- Kjøp rein touringsykkel (ikke sport touring)
- Mellom 600 og 650 kubikk
- Velg en sykkel der du får mer enn bare tåspissene i bakken
Og den øvre prisgrensa mi er 70.000.
Har dere noe å anbefale? På forhånd: Mange tusen takk

En kompis av meg foreslo også Kawasaki ER6N. Sjekka litt på Finn nå, og der stod det i ei annonse at det var en sykkel som passa godt dersom man ikke var så høy (vet ikke hva han legger i «ikke så høy»), men blir mine 176 cm for høyt for denne typen sykkel, tror du?JK95 wrote:Du finner mye fint i den prisklassen, så mitt tips er å legge av litt tid på finn.no og se om du finner noe som frister degTips kan jo være Suzuki SV650, Kawasaki ER6N, Ducati Monster osv. Rett og slett se om du finner noe du liker å se på. Noe av spenningen ligger jo i researchen, lese tester, se youtube-videoer og slikt
Cycle-ergo.com er forøvrig en finn nettside for å se hvordan sittestillingen på forskjellige sykler blir
Ikke for høy... tja 190+??bringebera wrote:En kompis av meg foreslo også Kawasaki ER6N. Sjekka litt på Finn nå, og der stod det i ei annonse at det var en sykkel som passa godt dersom man ikke var så høy (vet ikke hva han legger i «ikke så høy»), men blir mine 176 cm for høyt for denne typen sykkel, tror du?JK95 wrote:Du finner mye fint i den prisklassen, så mitt tips er å legge av litt tid på finn.no og se om du finner noe som frister degTips kan jo være Suzuki SV650, Kawasaki ER6N, Ducati Monster osv. Rett og slett se om du finner noe du liker å se på. Noe av spenningen ligger jo i researchen, lese tester, se youtube-videoer og slikt
Cycle-ergo.com er forøvrig en finn nettside for å se hvordan sittestillingen på forskjellige sykler blir
Hmm, du må nok ta deg en tur å se og prøvesitte den, tenker jeg. Basert på førsteinnlegget ditt, virker jo denne litt "sportslig".bringebera wrote:Hva tenker dere om Suzuki GSX650FA?
Sikkert en bra maskin, men ikke særlig pen i mine øyne. Og den har en firesylindra motor, som jeg tipper er litt "glatt og kjedelig"?bringebera wrote:Hva tenker dere om Suzuki GSX650FA?
Hva legger du i glatt og kjedelig? Heheole m. wrote:Sikkert en bra maskin, men ikke særlig pen i mine øyne. Og den har en firesylindra motor, som jeg tipper er litt "glatt og kjedelig"?bringebera wrote:Hva tenker dere om Suzuki GSX650FA?
Antar at du er frarådet sportstouring fordi du da sitter litt fremover? Litt mer anstrengende?bringebera wrote:Hva tenker dere om Suzuki GSX650FA?
En slik? https://www.finn.no/175138974Borg wrote:Antar at du er frarådet sportstouring fordi du da sitter litt fremover? Litt mer anstrengende?bringebera wrote:Hva tenker dere om Suzuki GSX650FA?
Men synes du skal gå litt for hva du selv liker. Det går an å få såkalte «barriser» som forhøyer styret og dermed retter opp sittestillingen litt.
Har du tenkt på at en sykkel med kjede skal smøres regelmessig? 1 gang i uken eller så.
Sykkel med belte er slipper du dette. Se hva du synes om BMW F 800 S