Offroad i Spanske Alper

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Offroad i Spanske Alper

Post by Spiritofwinter »

På en forumtur for noen år siden ble det startet en diskusjon rundt MC tur nedover Europa. Dette ble diskutert litt av og på noen ganger i løpet av noen forumtreff uten at noe skjedde. Eller det vil si, det har blitt byttet noen MC'er, enkelte har både inngått ekteskap, fått barn og gjort andre galne ting i løpet av årene, men ikke kjørt MC nedover Europa.

Rundt et leirbål på et annet forumtreff høsten -23 dukket samtaleemnet opp igjen. Noen tok grep og sa neste høst skal vi på tur! Håndtrykk ble utvekslet og fire stykk skulle starte planleggingen for tur høsten -24, vi hadde ett år på oss, så dette måtte jo bli bra!

Fire ble til tre, september ble til oktober og reisemålet ble Spania, nærmere bestemt Malaga, med fly...
MC, overnatting, utstyr og guide står å venter på oss når vi kommer frem :D

Personlig tok jeg første etappe fra Sunnmøre til Gardermoen torsdag kveld, de to andre dukket opp tidlig morgen fredag, klar til å hoppe på flyet som går nesten litt for tidlig. Nå skal vel ikke jeg klage, jeg fikk sove til kl 4:30, mens enkelte andre var oppe kl 2...

Kjapp flytur og kjøretur senere er vi i Nerja og får tilpasset kjøreutstyr, temperaturen er rolige 27 grader, kjøleskapet er fullt med øl, baren har ok utvalg og bassenget er klart for en dupp.
20241004_130854.jpg
20241004_132035.jpg
20241004_130904.jpg
Selve kjøringen starter først i morgen, så i dag har vi hatt en rolig dag i Nerja med mat, litt øl, kjent på temperaturen i Middelhavet og vandret litt rundt.
20241004_145417.jpg
20241004_140759.jpg
20241004_143020.jpg
Nå sitter vi ute for å nyte en kald øl før det mest sannsynlig blir tidlig kveld og klar til kjøring i morgen :)
17280671263706640922758540266120.jpg
17280671874642284589612290836529.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Re: Offroad i Spanske Alper

Post by ojda »

Her legger du an til god dekning spirit 🤔
Vi gleder oss 🥳
Flott start, kos døkk 👍
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JRO
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.

Post by JRO »

Henger med på @ojda her må det deles både bilder og tekst. Kos dere på tur, og kjør så mye som dere kan. :)
kvase
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Post by kvase »

Følger på fint med rute preferanser også -God Tur Kjør Vakkert -
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

Gleder meg til fortsettelse, og skammer meg over hvor lite jeg har delt fra turen jeg var på i september 🙉
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Spiritofwinter

Post by Spiritofwinter »

Dagen har gått litt for fort, så det blir ingen skikkelig oppdatering, MEN...... dere skal få en liten teezer ;-)

Dette har vert kjøredag 1 av 5
Høyeste temperatur i dag var 33 grader
En i turfølge har allerede veltet så stygt at resten av turen er avlyst for vedkommende (ikke meg), om det stemmer gjenstår å se :)

Så må jo vi ha et lite bilde fra dagen i dag :)
20241005_100944.jpg
Skal prøve å komme med mer i morgen :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Spiritofwinter wrote: 05 Oct 2024 23:36 Dagen har gått litt for fort, så det blir ingen skikkelig oppdatering, MEN...... dere skal få en liten teezer ;-)

Dette har vert kjøredag 1 av 5
Høyeste temperatur i dag var 33 grader
En i turfølge har allerede veltet så stygt at resten av turen er avlyst for vedkommende (ikke meg), om det stemmer gjenstår å se :)

Så må jo vi ha et lite bilde fra dagen i dag :)
20241005_100944.jpg

Skal prøve å komme med mer i morgen :D
Auda, håper det går bra med vedkommende.

Ellers ser dette helt fantastisk ut, er ikke Syden-fan, men etter to uker med ensifret på gradestokken og regn, kjenner jeg misunnelsen. Kos dere videre og kjør pent!
ojda
Bamsefar

Post by ojda »

Kjett å høre om oppholdet som ble ødelagt for 'person X', men sånt skjer desverre 🫣
Får håpe det går bra med han på sikt 👍
Sprøtt at det ikke var deg da 😉
Ser fram mot mer i dagene som kommer 😊

Hva sykler har dere fått tildelt?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Følger med her, ja.
Kjedelig med vedkommende som fikk en tidlig avslutning.
Nuvel, hold deg selv på to hjul og rapporter ofte :)
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

ojda wrote: 06 Oct 2024 14:51 Kjett å høre om oppholdet som ble ødelagt for 'person X', men sånt skjer desverre 🫣
Får håpe det går bra med han på sikt 👍
Sprøtt at det ikke var deg da 😉
Ser fram mot mer i dagene som kommer 😊

Hva sykler har dere fått tildelt?
Vi kjører YZF250 m 38 hest og hele 105 kg. Kjørte i et elveleie i dag hvor en kar som stort sett har kjørt fra oss (på en 300 Honda CRF) med mere skills enn oss, endelig måtte gi tapt da sykkelen hans ble for tung i fronten mens vi «fløyt» over
Spiritofwinter

Post by Spiritofwinter »

No bonus point for pushing it down here guys!

Beskjeden kommer fra vår guide Ed mens vi står oppe på et fjell og skal til å kjøre ned igjen. Veiene nedover er bratte, fulle av hårnålsvinger og underlaget er en blanding mellom sand og rullegrus, og da er jeg faktisk litt beskjeden i beskrivelsen. Ned der vi skal kjøre er det ikke noe veisikring, om vi havner på utsiden av svingen så er der et dropp på ca 300 meter...

Det er dag 2 med kjøring i fjellområdene rundt Nerja, vår guide Ed gir oss slike advarsler inn i mellom, delvis fordi han vet det er styr med folk som skader seg og delvis fordi det er dyrt å fikse på syklene vi kjører. Første kjøredag hadde vi også noen slike advarsler, på den første advarselen skulle vi krysse et inntørket elveleie og kjøre opp andre siden, det var viktig med valg av gir, plassering, gassbruk, flytte blikket osv... når vi kom til elveleie og bakken vi skulle opp så var den ikke så veldig bratt og den var ca 30-40 meter... vi fra Norge har etter hvert begynt å høre, men tar advarselen med en klype salt...
20241005_142748.jpg
Sykkler, vi har fått tildelt hver sin Yamaha YZF 250. Sykklene er fra 2021-2022, de har høyere styre enn normalt, selv om det ikke føles slik for langbeinte Nordmenn, spesielt ikke når fothviler er ganske høyt oppe i forhold til hva vi normalt sett kjører. Å gå fra stor adv sykkel til liten crossykkel uten personlig tilpassing var i kombinasjon med varmen det største problemet for oss første dagen. Ellers er der blinklysbryter, men ikke blinklys, der skal være speedometer, men dette er nok defekt for noen velt siden, speil er der, men kun fordi det er påkrevd i byen, for oss er det er mest i veien. Ut fra det vi har fått vite fra guide har de 38 hester og en totalvekt på 105kg. Mye av veiene vi kjører på passer fint for stående kjøring, men vi sliter litt med balansen på grunn av de høye fothvilerne og ender en del opp med å kjøre sittende. Å kjøre sittende er en egen utfordring, å sitte flere timer på en 2x4 hadde vert bedre. Allerede etter dag en kjenner vi det godt bak, dette kan bli en utfordring videre.
20241005_100916.jpg
Vi er seks personer som er på tur sammen med to guider der en kjører først og en kjører bakerst, det blir brukt cornerman som flere kjenner. Vi er tre Nordmenn fra forumet og der er tre engelskmenn som kjører med oss i tre dager før de skal hjem og vi skal kjøre noen dager til. To av de fra England, Bob og Richard er rundt pensjonsalder, har jobbet en del sammen innenfor byggebransjen og den tredje, Jack, er sønnen til Richard. Alle har kjørt MC noen år, men det er mye asfalt og lite grus. Richard og Jack har vert i Malaga før, men det er mange år siden. En fordel med langbeinte Nordmenn er at vi kan stoppe og sette en fot ned i både den ene og andre siden av sykkelen, britene er litt kortere i bena og sliter tidvis når vi stopper langs veien, noe som blant annet Richard har vist flere ganger på turen...

Kjøredag 1:
Vi fikk litt basisinfo om sykklene, blant annet ble det nevnt at de starter kun fra nøytral og den er vanskelig å finne. Kjøringen starter på litt asfalt, går over på betongveier og litt grus. Utover dagen finner vi ut at i Spania er de glad i betong på veien, det er mye betong inn i mellom grus og asfalt, gjerne en kombinasjon av alle tre over et par hundre meter. En annen ting med betongveiene er at der er mer både "vaskebrett" og generelt ujamnheter enn de fleste grusveier hjemme i Norge, samtidig som de tidvis er fryktelig glatte. "Grusveier" her er gjerne mye sand, en del rullegrus, ofte krappe svinger, lite rette strekker og gjerne oppe i fjellsidene. Tidvis er de også greit utvasket av regn og en del skråer slik at der er en grei høydeforskjell på høyre og venstre hjulspor.

Etter ca 1,5-2 timer så stopper vi for kaffepause i en liten landsby oppe i fjellene, siden det er første dag blir det litt diskusjoner rundt typen sykkel vi har fått og hvor uvant dette er for oss, samtidig har det vert mye betongvei og lite grus så langt.
20241005_113952.jpg
Turen fortsetter videre og undertegnede havner på en grusvei som skråer veeeldig mot grøften på innsiden, nå er grøften ca like bred som dekket på sykkelen og siden dette er på innsiden av veien er der en vel meter høy kant opp. Jeg stopper mens jeg lener meg inn til kanten, setter sykkelen i fri, starter sykkelen, setter en fot inn i veisiden for å sparke ifra og kjører videre.

Litt etterpå kjører vi inn på en av de få singletrack stiene vi har sett på turen så langt, det er bratt ned, det er rullegrus og annet løst underlag, jeg har fullt fokus nedover og kjenner plutselig at sykkelen sklir ut og forsvinner ut på siden mens jeg lander fint på stien. Jeg rekker så vit å lande før jeg kommer på at der er en brite uten kontroll bak meg og jeg gjør et byks ut av stien i håp om at han ikke kjører på meg. Heldigvis er dette det ene øyeblikket briten har sett hva som skjer og han har stoppet. Jeg bekrefter med tommel opp at jeg er ok og tenker at av erfaring blir det styr å komme i gang med en sykkel her, men neida, denne veier jo "ingenting", den står i gir, det er bare å løfte den opp og bruke clutchen for å sige ned bakken nok til å få start og møte de som står å venter på veien nedenfor. Ikke lenge etter blir det noe styr bak meg, når jeg snur meg så ser jeg Bob liggende på bakken med sykkelen ved siden av, han har kommet seg ned, men der gikk han over ende. Han kommer seg opp, men sliter tydeligvis med noe. Ikke lenge etter stopper vi for lunch i en liten landsby, vi kjenner allerede på kroppen at det er varmt og vi kjører ukjente sykkler på ukjente veier, men bare et par timer igjen av første dag. Etter lunch kjører vi i noen fantastisk fine områder med mer grus og enda mer betongvei, men det går ikke så raskt, Bob som veltet før lunch sliter både med å holde følge og generelt kjøring. Vi fra Norge har tenkt på varmen og kjører med drikkesekker så vi får i oss vann underveis, det gjør ikke britene og de sliter i varmen, de må ha ekstra stopp for å lete frem vann og drikke litt. Guiden klager også på varmen, normalt sett er det rundt 25 grader på denne tiden, men under lunchen var det 33 grader og det er lite skygge i fjellene.
20241005_144132.jpg
Under en stopp en plass det heldigvis er skygge forteller Bob som veltet, om smerte i ryggen og problemer med følelser i hendene. Etter litt mer grusveier og enda mer betongveier er vi tilbake til der vi bor, alle er slitne, men fruen til guiden har bakt kake og der er både kald øl og et basseng.
20241005_180506.jpg
20241005_180450.jpg
I løpet av kvelden har Bob, briten som veltet, konkludert (personlig) at han mest sannsynlig fått ett ribbeinsbrudd og han vil stå over resten av turen.

Etter en tur i bassenget og en god dusj tar vi fra Norge leiebilen vår ned til Nerja sentrum der vi finner vi rikelig med både mat og øl samt en butikk for å supplere litt småting.

Når vi er tilbake etter middag er det flere som er slitne og de fleste gir seg tidlig mens enkelte av oss tar en siste øl før det blir kveld.

Litt dårlige bilder fra første dagen ettersom fokuset var å holde seg på sykkelen, det kommer mer og bedre bilder når jeg har tid til å skrive om dag 2 og 3 :)
ojda
Bamsefar

Post by ojda »

Fantastisk når noen virkelig legger seg i selen for å formidle 👌
Kult å få bli med dere på tur gutter 🫡

Og den sedvanlige: Takk for at dere deler, det settes stor pris på 👍
tedium
MC: 2006 Yamaha TDM 900

Post by tedium »

Mer! Mer!
Spiritofwinter

Post by Spiritofwinter »

Kjøredag 2:
Vi er bare 5 stk som skal kjøre i dag, Bob som tror han har brukket et ribbein blir igjen i Nerja mens vi andre kjører. Ettersom vi har fått litt bedre følelse på syklene så er det en finere flyt i dag. Vi starter med noen km asfalt ut av byen østover før vi kjører opp i fjellene. I dag er det mer grus og mindre betong, selv om det blir litt av det utover dagen også. Ute på den Spanske landsbygda blir jeg stadig overrasket når vi kommer kjørende, vi kjører små lette sykler på veier der man tidvis lurer på om man burde kjøre her i det hele tatt, og plutselig kommer en Spanjol kjørende med bil på samme veien.

Fin utsikt langs veien :)
20241006_125334.jpg
Det nærmer seg kaffepause og vi har havnet i et gammelt elveleie, elven er lagt i rør for å brukes til vannforsyning eller kraftproduksjon. Det er mye stein i alle størrelser og 8-10 små elver oppover som vi skal krysse. Vår guide Ed instruerer litt i forhold til kjøring, men mest på hva vi skal gjøre med sykkelen om vi velter i vannet.

Det er første gang jeg hører noen si at du må legge deg under sykkelen om den velter til høyre, grunnen er for å hindre luftinntaket å komme under vann slik at vannet går inn i motoren. Sweeper kjører forran og skal filme mens vi kjører, etterpå får vi vite at våte hender og touchskjerm var dårlig combo, det ble 4 bilder og ingen film. Men vi skal kjøre tilbake samme vei senere, så det blir nye muligheter for bilde og film.

Kaffepause:
20241006_115318.jpg
Etter kaffepausen drar vi enda lenger opp i fjellene og får utsikt mot Sierra Nevada fjellene, det er her vi får beskjeden om å ta det med ro nedover igjen, først på grus, så en lang bakke nedover med betongvei.
20241006_124728.jpg
Problemet med betongveien var at den var så lang at om vi skal bruke forbrems hele veien, så vil den svikte før du når bunnen. Lavt gir og forsiktig bakbrems er tingen, men ikke for mye, da vil bakhjulet låse seg og man risikerer å havne nedover i skråningen utenfor veien.

Vi spiser en god lunch på et fortau der vi parkerer syklene helt inn til kanten, vi kjører nesten inn i ryggen til noen som sitter der å spiser, men dette er tydeligvis helt vanlig, så de bryr ikke seg.

Til lunch både på dag 1 og 2 så fikk vi servert noe stekt kylling, noe salat og litt chips, i dag fikk vi også friterte blekksprut tentakler. Ikke første gang jeg smaker dette i Spania, og det smaker like godt som jeg husker.
20241006_135331.jpg
Etter lunch så kommer vi etter hvert tilbake til elveleie der vi var før kaffepausen, både guide og sweeper er mere på og får tatt sine bilder og jeg er frempå nok til at jeg får tatt noen bilder selv.
20241006_174158.jpg
20241006_152648.jpg
Når vi fortsetter nedover så blir jeg hengende litt bak sammen med sweeper fordi jeg måtte pakke ned telefonen, så da blir det å gi på litt ekstra for å nå igjen resten. Et stykke nedover så har jeg god flyt i kjøringen men ser noe som ikke stemmer og trykker inn både bremser og clutch i ren panikk for å stoppe. Nedover det gamle elveleie er der noen dropp på vel en meter utenfor en betongkant på ene siden og en "vei" på andre siden, jeg var plutselig på vei utenfor kanten... heldigvis ble det stopp, sweeper kjører opp på siden og rister litt på hodet og sier "there are a few more of these, be carefull", så kjører han litt videre å venter på meg.

Etter enda mer gammelt elveleie og litt betongveier er vi tilbake i Nerja igjen, ølen er kald, bassenget er forfriskende og fruen til guiden har laget brownies til oss. Vi avslutter med middag i sentrum og kald øl som vanlig, klar for en ny kjøredag i morgen :)

Kjøredag 3 kommer etter hvert. I dag har vi kjørefri og skal se litt andre deler av Spania :)
Spiritofwinter

Post by Spiritofwinter »

Kjøredag 3:
Morgen, kroppen er sliten...
Skoene er våte etter elvekryssing dagen før, brynjen er fremdeles fuktig av svette fra dagen før. Det positive er at temperaturen er lavere på morgenen.
Heldigvis er det bare å komme i gang med kjøringen så løsner kroppen opp litt etter litt. Flyten går enda bedre i dag, vi er begynt å bli venn med sykkelen vi har fått tildelt, og bra er det, for i dag er det mer utfordrende kjøring. Vi er mer på singletrack og smale veier oppover fjellene med mye mer løst underlag og større steiner. Vi kommer inn på første singletrack, litt uten forvarsel, jeg rekker ikke gire ned riktig og sykkelen stopper. Richard kommer litt for tett på og velter ved siden av meg. Vi hørte alle anbefalingen om å holde mer avstand i dag, men det er enkelte som i dag har glemt dette mer enn andre. Det går bra med Richard, han får opp sykkelen og kjører til toppen, der han velter inn i den største steinen som er på kanten. Både mann og sykkel fortsetter dagen uten større skade.
20241007_104022.jpg
Inn i mellom smale stier kommer vi innom noen fantastiske asfalterte veier, smale og svingete opp igjennom fjellsiden, kunne faktisk godt hatt en dag bare med slike veier også. Men etter en kort stund er vi over på smale veier med sand og store steiner igjen. Langs fjellene er der igjen mye kombinasjon av betongveier og grusveier med mye sand, vi har god flyt frem til vi finner en plass å stoppe. Ingen kaffepause i dag, av den naturlige grunn at det ikke eksisterer noen plass å få kaffe i dette området. Vi har heldigvis med oss vann, selv om dette ikke kan erstatte kaffe så er det godt i varmen.
20241007_114955.jpg
20241007_114923.jpg
Etter en lengre pust i bakken kjører vi langs et dalføre, normalt sett er alt rundt oss enten grønt eller brunt, her er alt sort. Guiden vår Ed forteller at det nylig var en brann i området, hele denne siden av dalen er svidd av. Når vi etterpå kjører lenger opp kommer vi opp på en rygg mellom to dalfører, den ene siden er sort, den andre er grønn.

Vi tar av nedover noen smale veier, vi får beskjed at vi må være obs, det kan være folk som jobber her, ikke lenge etter står vi på en lite tilgjengelig, fryktelig dårlig grusvei, som er sperret av en tankbil med to stk som pumper noe, mest sannsynlig vann, inn i et bygg. Vi kommer oss forbi og fortsetter nedover. Normalt sett er dette en plass jeg ville stått på sykkelen for å kjøre, men her er ikke dette fysisk mulig grunnet lavtliggende frukt, i ordets rette forstand. Dette er en slags servicevei for avocadoplantasjen som vi nå er midt inne i.
20241007_123002.jpg
Guide og sweeper kjører med blå skjorte, de får alt til å se enkelt ut.
20241007_110920(0).jpg
Vi fortsetter nedover til vi er nesten nede ved sjøen, her kjører vi inn i en småby og faktisk helt ned til sjøen og stopper utenfor en restaurant på stranden med sjøutsikt. I dag får vi ikke bare servert noe tilfeldig, vi får velge litt selv, både forrett og hovedrett. Jeg går for en enkel salat og noe kylling, enkelte går for bolognes til forrett, blir relativ mett og får så servert hovedrett, i dag ble det mer enn nok mat.
20241007_134245.jpg
20241007_135749.jpg
Etter lunch er det flere som drømmer om en kald øl på stranden og kystveien tilbake til Neja, men vi skal opp igjen i fjellene, nærmere bestemt deler av veien vi kjøre før lunch, bare motsatt vei. Vi begynner med en del betongvei før vi kommer opp i avocadoplantasjen igjen og om noen lurer på hvordan det er å kollidere med avocado mens man kjører sykkel, så er vi flere som kan bekrefte at dette ikke er behagelig. Litt lenger oppe i dalen er det en kjapp stopp for å samle troppene før vi kjører videre. Vi skal opp et litt utfordrende parti, hold avstand.
20241007_153911.jpg

Guiden kjører av gårde og vi gjør oss klar til å komme fortløpende etter, men så var det disse britene og dette med avstand da. Jack kommer nesten opp første bakken der det står en sykkel å knoter med girvalg, han kommer seg ikke forbi men sklir ut og klare å dra på gasshendelen samtidig. Vi som står i bunn av bakken klar til å kjøre ser en sykkel fly utenfor den bratte skråningen og en mann som hopper inn på veien. Det hat gått bra med Jack, men sykkelen ligger å balanserer på et tre i skråningen, på begge sider av sykkelen er det minst 30-40 meter ned.
20241007_152918.jpg
20241007_152929.jpg
20241007_152950.jpg
Sweeper kommenterer at dette var unødvendig, han kunne bommet på treet, da hadde sykkelen reist lenger ned og vi kunne plukket den opp på den stien vi ser lenger nede. Men neida, tau og 5 mann må til for å få sykkelen opp igjen. Den ser litt mer oppripet ut, men den starter og går som normalt, turen fortsetter videre.
20241007_153535.jpg
Et stykke lenger oppe kommer jeg under noen lave grener fra et avokado tre i ok driv, på andre siden ligger en sykkel i grøften, Richard har veltet, igjen... Jeg tenker å stoppe, men blir vinket videre. Litt lenger oppe er vi tilbake på betongveier og siden det har tatt litt tid så må vi prøve å samle alle igjen. Guide og sweeper har intercom og Ed får tydeligvis beskjed om hva som har skjedd lenger bak. Han ser litt fortvilet ut og kommer med sin standard frase "bloody hell!" Mesteparten av siste etappe blir på asfalt, om dette var planlagt eller om det er resultat av kjøringen vet ikke vi.
20241007_155055.jpg
20241007_155509.jpg
Vel tilbake er ølen kald, fruen til guiden har laget sitronkake og bassenget er igjen forfriskende. Før vi reiser til sentrum for middag tar vi farvell med Bob, Richard og Jack, de skal en annen plass for middag og øl, de kommer sent tilbake og skal tidlig opp neste morgen for flyet hjem. Vi fra Norge skal ha en fridag fra kjøringen før to nye dager med kjøring i fjellområdene, da med innlagt overnatting oppe i fjellene fremfor å kjøre tilbake til Nerja som vi har gjort så langt.
Post Reply