knutk wrote: ↑17 Feb 2025 20:12
Når man nå har luket ut de enkleste feilene er vel neste trinn å sjekke diagnose via ezCAN configuration programvaren på PC ?
Nja, hva er egentlig de enkleste feilene?
Har i hvertfall funnet ut at EzCan er som et juletre. Virker ikke den ene, så virker ikke den andre..
Begynte å sjekke hvordan det var å kople til et lys med 3 ledninger, men null respons. Derimot direkte fra batteriet så lyste de. Det gjorde også de lysa jeg hadde satt på. ¨
Forsøkte så å kople ledningen frem til lyset rett på batteriet og det funket også.. så var det vel denne EzCan saken da. Men kom ikke langt der.
Gikk tilbake til ledningsnettet og klødde meg litt i hode. Fikk bare lys på det ene lyset, ikke det andre, uansett om jeg byttet ledning eller ikke. Men ved direkte ledning fra batteriet, så funket det
Måtte det da ikke være ledningsnettet (skrekk å gru, tanken på å strippe sykkelen ned igjen for å trekke en enkelt ledning

).
Men, tok så en titt på kontaktene. Noen millimeter avvik kontra de ubrukte jeg hadde liggende, og i all sannhet.. den ene hadde vært vrang å få på...
Litt dytting på den ene pinnen i kontakten (vekk fra rundingen på bildet) og vipps, der lyste hele juletreet (les begge lysa

) - Juletre-belysning!!! Juletre- belysning!!! Juletre- belysning!!!
Kontakt.png
Da var plutselig alt i orden.
Jeg er ingen danser, men i den grad en kar kan danse i garasjen mens han hører på kanalen Rock.... Ja så var det så nær som det kan få blitt
Så da vil lysa dimme på dagtid, dempe siden som blinker og flashe ved bruk av lyshorn. Tror også de flasher ved hard nedbremsning..
IMG_6423.jpg
IMG_6422.jpg
Så, Et skritt nærmere sesongen.
Neste steg er å kople ledning til varmejakka, men det ansees som en bagatell sammenlignet med lysa

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.