24Ã¥rs grense for tunglappen ? - Kan bli en realitet.

Prat om tung MC.
Gixxerman

24Ã¥rs grense for tunglappen ? - Kan bli en realitet.

Post by Gixxerman »

Les mer her

Sykt hva de folkene der finner på :smt017
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

HYYYL! :cry:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Eg tviler egentlig på at det er så stor forskjell fra en 21 til en 24 åring når det er snakk om hvordan de tenker ute i trafikken..

Greit nok fra 18 og oppover blir det litt grisekjøring men som en 21-22 åring har du nok fått kjørt fra deg litt og vet litt hvordan det vil si og kjøre bil/sykkel...

Så tviler på dette forslaget her vil hjelpe!!!


Ps: er ikkje lenge før vi får krav/regler om ånr vi skal pisse og drite og!!!!!!!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Post by orion »

Herregud lurer på hva slags land vi bor i om dette blir aktuelt ?!? hva f*en liksom..
Turbo Dream<3
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Måten de tenker på er jo at folk under 25 - 30 ikke klarer å få kontroll over 160 hester i en doning på under 250kg....

Er personlig litt lei av at EUparlamentet Lager masse lover og regler om saker de tilsynelatende ikke vet en dritt om.
Image
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Håvi wrote:Måten de tenker på er jo at folk under 25 - 30 ikke klarer å få kontroll over 160 hester i en doning på under 250kg....

Er personlig litt lei av at EUparlamentet Lager masse lover og regler om saker de tilsynelatende ikke vet en dritt om.
Det gjelder jo mange politikere, nå vet jeg ikke hva denne endringen er basert på, men overraskenede mye av det politikere foretar seg er ikke basert på rasjonalitet og undersøkelser, bare hvordan de tror ting er, men det gjelder jo forsåvidt mange velgere også, veldige mange ting folk mener "sier seg selv" er tvilsommme sannheter (høyere straffer fører til mindre kriminalitet feks)

AtW
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

De kan vel ikke få det til å bli bakoverkompatibelt? Eh, tilbakevirkende effekt? Damn, må forte meg å ta lappen, eller så må jeg vente til neste år :(
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

demons wrote:De kan vel ikke få det til å bli bakoverkompatibelt? Eh, tilbakevirkende effekt? Damn, må forte meg å ta lappen, eller så må jeg vente til neste år :(
Endringer på "lapp-reglene" har vel stort sett aldri(?) vært tilbakevirkende, har du hatt lov til å kjøre det fra før innefor de gamle reglene, så får du lov også når reglende blir endret (selv om du kasnkje må ordne noe på trafikkstasjonen, og skrive ut nytt førerkort og slikt).

AtW
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

ATWindsor wrote:
demons wrote:De kan vel ikke få det til å bli bakoverkompatibelt? Eh, tilbakevirkende effekt? Damn, må forte meg å ta lappen, eller så må jeg vente til neste år :(
Endringer på "lapp-reglene" har vel stort sett aldri(?) vært tilbakevirkende, har du hatt lov til å kjøre det fra før innefor de gamle reglene, så får du lov også når reglende blir endret (selv om du kasnkje må ordne noe på trafikkstasjonen, og skrive ut nytt førerkort og slikt).

AtW
Er det ikke sånn, at om en lov- eller regelendring skal ha tilbakevirkende kraft, må det offentliggjøres?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Er ikke EØS fint? Da bli man pålagt masse mongo lover og regler ,men har ikke en dritt man skulle sagt.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

HEI jeg stemmer for å lage en underskriftskampanje mot de syke menneskene! De vet ikke hvordan det er uten å ha prøvd det selv!
Alt de folka som styrer det der gjør er å gjemme seg bak livvakter og gitter hele da'n---
Har ikke hørt om moro og adrenalin.... :cry:
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

kjipt hvis dette blir en realitet, men jeg får hvertfall tung lappen nå straks automatisk ;)
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Nå er det altså ministerrådet som har presset igjennom det såkalt 3. førerkortdirektivet. I løpet av noen måneder skal forslaget gjennom Europaparlamentet, og får - hvis det blir vedtatt - virkning også i Norge gjennom EØS-avtalen. Erfaringsmessig tar det noen år fra parlamentet fatter sitt eventuelle vedtak til det er gjennomført i praksis.

MEN det er krefter som jobber mot dette. For oss MC-folk, er det FEMA, eller Federation of European Motorcycle Associations. NMCU er selvfølgelig medlem her. Ministerrådets vedtak var en "kupping" som ingen så kom, og som ingen andre enn vi MC-folk bryr oss om fordi direktivet ble "lurt" inn sammen med en lang rekke andre direktiver som har betydning for langt flere folk.

Vi har ennå en mulighet til å påvirke utfallet, særlig i Europaparlamentet, og det kommer MC-organisasjonene til å jobbe hardt for. Hvis du vil støtte arbeidet mot dette, bør du i det minste melde deg inn i NMCU.

HVIS vi skulle være så uheldig å tape denne kampen, har vi noen alternativer. NMCU ser på om det er mulig å begrense skadeomfanget av en eventuell innføring av det 3. førerkortdirektivet.
Last edited by Fidel on 03 Apr 2006 00:19, edited 1 time in total.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Ja, meld dere inn i NMCU folkens, det er verdt ver krone! :!:
Road Rider c" ,)
ralm
Posts: 38
Joined: 23 Dec 2005 20:30

Post by ralm »

norge norge norge norge
Post Reply