Grus fra 0 til 100
Grus fra 0 til 100
Hei.
Satt og tittet litt på mc-forumet og lurte på hvem alle sammen er... fant så siden med bloggen og jobbet meg litt inn i materien før jeg kom på at jeg muligens burde skrive litt om meg selv og min vei inn i dette eventyret.
Født i 1966 og oppvokst på det sentrale Østlandet. Fikk min første tur på mc i en alder av 12-13 da jeg fikk start på broder`n sin Jawa 175. Ble så div mopeder og crossykler før jeg fikk tak på en Suzuki GT100 og måtte ta lappen.
Mange fine turer med den i et par år men så ble det bil for alle penga
Savnet etter sykkel ble etter vært for stort så handlet en Cagiva 750 Elephant i Lucky Explorer edition. En tung sak som jeg slet med å bli fortrolig med. Den ble solgt (angrer enda) og det gikk igjen en god stund før jeg bare måtte ha meg et nytt leketøy. Satset på noe lettere sykkel for å kunne kombinere grus, asfalt og is og endte med en KTM525 Exc med knast, pigg og motardhjul
Etter div prøving og feiling med forskjellig dekk og underlag ble jeg i et ivrig øyeblikk kastet av herligheten og følte meg slått av dette beistet av en sykkel. Hmmmm her må markedet sjekkes for et lettere alternative med mindre råskap.
Jo da… en kollega ville bytte sin BMW650 Funduro i min EXC så vips hadde jeg fått en satt versjon som kunne håndtere grus. Denne sykkelen hadde vært gjennom Russland og på div andre lange turer så godt innkjørt
Etter å ha tuslet rundt på BMW noen sesonger ble trangen til prøve noe sprekere igjen større en ønske om komfort. Dette var ut på ettersommer`n 2019.
Rask sjekk på Finn hva som befant seg innenfor en radius av en kveldstur og med potensiale for litt grusknusing og i løpet av noen timer hadde jeg en potent 690 Enduro i garasjen.
Fikk kjørt noen turer og følte meg ganske hjemme på denne råtassen så i søken etter utfordringer kom jeg over Grustur i Øst og Pål. Med en liten klump i maven meldte jeg meg på en tur med GIØ i September 2019. Ville jeg greie å holde tritt med disse folka?
WOW… for et fantastisk opplegg!
Ble godt mottatt og fant fort ut at nå var jeg på rett vei
Det ble flere turer med GIØ og noen med bare Pål og meg. Dette var kjøring som tiltalte meg og jeg ble også gjort oppmerksom på at Uhyret (690`n) vare litt på kanten bråkete (en nabo).
Hmmm her må det handles og i Juni 2020 fikk jeg tak på en fantastisk 790 Adventure R. Nå snakker vi kjærlighet ved første gasspådrag. Maken til sykkel hadde jeg aldri kjørt. Fin på vei og utrolig lettkjørt på grus og i mer utfordrende terreng.
Ble mange turer på meg med denne i løpet av 2020. 690 og 790 er jo rimelig nære hverandre uten at de egentlig overlapper men fikk det for meg at jeg måtte ha litt mer spredning i stallen.
Solgte 790`n og fikk umiddelbart abstinenser. Igjen startet prosessen med å finne en arvtager. Rykte gikk jo om Norden 901 og KTM890Adveture så når KTM la ut en teaser om 890 kastet jeg meg på og har nå en 890Rally stående klar for dyst så fort snø og salt er borte. For å realisere dette så overbeviste jeg meg selv om at 690`n også måtte selges. Det viste seg at den unge herren som handlet 790 hadde en venn på andre siden av elva som ville ha 690 så dermed reise den til samme område og igjen sto jeg uten sykkel. 890`n ble tidligst lovet November 2020 og med Covid-19 så jeg for meg enda lengere leveringstid. Satan… uten sykkel igjen nei her må det handles. En telefon til Jon hos Spinnin-Wheel og samme dag hadde jeg fått meg en 2021 KTM450EXC Six-days. Ble foretatt en rask innkjøring og så var det å kontakte Pål for å høre om han ville være med en tur på skogen...og ja det ville han. Pål har skrevet et innlegg om den turen tidligere men jeg kan jo skrive min versjon om den turen i neste innlegg
Satt og tittet litt på mc-forumet og lurte på hvem alle sammen er... fant så siden med bloggen og jobbet meg litt inn i materien før jeg kom på at jeg muligens burde skrive litt om meg selv og min vei inn i dette eventyret.
Født i 1966 og oppvokst på det sentrale Østlandet. Fikk min første tur på mc i en alder av 12-13 da jeg fikk start på broder`n sin Jawa 175. Ble så div mopeder og crossykler før jeg fikk tak på en Suzuki GT100 og måtte ta lappen.
Mange fine turer med den i et par år men så ble det bil for alle penga
Savnet etter sykkel ble etter vært for stort så handlet en Cagiva 750 Elephant i Lucky Explorer edition. En tung sak som jeg slet med å bli fortrolig med. Den ble solgt (angrer enda) og det gikk igjen en god stund før jeg bare måtte ha meg et nytt leketøy. Satset på noe lettere sykkel for å kunne kombinere grus, asfalt og is og endte med en KTM525 Exc med knast, pigg og motardhjul
Etter div prøving og feiling med forskjellig dekk og underlag ble jeg i et ivrig øyeblikk kastet av herligheten og følte meg slått av dette beistet av en sykkel. Hmmmm her må markedet sjekkes for et lettere alternative med mindre råskap.
Jo da… en kollega ville bytte sin BMW650 Funduro i min EXC så vips hadde jeg fått en satt versjon som kunne håndtere grus. Denne sykkelen hadde vært gjennom Russland og på div andre lange turer så godt innkjørt
Etter å ha tuslet rundt på BMW noen sesonger ble trangen til prøve noe sprekere igjen større en ønske om komfort. Dette var ut på ettersommer`n 2019.
Rask sjekk på Finn hva som befant seg innenfor en radius av en kveldstur og med potensiale for litt grusknusing og i løpet av noen timer hadde jeg en potent 690 Enduro i garasjen.
Fikk kjørt noen turer og følte meg ganske hjemme på denne råtassen så i søken etter utfordringer kom jeg over Grustur i Øst og Pål. Med en liten klump i maven meldte jeg meg på en tur med GIØ i September 2019. Ville jeg greie å holde tritt med disse folka?
WOW… for et fantastisk opplegg!
Ble godt mottatt og fant fort ut at nå var jeg på rett vei
Det ble flere turer med GIØ og noen med bare Pål og meg. Dette var kjøring som tiltalte meg og jeg ble også gjort oppmerksom på at Uhyret (690`n) vare litt på kanten bråkete (en nabo).
Hmmm her må det handles og i Juni 2020 fikk jeg tak på en fantastisk 790 Adventure R. Nå snakker vi kjærlighet ved første gasspådrag. Maken til sykkel hadde jeg aldri kjørt. Fin på vei og utrolig lettkjørt på grus og i mer utfordrende terreng.
Ble mange turer på meg med denne i løpet av 2020. 690 og 790 er jo rimelig nære hverandre uten at de egentlig overlapper men fikk det for meg at jeg måtte ha litt mer spredning i stallen.
Solgte 790`n og fikk umiddelbart abstinenser. Igjen startet prosessen med å finne en arvtager. Rykte gikk jo om Norden 901 og KTM890Adveture så når KTM la ut en teaser om 890 kastet jeg meg på og har nå en 890Rally stående klar for dyst så fort snø og salt er borte. For å realisere dette så overbeviste jeg meg selv om at 690`n også måtte selges. Det viste seg at den unge herren som handlet 790 hadde en venn på andre siden av elva som ville ha 690 så dermed reise den til samme område og igjen sto jeg uten sykkel. 890`n ble tidligst lovet November 2020 og med Covid-19 så jeg for meg enda lengere leveringstid. Satan… uten sykkel igjen nei her må det handles. En telefon til Jon hos Spinnin-Wheel og samme dag hadde jeg fått meg en 2021 KTM450EXC Six-days. Ble foretatt en rask innkjøring og så var det å kontakte Pål for å høre om han ville være med en tur på skogen...og ja det ville han. Pål har skrevet et innlegg om den turen tidligere men jeg kan jo skrive min versjon om den turen i neste innlegg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
- Posts: 4308
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Hei , har lest alt jeg og konkluderer med at du er en oppegående fyr med glimt i øyet.....et eksempel på en kar som mine kamerater fra 16 - 87 liker hva MC-livet gjelder !!
Sjøl putrer jeg rundt på en Intruder 750 som snaut nok kanskje ikke er egnet for E 6 en gang...69 vettu !!
Neida...en kjører det en liker og er som en er.......
Vælkømmin som n Alf ville ha sagt !
(ps ! je æ superfan ta n Hans Rotmo og takker som regel ham for hjelpa )
Sjøl putrer jeg rundt på en Intruder 750 som snaut nok kanskje ikke er egnet for E 6 en gang...69 vettu !!
Neida...en kjører det en liker og er som en er.......
Vælkømmin som n Alf ville ha sagt !
(ps ! je æ superfan ta n Hans Rotmo og takker som regel ham for hjelpa )
Re: Grus fra 0 til 100
Da var det bare å ønske velkommen inn i bloggen. Alltid kjekt å lese litt om forhistorien til medlemmene. Da jeg kom meg igang igjen på sykkel etter noen års opphold startet jeg opp på BMW sin Funduro. Kjekk sak det
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4573
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Velkommen og kjekk intro der ja
Flotte bilder også, forresten.
Jepp, du skal ikke se bort ifra at du etterhvert møter mange av oss på veien eller kanskje til og med grusen. Nå har jo, som du nevner, coronaen ødelagt for mye og mangt, men vi motorsyklister jer jo eksperter på "social distancing", så turer og tildels treff får vi jo til.
Selv bor jeg i Latvia, men har ikke vært hjemme siden tidlig november grunnet denne dritten og i fjor var jeg hjemme tilsammen 11 uker
Får inderlig håpe 2021 blir et bedre år, både for meg på veien og litt mer hjemme også.
Flotte bilder også, forresten.
Jepp, du skal ikke se bort ifra at du etterhvert møter mange av oss på veien eller kanskje til og med grusen. Nå har jo, som du nevner, coronaen ødelagt for mye og mangt, men vi motorsyklister jer jo eksperter på "social distancing", så turer og tildels treff får vi jo til.
Selv bor jeg i Latvia, men har ikke vært hjemme siden tidlig november grunnet denne dritten og i fjor var jeg hjemme tilsammen 11 uker
Får inderlig håpe 2021 blir et bedre år, både for meg på veien og litt mer hjemme også.
- kvase
- Posts: 4061
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Vælkommen ska du væra
Husk det er fort gjort å vokse ut av strømpelesten når en først får mc- sjuken. Takk for sist 2020 - Hyggelig lesing å mulig litt misunnelig på 890 + 450 -Ja å hadde vært kjekt med ja takk begge deler -- Vi ses på grusveien igjen ja
Husk det er fort gjort å vokse ut av strømpelesten når en først får mc- sjuken. Takk for sist 2020 - Hyggelig lesing å mulig litt misunnelig på 890 + 450 -Ja å hadde vært kjekt med ja takk begge deler -- Vi ses på grusveien igjen ja
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9167
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Grus fra 0 til 100
Hei å gratulerer med nystartet blogg
Her har man egentlig ikke plass til 2 mc, så jeg har litt hjelp der
Jeg har selvfølgelig også lyst på både og, men man får heller praktisere enten eller. (Foreløbig har det blitt ‘enten’)
Her har man egentlig ikke plass til 2 mc, så jeg har litt hjelp der
Jeg har selvfølgelig også lyst på både og, men man får heller praktisere enten eller. (Foreløbig har det blitt ‘enten’)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Grus fra 0 til 100
Velkommen og gratulerer med rå sykkel Ser fram til enda en aktiv bruker her inne
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2656
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Grus fra 0 til 100
Velkommen til bloggen og grattis med ny sykkel
2stk i garasjen er sånn akkurat passe
2stk i garasjen er sånn akkurat passe
fun is not a straight line
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Veldig bra @790ADV_R. Du har blitt et veldig artig bekjentskap/kompis inn i Grustur i øst. Et fyrverkeri er vel et dekkende uttrykk. Gleder meg til flere turer hvor du står for grensestrekkinga og jeg trår på bremsen.. En bra kombo det her
Re: Grus fra 0 til 100
Må få kjørt litt grus!
Fredag 6 November 2020 satt jeg på jobb og kjente på den vonde følelsen av å ikke ha sykkel jeg kunne bruke før neste år Hadde sjekket Finn og lagt ut ønskes kjøpt på div fora men ingen hadde en brukt grusknuser som kunne dekke mitt behov. Jeg fant flere gode alternativ i To-Takt segmentet men med tanke på den kjøringen jeg så for meg så måtte det bli 4-Takt. Hvordan kan man løse dette raskt?
Det nærmet seg lunsj og helgen sto for tur…. Grrrrr her må det handles. Ringte min lokale pusher (Jon hos Spinnin-Wheel) og la frem problemet. Jo da mot en anselig mengde Nkr så kunne jeg få en 450 Six-Days samme dag. SOLGT!!!
Sluttet på jobb kl 14:30 så ingen tid å miste. Kl 17:30 var den lastet på Pick-upen og på vei hjem. Det fine med KTM er jo at de skal ha service oftere en naboen vasker bilen så i løpet av første helg fikk jeg kjørt den inn (1 time) og mandag fikk jeg avtalt ventilsjekk hos SP. Plukket ned 450`n og tok servicen den skulle ha men måtte ned til SP for å få sjekket ventiler å lagt inn div data i systemet så garantien ble beholdt. Done!
Da var det bare å planlegge tur på første mulige fridag. Hmmm hvem kunne tenke seg en tur i gråværet?
Lørdag 14 November var første mulighet så jeg kontaktet Grusvenn Nr.1 å jo da han skulle bare fikse litt på den blå først (Fikk en liten mistanke om at han hadde satt den bort for sesongen).
Lørdag 14 Nov:
Hadde selvfølgelig gjort bil og sykkel klar på fredagen så når jeg hadde fått vekket fuglene var det bare å fylle thermokoppen med kaffe (Ikke Löfbergs Lila) å komme seg nordover mot paradis (Finnskogen). Vel fremme og fult påkledd kl 08:30 så god tid til litt småkjøring før min gode grusvenn dukker opp.
Første stopp blir Svulrya….ahh Life is Good! Oppholdsvær og fin våt grus som ikke støver. Sender melding til Grusgeneralen for å være sikker på at han kommer seg avgårde før jeg knepper støvlene et hakk strammere og fortsetter innover i skogen for å ta det obligatoriske bilde. Fortsatt god tid til min «partner in crime» dukker opp så jeg tar en sving oppom lekeplassen og finner et par fine spor vi kan utforske sammen. Etter en laaaang stund kommer det melding fra han og han er på vei. Melder ankomst 11ish ved sandtaket så jeg strekker ut 450`n litt og er der i god tid før han dukker opp (var visst litt forsinkelse i bryggingen av Löfbergs Lila) Merker at han ikke er i form så jeg lokker han over på treningstudio mitt (450`n). Etter en runde rundt en liten vannpytt har han skjønt hvor dette bærer men tar tak i seg selv og gir en tommel opp for en liten runde nordover
Har lagt en plan for å få han ut av dvalen så tar en avstikker ned en liten vei han ikke har kjørt før. Da han kommer ned bakken har han antydning til røde roser i kinna så dette lover godt. Best å ikke strekke det for langt så jeg velger en annen vei inn i kjent jaktmarker. Lar den blå herren (her er vi uenige. Jeg mener det er en dame men han tviholder på at det er en mann) lede an men med instrukser om å holde til høyre, men nei da han skal opp sandbakken så jeg hiver meg etter mens jeg nyter hvor lett 450`n tar denne bakken.
Vel oppe så ser jeg antydning til et lite smil (ble visst tolket feil fra min side) så jeg snur nesa nedover igjen mens jeg via håndsignaler viser vei. Har funnet et fint parti med litt utfordring og vann.
Sklir igjennom mens jeg holder et øye bakover etter «fru Blå» men ser til min forskrekkelse at hun ikke er der. Stopper og tar av hjelmen og hører en kjent lyd så alt vel. Noen sekunder senere dukker hun/han opp i en sky av damp. Den blå er møkkete og full av gress og annet jordsmonn mens sjåføren er godt dekket bak igjendugget visir og briller. Her er det bare å ta en pause. Etter en liten titt på den blå og etter rapport fra Grusgeneralen angående styre ute av posisjon blir vi enige i en liten modifikasjon og som sagt så gjort. Frem med verktøy og ombygging av den Blå er i gang. 10-15 min senere så er vi i gang igjen og hva skjer….? Gubben og sykkel er ikke til å kjenne igjen Nå går det unna i vann og grus. WOW her snakker vi om å våkne fra dvale!
Hastigheten steg betraktelig og smilene ble bredere mens vi utforsket området. Siden det var så sent på sesongen møtte vi ingen men vi hadde begge på gammelmanskamoflasje(grått skjegg) i tilfelle vi skulle møte noen forvirrede turgåere fra lokalsamfunnet som måte overbevises om MC`s rett til naturopplevelser. Siden det var litt fuktighet i luften ble vi enige om å kjøre sydover og ta lunsjen under tak på den lokale gapahuken(nå sannsynligvis på vei inn på listen over bevaringsverdige severdigheter) Rotneblikk.
Her traff vi en herre som hadde kjørt ens fra Drøbak for å se på gapahuken å nyte naturen. Ble en koselig lunsj med gode historier om det lokale veinettet men siden jeg hadde en avtale måtte jeg bryte opp før de to andre å komme meg hjem.
STOR takk til Pål for all moro og ikke minst KTM`n for å jobbe godt på første tur!
Fredag 6 November 2020 satt jeg på jobb og kjente på den vonde følelsen av å ikke ha sykkel jeg kunne bruke før neste år Hadde sjekket Finn og lagt ut ønskes kjøpt på div fora men ingen hadde en brukt grusknuser som kunne dekke mitt behov. Jeg fant flere gode alternativ i To-Takt segmentet men med tanke på den kjøringen jeg så for meg så måtte det bli 4-Takt. Hvordan kan man løse dette raskt?
Det nærmet seg lunsj og helgen sto for tur…. Grrrrr her må det handles. Ringte min lokale pusher (Jon hos Spinnin-Wheel) og la frem problemet. Jo da mot en anselig mengde Nkr så kunne jeg få en 450 Six-Days samme dag. SOLGT!!!
Sluttet på jobb kl 14:30 så ingen tid å miste. Kl 17:30 var den lastet på Pick-upen og på vei hjem. Det fine med KTM er jo at de skal ha service oftere en naboen vasker bilen så i løpet av første helg fikk jeg kjørt den inn (1 time) og mandag fikk jeg avtalt ventilsjekk hos SP. Plukket ned 450`n og tok servicen den skulle ha men måtte ned til SP for å få sjekket ventiler å lagt inn div data i systemet så garantien ble beholdt. Done!
Da var det bare å planlegge tur på første mulige fridag. Hmmm hvem kunne tenke seg en tur i gråværet?
Lørdag 14 November var første mulighet så jeg kontaktet Grusvenn Nr.1 å jo da han skulle bare fikse litt på den blå først (Fikk en liten mistanke om at han hadde satt den bort for sesongen).
Lørdag 14 Nov:
Hadde selvfølgelig gjort bil og sykkel klar på fredagen så når jeg hadde fått vekket fuglene var det bare å fylle thermokoppen med kaffe (Ikke Löfbergs Lila) å komme seg nordover mot paradis (Finnskogen). Vel fremme og fult påkledd kl 08:30 så god tid til litt småkjøring før min gode grusvenn dukker opp.
Første stopp blir Svulrya….ahh Life is Good! Oppholdsvær og fin våt grus som ikke støver. Sender melding til Grusgeneralen for å være sikker på at han kommer seg avgårde før jeg knepper støvlene et hakk strammere og fortsetter innover i skogen for å ta det obligatoriske bilde. Fortsatt god tid til min «partner in crime» dukker opp så jeg tar en sving oppom lekeplassen og finner et par fine spor vi kan utforske sammen. Etter en laaaang stund kommer det melding fra han og han er på vei. Melder ankomst 11ish ved sandtaket så jeg strekker ut 450`n litt og er der i god tid før han dukker opp (var visst litt forsinkelse i bryggingen av Löfbergs Lila) Merker at han ikke er i form så jeg lokker han over på treningstudio mitt (450`n). Etter en runde rundt en liten vannpytt har han skjønt hvor dette bærer men tar tak i seg selv og gir en tommel opp for en liten runde nordover
Har lagt en plan for å få han ut av dvalen så tar en avstikker ned en liten vei han ikke har kjørt før. Da han kommer ned bakken har han antydning til røde roser i kinna så dette lover godt. Best å ikke strekke det for langt så jeg velger en annen vei inn i kjent jaktmarker. Lar den blå herren (her er vi uenige. Jeg mener det er en dame men han tviholder på at det er en mann) lede an men med instrukser om å holde til høyre, men nei da han skal opp sandbakken så jeg hiver meg etter mens jeg nyter hvor lett 450`n tar denne bakken.
Vel oppe så ser jeg antydning til et lite smil (ble visst tolket feil fra min side) så jeg snur nesa nedover igjen mens jeg via håndsignaler viser vei. Har funnet et fint parti med litt utfordring og vann.
Sklir igjennom mens jeg holder et øye bakover etter «fru Blå» men ser til min forskrekkelse at hun ikke er der. Stopper og tar av hjelmen og hører en kjent lyd så alt vel. Noen sekunder senere dukker hun/han opp i en sky av damp. Den blå er møkkete og full av gress og annet jordsmonn mens sjåføren er godt dekket bak igjendugget visir og briller. Her er det bare å ta en pause. Etter en liten titt på den blå og etter rapport fra Grusgeneralen angående styre ute av posisjon blir vi enige i en liten modifikasjon og som sagt så gjort. Frem med verktøy og ombygging av den Blå er i gang. 10-15 min senere så er vi i gang igjen og hva skjer….? Gubben og sykkel er ikke til å kjenne igjen Nå går det unna i vann og grus. WOW her snakker vi om å våkne fra dvale!
Hastigheten steg betraktelig og smilene ble bredere mens vi utforsket området. Siden det var så sent på sesongen møtte vi ingen men vi hadde begge på gammelmanskamoflasje(grått skjegg) i tilfelle vi skulle møte noen forvirrede turgåere fra lokalsamfunnet som måte overbevises om MC`s rett til naturopplevelser. Siden det var litt fuktighet i luften ble vi enige om å kjøre sydover og ta lunsjen under tak på den lokale gapahuken(nå sannsynligvis på vei inn på listen over bevaringsverdige severdigheter) Rotneblikk.
Her traff vi en herre som hadde kjørt ens fra Drøbak for å se på gapahuken å nyte naturen. Ble en koselig lunsj med gode historier om det lokale veinettet men siden jeg hadde en avtale måtte jeg bryte opp før de to andre å komme meg hjem.
STOR takk til Pål for all moro og ikke minst KTM`n for å jobbe godt på første tur!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Herlig gjenopplevelse av en kjempetur. Ok da, den blå er nok en dame... Hadde det vært GSA så hadde hu fått navnet Erna, men ho er jo ganske smekker så vi får se. Nå er ho jo fått av seg chopperstyret (risers) og så litt mer medgjørlig (som damer bør være )
Re: Grus fra 0 til 100
Hahahahaha endelig ble vi enige om kjønnet Pål
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4573
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Nydelig referat
Faen som jeg gleder meg til verden blir normal igjen..
Faen som jeg gleder meg til verden blir normal igjen..
Re: Grus fra 0 til 100
Takk for et livlig referat med flotte bilder
Slutter meg forøvrig til @bikeridr 's ønske for den nære fremtid.
Slutter meg forøvrig til @bikeridr 's ønske for den nære fremtid.