Orginalt eksos til Ducati 999

Prat om tung MC.
Post Reply
999

Orginalt eksos til Ducati 999

Post by 999 »

Noen som kan hjelpe? Fikk min Ducati 999 hjem fra USA idag, ei nydelig rød dame. Som da et lite skår i gleden har da Norske veimyndigheter bestemt at her skal det støy test til!
Dette byr da på en ørliten utfordring, har jo noe gromme greier som stikker ut hekken og lager voldsom lyd. Det falle jo ikke i god fisk nede hos biltillsynet.
Er det noen her på forumet som har orginalt eksos anlegg til en ducati 999? og kunne vært så behjelpelig med utleie av dette for en dags test hos biltilsynet her i Asker.
Flaske cognac sitter løst for den som kan hjelpe!
Everything depends on execution, having just a vision is no sulution
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ettersom du kommer fra Asker så vil jeg anbefale deg å prøve på bike.no forumet. Er en kar derfra med en 999 og han bor i Drammen om jeg ikke husker helt feil. Det blir vel så nærme som du kan få det :)

Husker desverre ikke nicket hans så du får nok bare spørre :wink:
rerell

Post by rerell »

Pollti

Post by Pollti »

Tja,ikke sikkert det er så galt da som du frykter. Da vi importete og registrerte en Ducati 750 SS med carbon potter som kostet nesten mere enn sykkelen så presenterte vi støymåling fra orginal sykkelen-dvs vi viste den ikke.
Samme gjorde vi ved reg av brukt importert Aprilia Pegaso med uorginalt eksos anlegg. Riktig nok måtte den fremstilles hos Biltilsynet men ingen praktisk støytest ble gjort men test papirene hadde jeg med og ble levert inn. Vil tro Apriliaen ikke støyer mere enn den skal iht reglene så der er jeg avslappet.
Hører med en kamerat av meg i helgen hvordan dette utføres i praksis,han driver med bruktimport og burde vite dette godt.
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Måtte ha støytest på Panther'n og fikk det gjort hos Veritas, siden Biltilsynet her i byen ikke gjør det selv. Var nede med testrapporten, og fikk ut skiltene, Ingen problem.
Burde være mulig å gjøre slik som Pollti sier at hvis du har støytest fra original-sykkel, evt. tilsvarende sykkel (999) burde det gå bra. Kan jo hende at de krever ny støytest, men det er vel litt tvilsomt, hvis du har en godkjent støytest på en 999.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply