Muhammed-tegningene kva synest dere om dette da?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Muhammed-tegningene kva synest dere om dette da?

Post by turboman »

no pågår det Demonstrasjoner rundt i alle muslim-land omtrent, kva synest vi mc-folka om dette da? at nokon teikninger skal forårsake så masse styr? no brenn konsulater osv... er nok ikkje lenge før vi kan vere redde for å gå ut døra heime!? :shock:
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Lurer på hvordan de hadde reagert hvis vi brant ned deres ambasader og flagg mens vi dansa og spytta på deres våpenskjold. :evil:
Hvis de ikke liker den levemåten vi har kan de bare holde seg vekk, vi truer ikke med bomber bare de omskjerer sine kvinner, noe vi mener er galt! :roll:

Historien gjennspeiler seg i tidligere hendelser, bare slå opp i historiebøkene og se; "vi" gjorde akkurat det samme for flere hundre år siden.
At pennen er mektigere enn sverdet er bevist, når to tjukke dopapirbunker med gamle skrøner klarer å få folk til å sprenge seg selv i lufta og sende fly inn i byggninger bare fordi noen andre leser "feil" bok...

Jeg er IKKE kristen og liker den ene parten like lite som den andre, det er måten de reagerer på jeg skjeldner dem på.

Taknemelige er de heller ikke de muslimske ekstremistene; vedder på at de ikke husker hvem som har sendt bomber og hvem som har send nødhjelp engang.

Det er VELDIG mye å si om denne saken, og nå har jeg liten tålmodighet...orker ikke skrive mer :P
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Hvis vi hadde hengt et bilde av Muhammed opp med inngangen til hvert sosialkontor, hadde muslimene boikottet sosialordningen da?
Image
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jeg er stort sett av den oppfatning av man skal være veldig forsiktig med å dømme/diskriminere andre på bakgrunn av rase/religion. Når det gjelder denne saken her må jeg si at det er vanskelig å skjønne de vanvittige overreaksjonene man ser i Midtøsten. På TV her om kvelden la jeg merke til en plakat i Syria (eller hvor det var) der det sto "The West are in the dark age". Dette viser jo bare hvor lite man skjønner av hverandres syn på saken.

Sett ut fra et litt større perspektiv tror jeg at 99% av demonstrantene som brenner ambassader ikke har skjønt hva dette dreier seg om. Stikkord her er massesuggesjon, null utdanning og fattigdom. Kanskje ikke ulikt 30-årenes nazi-Tyskland.

Og man kan jo ikke annet enn å bli forvirret når den ene etter den andre hevder at Islam er fredens religion og at Islam forbyr vold. Samtidig ropes det etter blod og "slakting" av ambassadører, pluss drapstrusler mot nordmenn. Og jeg skulle gjerne likt å visst HVOR i koranen det står at profeten Mohammed ikke skal avbildes? Om vi har noen muslimske motorsyklister her inne så vil jeg gjerne ha et svar på dette...

Det er også vanskelig å skjønne hatet mot Norge i de Palestinske områdene. Hvilke andre land i verden har lagt ned mer arbeid og bidratt mer økonomisk enn Norge når det gjelder å oppnå fred mellom Israelere og Palestinere? Det er en grunn til at Oslo-avtalen fikk navnet sitt (selv om den falt i grus, dessverre)

Også i Pakistan demonstreres det mot Norge. Hvilke andre land har bidratt mer med nødhjelp etter jordskjelvet i fjor? Såvidt jeg husker ettergav Norge også et titalls millioner i gjeld til nettopp Pakistan bare for noen uker siden. Pakistanere utgjør også en av de største fremmedkulturelle folkegruppene i Norge. Utakk er verdens lønn... :cry:

Til sjuende og sist er det muslimske land som skyter seg selv i foten. Om de boikotter våre varer er vel ikke det det store tapet for oss uansett. Andre veien er det mye verre. Et land som f.eks. Egypt er veldig avhengig av turisme. Selv kom jeg tilbake fra ferie i Egypt for to uker siden. Hadde jeg skulle bestilt sydentur nå hadde det blitt Kanariøyene, det er helt sikkert. :roll:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Synes de overeagerer, de gjør narr av guden våres osv oftere mens med en gang vi gjør det da vi ikke prøver å fornærme så klikker de. Synes vi skal kutte all hjelp til midtøsten, det blir som å kjøpe bomber og sprenge oss selv
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Det er et engangstilfelle hvis du finner en sint muslimsk ekstremist som kan forklare forskjellen på nazisme, rasisme og komunisme. (komunsime har ingenting med denne debbatten å gjøre da men... :roll: )
De vet så godt som ingenting om hva slags mening de forskjellige ordene har. Veldig mange tror at man er nazist hvis man ikke liker "svartinger"; det er tilfelle hos mange, "hvite" såvel som "svarte".
En nazist, bare for å ta det, er ikke det samme som en rasist.
Det er kanskje litt utenfor denne saken, men det gjelder blandt "innvandrer"-miljøet her i Norge.

Uansett synes jeg det er ganske primitivt å prøve å starte en krig bare fordi en uvitende redaktør i et kristent blad og en dansk avis, (flere etterhvert også), viste en karikaturtegning av Muhammed.
Kunne de ikke bare sagt fra at de ikke liker dette og at de føler det krenkende. Da hadde nok responsen vår blitt noe annerledes også. :?

Veldig mye riktig i Dominator's innlegg der, hadde bare alle hatt den oppfatningen.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Dette forteller at usa har hatt rett hele tiden.

Utenom det får de bare brenne alt de kommer over der nede, trenger varme for nå vil jeg ha ut sykkelen :wink:
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Det man ser i media er jo den 0,1 prosenten som ikke kan oppføre seg. Som da sikkert er den samme prosenten som har drevet med innavl i 800år og ikke vet bedre.
Tenk hvor fredelig verden hadde blitt uten relgion.
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Steng alle dører inn til Norge og slutt å sende resurser ned der.
Og sjå kor lenge dei klarer seg! :x
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Og Morten M er fortsatt i siget :twisted:

Image
Image
Image
Image

:smt043 :smt046
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

-- Honda VFR (04) --
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Veldig godt skrevet !

Jeg har en tro jeg også som alle disse ekstreme religionene, bare at troen er på meg selv. Jeg betviler på det sterkeste at det står i et eller annet makkverk av en "bok" at de skal gå ut og drepe alt som det passer dem.

Som mange har sagt før: Hva godt har religioner noen gang gjort her på jorda ! Ingenting !
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

De får nå bare drive,så lenge de ikke tar livet av noen....... Det er deres form for ytringsfrihet.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

sinnsykt bra skrevet. Noen burde gjøre noe før det er for sent ja.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Gixxerman wrote:Jeg betviler på det sterkeste at det står i et eller annet makkverk av en "bok" at de skal gå ut og drepe alt som det passer dem.
I Koranen står det faktisk at alle "hedninger" skal drepes hvis de nekter å underlegge seg Allah. Ikke helt ordrett, men det står noe slikt der. :shock:
Post Reply