål på BAN, der finnes det kompetanse på dette.

Re: Nytt ledningsnett med Motogadget M-unit.
Det ville være fint om du kunne gi en link på M-unit, man må vite hvordan det skal kobles i "andre enden"tobiassen wrote:Hei. Jeg har bestilt en m-unit for å bygge nytt ledningsnett på sykkelen min. Har sett videoer på youtube og koblingsskjema om hvordan man gjør det, men det er et par ting jeg ikke finner svaret på etter mye googling. Hvor kobler jeg "Ignitor" "Diode" og "Throttle position sensor" i det nye M-unit ledningsnettet?
https://www.classiccycles.org/media//DI ... ffe417.pdf
Sykkelen er en Yamaha Virago XV1100 97