Honda CBF300NA
Honda CBF300NA
Hei dere der ute med mer peil enn meg.
Jeg er på nippet til å kjøpe meg en mellomtung MC.
Det er en Honda CBF300NA fra 2019, som har kjørt ca 14.000 km.
Den er mye større enn jeg trodde, noe jeg likte. I følge selger har den same størrelse som 650 versjonen.
Den ser altså ut som en stor sykkel og har mer en nok kraft for mitt bruk.
De vil ha kr. 40.000,-
Den har også en del ekstra utstyr som varmeholker, gir-indikator, usb utgang og effektpotte (som jeg synes bråker for mye...)
Ubetydelige skader fra et velt...
Men verkstedet har fikset den og de gir også garanti på 6 mnd eller 1000km.
Jeg tror dette er en meget god pris, men det er vanskelig å vite sikkert siden det ikke ligger noen like ute på finn. Bare en som heter Honda cb300R
Litt usikker på om dette er den samme typen eller ikke. Den ligger for 46.000,- og har ikke noe ekstra. Ellers samme år og ca samme kilometer.
Jeg tar imot alle råd og svar med takk. Planen er å kjøpe den i morgen...
Jeg er mest skeptisk pga alder, men nå er det jo en Honda og de er vel av de aller tryggeste...?
Takk på forhånd
Jeg er på nippet til å kjøpe meg en mellomtung MC.
Det er en Honda CBF300NA fra 2019, som har kjørt ca 14.000 km.
Den er mye større enn jeg trodde, noe jeg likte. I følge selger har den same størrelse som 650 versjonen.
Den ser altså ut som en stor sykkel og har mer en nok kraft for mitt bruk.
De vil ha kr. 40.000,-
Den har også en del ekstra utstyr som varmeholker, gir-indikator, usb utgang og effektpotte (som jeg synes bråker for mye...)
Ubetydelige skader fra et velt...
Men verkstedet har fikset den og de gir også garanti på 6 mnd eller 1000km.
Jeg tror dette er en meget god pris, men det er vanskelig å vite sikkert siden det ikke ligger noen like ute på finn. Bare en som heter Honda cb300R
Litt usikker på om dette er den samme typen eller ikke. Den ligger for 46.000,- og har ikke noe ekstra. Ellers samme år og ca samme kilometer.
Jeg tar imot alle råd og svar med takk. Planen er å kjøpe den i morgen...
Jeg er mest skeptisk pga alder, men nå er det jo en Honda og de er vel av de aller tryggeste...?
Takk på forhånd
- kvase
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Honda CBF300NA
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- kvase
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Ja, den.
Jeg prøvde en ktm duke tidligere og den var full av trøkk, men det jeg liker med Hondaen er som jeg skrev at den er litt større type….
Og så er keg blitt fortalt at service og vedlikehold mye billigere på honda enn ktm.
Jeg prøvde en ktm duke tidligere og den var full av trøkk, men det jeg liker med Hondaen er som jeg skrev at den er litt større type….
Og så er keg blitt fortalt at service og vedlikehold mye billigere på honda enn ktm.
Er det din Advebture?
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
9 eiere og ikke originalanlegget medfølgende og kun 1 nøkkel gjør det værre å få reservenøkkel.
Føler jeg hadde vært litt skeptisk her..
Føler jeg hadde vært litt skeptisk her..
Jeg jeg stusset også med det.
Så ieg gikk inn på vegvesenet for å sjekke. Der var det kun registrert 5 eiere, og den siste var forsikrings selskapet som tok den over etter en ulykke.
Og i går kveld fikk jeg tak i forrige eier, som sitter med reservenøkkel, orginalpotte og topboks….
Dette skulle han nok ha levert fra seg, men det har han altså ikke gjort. Han ville gjerne selge det til meg.
Hmmm……
Så ieg gikk inn på vegvesenet for å sjekke. Der var det kun registrert 5 eiere, og den siste var forsikrings selskapet som tok den over etter en ulykke.
Og i går kveld fikk jeg tak i forrige eier, som sitter med reservenøkkel, orginalpotte og topboks….
Dette skulle han nok ha levert fra seg, men det har han altså ikke gjort. Han ville gjerne selge det til meg.
Hmmm……
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Skrevet før din siste post @Geroberud
Den står som solgt på Finn. Ble det handel?
Det var ikke så mange andre å sammenligne med, hverken i kubikk eller årsmodell.
Generelt tåler Honda mye, de er driftsikre og tåler juling. Jeg har derimot alltid hevdet at et kjøretøy oftest er sånn behandlet som det ser ut. Men ikke for å ødelegge handelen din - hvis den er gjort - innimellom kan man ta feil - En ripete bil kan være teknisk i bra stand.
Jeg kjøpte en 10 år gammel sliten CB600F Hornet for 40.000,- i 2017, kjørt mye på grusvei og stått ute mye av året, noe som syntes godt på solblekte detaljer + noen riper her og der.
Jeg plukka av og rensa radiator utvendig (rillene fulle av sand og grus) da den gikk varm på tomgang, bytta frostveske, hjullager både fram og bak - bak var det nesten skjæring.
Men da det var gjort hadde jeg en kongesykkel som jeg ikke trengte å være redd for, som heller ikke trengte noe mer - den bare gikk.
Da jeg igjen skulle selge 3 år senere pga huskjøp og være en sesong uten MC, fikk jeg tilbake 15.000,- mindre enn jeg ga for den, men om det var utseende eller mangel på tålmod vet jeg ikke - antagelig litt begge deler, mest det siste.
Ellers bør den være i "lovlig" stand med at lys, blinklys, bremser og sånt fungerer og at dekk er OK. Ellers er det også greit å sjekke kjede og drev, det koster tross alt noen tusenlapper å bytte.
Anbefaler å sjekke/bytte luftfilter når du får den hjem- da det kan være satt på et sportsluftfilter iom slip-on-potte. En av delene går greit, men er både luftfilter og potte byttet kan den gå for magert = for varmt, og det kan igjen ødelegge motoren. Uansett ville jeg kjøpt ei original eller ei anbefalt og bedre dempa bakpotte - som igjen gir mer bunndrag.
Den står som solgt på Finn. Ble det handel?
Det var ikke så mange andre å sammenligne med, hverken i kubikk eller årsmodell.
Generelt tåler Honda mye, de er driftsikre og tåler juling. Jeg har derimot alltid hevdet at et kjøretøy oftest er sånn behandlet som det ser ut. Men ikke for å ødelegge handelen din - hvis den er gjort - innimellom kan man ta feil - En ripete bil kan være teknisk i bra stand.
Jeg kjøpte en 10 år gammel sliten CB600F Hornet for 40.000,- i 2017, kjørt mye på grusvei og stått ute mye av året, noe som syntes godt på solblekte detaljer + noen riper her og der.
Jeg plukka av og rensa radiator utvendig (rillene fulle av sand og grus) da den gikk varm på tomgang, bytta frostveske, hjullager både fram og bak - bak var det nesten skjæring.
Men da det var gjort hadde jeg en kongesykkel som jeg ikke trengte å være redd for, som heller ikke trengte noe mer - den bare gikk.
Da jeg igjen skulle selge 3 år senere pga huskjøp og være en sesong uten MC, fikk jeg tilbake 15.000,- mindre enn jeg ga for den, men om det var utseende eller mangel på tålmod vet jeg ikke - antagelig litt begge deler, mest det siste.
Ellers bør den være i "lovlig" stand med at lys, blinklys, bremser og sånt fungerer og at dekk er OK. Ellers er det også greit å sjekke kjede og drev, det koster tross alt noen tusenlapper å bytte.
Anbefaler å sjekke/bytte luftfilter når du får den hjem- da det kan være satt på et sportsluftfilter iom slip-on-potte. En av delene går greit, men er både luftfilter og potte byttet kan den gå for magert = for varmt, og det kan igjen ødelegge motoren. Uansett ville jeg kjøpt ei original eller ei anbefalt og bedre dempa bakpotte - som igjen gir mer bunndrag.
- Tekumseh
Hva skulle han ha for delene da?
Spesielt for reservenøkkelen?

Spesielt for reservenøkkelen?

På telefonen i går sa han en tusenlapp, men nå når jeg spurte om han hadde nøkkelen også begynner han å øke.
Nå sier han 2500,-
Han sier han også har full service historikk…
Jeg er i stor tvil
Nå sier han 2500,-
Han sier han også har full service historikk…
Jeg er i stor tvil
- Tekumseh
Skal jeg si min ærlige mening, anbefaler jeg å ha litt is i magen og legge inn "lagret søk" på Finn. Den neste CBF300 som kommer ut er garantert et tryggere kjøp. Dette lukter det for mye av - spesielt med tanke på at den er "kondemnert" en gang før.
Men koble gjerne sammen selger og tidligere eier, så nøkkelen og potta havner dit de skal. Nå er 2500,- for en reservenøkkel og ei originalpotte + praktisk toppboks en fair pris, men likevel. Og ha delene i hånda før(!) man betaler - det kan jo også være humbug.
-
- MC: 1997 Suzuki Bandit 1200
X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS
Jeg kjøpte en CB500F til kona i fjor, den er jo i samme gate - og ikke så langt unna i pris. Også A2 registrert. Kostet rundt 90 000 ny også.
Ufattelig morsom sykkel å kjøre faktisk, veldig lettkjørt og leken, super sykkel til "daglig bruk".
Sånn, hvis du ikke skulle gå for denne du har sett på altså.
En 5 år gammel motorsykkel er forøvrig ikke så gammelt (mener jeg da), og 5 eiere på 5 år er vel ca å forvente på en mellomtung sykkel som folk ønsker å lære på?
Ufattelig morsom sykkel å kjøre faktisk, veldig lettkjørt og leken, super sykkel til "daglig bruk".
Sånn, hvis du ikke skulle gå for denne du har sett på altså.
En 5 år gammel motorsykkel er forøvrig ikke så gammelt (mener jeg da), og 5 eiere på 5 år er vel ca å forvente på en mellomtung sykkel som folk ønsker å lære på?
-
X - 2000 Suzuki TS
Ett CB500F eksempel (uten at jeg har studert den så nøye)
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=369740367
Forøvrig kom de med Showa SFF-gafler (opp/ned-type gafler) i 2022/2023, så jeg ville kjøpt så ny som mulig personlig. Var vel noen flere oppgraderinger som jeg har fortrengt nå
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=369740367
Forøvrig kom de med Showa SFF-gafler (opp/ned-type gafler) i 2022/2023, så jeg ville kjøpt så ny som mulig personlig. Var vel noen flere oppgraderinger som jeg har fortrengt nå

Last edited by JoeHugin on 11 Sep 2024 08:49, edited 1 time in total.
Ja jeg sa til han på telefonen i går at jeg ville ha den…
Men den er ikke kjøpt.
Den har vært i en ulykke og det er et serøst verksted som har fikset den.
Tidligere eier har potte, reservenøkkel og top boks som han krever 2500 kroner for
Men den er ikke kjøpt.
Den har vært i en ulykke og det er et serøst verksted som har fikset den.
Tidligere eier har potte, reservenøkkel og top boks som han krever 2500 kroner for
-
X - 2000 Suzuki TS
Mtp at det er byttet så mye på sykkelen fra før til "jåledeler", så ville jeg også vært skeptisk. Iallefall om jeg hadde forventet en pålitelig sykkel til daglig bruk, og om jeg ikke hadde hatt muligheten til å skru så mye selv.