Da var det endelig på tide med litt CX arbeid
Litt usikker på hva Honda ingeniørene har tenkt på, men det kan se ut som sykkelen er bygget rundt luftfilterboksen, for den må på plass før noe annet på rammen ut fra det jeg ser.
Greit nok, og selve luftfilterboksen er hel og fin, men der er litt glipper rundt lokket på toppen. Ifølge Honda skal der ikke være noen pakning, men vel 40 år har gjort sitt slik at det burde vert en pakning der, fant også rester av noe som kunne se ut som en slags flytende pakning når jeg demonterte. For å gjøre et forsøk på å holde det litt tett så ble det en tur til Biltema for å kjøpe pakningsmateriale, for så å starte jobben med å lage til selv. Dette har jeg aldri gjort før, men man tar da slike utfordringer uten problem
20231104_162923.jpg
20231104_165059.jpg
Bommet ikke veldig på passformen
20231104_165155.jpg
Oppdaget selvfølgelig at skruene har jo sett bedre ut, men en kjapp runde med stålbørste på dremel gjør susen
20231104_172349.jpg
Noen plasser ble det ganske så tett.
20231104_173903.jpg
Andre plasser er jeg litt mer usikker, men det ble bedre enn det var.
20231104_173912.jpg
Luftfilterboksen pent på plass inne i rammen igjen
20231104_174846.jpg
Når nå luftfilterboksen var på plass så kunne jeg montere svingarmen på rammen igjen, denne har blitt klargjort tidligere så den var bare å smette inn på plass. Trodde jeg...
Skruen som låser fast svingarmen gikk langt fra helt inn, akkurat som at svingarmen ikke var på plass der den skulle.
20231104_180700.jpg
Gikk etter hvert opp et lys for meg, svingarmen var jo pulverlakkert og dermed er den tappen som skal inn i rammen for tykk og passer ikke lenger.
Frem med dremel igjen og pusse ned tappen.
20231104_181726.jpg
Var heldigvis ikke mer som skulle til, plutselig smatt svingarmen fint på plass uten noe problem
20231104_182505.jpg
Så får jeg bare håpe at ikke jeg har glemt noe vesentlig og må demontere alt sammen igjen