24Ã¥rs grense for tunglappen ? - Kan bli en realitet.
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Eg tviler egentlig på at det er så stor forskjell fra en 21 til en 24 åring når det er snakk om hvordan de tenker ute i trafikken..
Greit nok fra 18 og oppover blir det litt grisekjøring men som en 21-22 åring har du nok fått kjørt fra deg litt og vet litt hvordan det vil si og kjøre bil/sykkel...
Så tviler på dette forslaget her vil hjelpe!!!
Ps: er ikkje lenge før vi får krav/regler om ånr vi skal pisse og drite og!!!!!!!
Greit nok fra 18 og oppover blir det litt grisekjøring men som en 21-22 åring har du nok fått kjørt fra deg litt og vet litt hvordan det vil si og kjøre bil/sykkel...
Så tviler på dette forslaget her vil hjelpe!!!
Ps: er ikkje lenge før vi får krav/regler om ånr vi skal pisse og drite og!!!!!!!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Det gjelder jo mange politikere, nå vet jeg ikke hva denne endringen er basert på, men overraskenede mye av det politikere foretar seg er ikke basert på rasjonalitet og undersøkelser, bare hvordan de tror ting er, men det gjelder jo forsåvidt mange velgere også, veldige mange ting folk mener "sier seg selv" er tvilsommme sannheter (høyere straffer fører til mindre kriminalitet feks)Håvi wrote:Måten de tenker på er jo at folk under 25 - 30 ikke klarer å få kontroll over 160 hester i en doning på under 250kg....
Er personlig litt lei av at EUparlamentet Lager masse lover og regler om saker de tilsynelatende ikke vet en dritt om.
AtW
Endringer på "lapp-reglene" har vel stort sett aldri(?) vært tilbakevirkende, har du hatt lov til å kjøre det fra før innefor de gamle reglene, så får du lov også når reglende blir endret (selv om du kasnkje må ordne noe på trafikkstasjonen, og skrive ut nytt førerkort og slikt).demons wrote:De kan vel ikke få det til å bli bakoverkompatibelt? Eh, tilbakevirkende effekt? Damn, må forte meg å ta lappen, eller så må jeg vente til neste år
AtW
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Er det ikke sånn, at om en lov- eller regelendring skal ha tilbakevirkende kraft, må det offentliggjøres?ATWindsor wrote:Endringer på "lapp-reglene" har vel stort sett aldri(?) vært tilbakevirkende, har du hatt lov til å kjøre det fra før innefor de gamle reglene, så får du lov også når reglende blir endret (selv om du kasnkje må ordne noe på trafikkstasjonen, og skrive ut nytt førerkort og slikt).demons wrote:De kan vel ikke få det til å bli bakoverkompatibelt? Eh, tilbakevirkende effekt? Damn, må forte meg å ta lappen, eller så må jeg vente til neste år
AtW
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
-
- Posts: 415
- Joined: 23 May 2005 22:56
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Nå er det altså ministerrådet som har presset igjennom det såkalt 3. førerkortdirektivet. I løpet av noen måneder skal forslaget gjennom Europaparlamentet, og får - hvis det blir vedtatt - virkning også i Norge gjennom EØS-avtalen. Erfaringsmessig tar det noen år fra parlamentet fatter sitt eventuelle vedtak til det er gjennomført i praksis.
MEN det er krefter som jobber mot dette. For oss MC-folk, er det FEMA, eller Federation of European Motorcycle Associations. NMCU er selvfølgelig medlem her. Ministerrådets vedtak var en "kupping" som ingen så kom, og som ingen andre enn vi MC-folk bryr oss om fordi direktivet ble "lurt" inn sammen med en lang rekke andre direktiver som har betydning for langt flere folk.
Vi har ennå en mulighet til å påvirke utfallet, særlig i Europaparlamentet, og det kommer MC-organisasjonene til å jobbe hardt for. Hvis du vil støtte arbeidet mot dette, bør du i det minste melde deg inn i NMCU.
HVIS vi skulle være så uheldig å tape denne kampen, har vi noen alternativer. NMCU ser på om det er mulig å begrense skadeomfanget av en eventuell innføring av det 3. førerkortdirektivet.
MEN det er krefter som jobber mot dette. For oss MC-folk, er det FEMA, eller Federation of European Motorcycle Associations. NMCU er selvfølgelig medlem her. Ministerrådets vedtak var en "kupping" som ingen så kom, og som ingen andre enn vi MC-folk bryr oss om fordi direktivet ble "lurt" inn sammen med en lang rekke andre direktiver som har betydning for langt flere folk.
Vi har ennå en mulighet til å påvirke utfallet, særlig i Europaparlamentet, og det kommer MC-organisasjonene til å jobbe hardt for. Hvis du vil støtte arbeidet mot dette, bør du i det minste melde deg inn i NMCU.
HVIS vi skulle være så uheldig å tape denne kampen, har vi noen alternativer. NMCU ser på om det er mulig å begrense skadeomfanget av en eventuell innføring av det 3. førerkortdirektivet.
Last edited by Fidel on 03 Apr 2006 00:19, edited 1 time in total.